Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av simpson »

AndreasB skrev:
Kjellrf skrev:
AndreasB skrev:
Kawasaki skrev:
AndreasB skrev:kanskje jeg burde be dem ta en titt på stempelringer også mens ting er av? eller?

For å være helt ærlig,så syns jeg allerede du er iferd med å spandere for mye penger på den gamle toppen. Du kunne fått deg en "ny" motor for mindre.

Det er egentlig ikke grenser for hvor mye du bør sjekke når du først åpner opp,men kostnadene må jo vurderes oppimot sykkelens verdi. Og forstod jeg riktig i et tidligere innlegg,så kjøpte du den ganske billig.

Men det er jo en flott sykkel når ting fungerer :-)
Sant så sant.. Vurderer lakkere i løpet av vinteren :P Liker ikke matt sort, kanskje sort med 10000 lag klarlakk oppå? :D
Vel, betaler du halve beløpet, har du jo betalt for en service og fått en overhaling. Høres ut som en bra deal. Service er like viktig og like dyrt, samme hvor mye sykkelen kostet og hvor gammel den er. Er sykkelen matt svart (og bra i lakken), så kan du kjøpe klarlakk og legge over. Men ofte er det vel billig sprayboksmaling.
Blir nok ikke å benytte meg av mcpartner igjen.

For det første har de en relativt useriøs epost-adresse (@c2i.net)
Det er mailadresse for Tele2 kunder, ikke noe galt med det.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

simpson skrev:
AndreasB skrev: For det første har de en relativt useriøs epost-adresse (@c2i.net)
Det er mailadresse for Tele2 kunder, ikke noe galt med det.
Det er maks useriøst for ett firma som allerede eier mcpartner.no domenet.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av Kawasaki »

:knegg
AndreasB skrev:
jhn skrev: Du e jo en utspekulert slask :lol
Hoho, utspekulerte jævel :prf :lol
Kawasaki skrev:Det går en trykkslange opp til en "fordeler",som fordeler oljen inn på forre og aktre kam-followers,ja.
Har de klart å ødelegge dette,altså?

Jaja,e ser ittje borrt ifra att e har dæ du træng ligganess i garasjen,har plokka to sånne motora :vs
Det han sa var at stål og aluminimium reagerer med hverandre, og derav irrer?

Usikker på hvilke to deler det var, om det ver fordeleren og trykkslangen, eller hva det var.
Uansett får han delene på en uke etter det jeg skjønte. Kom på 600ognoe på den ene, og 1200ognoe på den andre, totalt ca 2000.

Synd du bor så langt unna, skulle gjerne hatt det idag. Høhø :sorry Tar jo litt tid å sende fra karmøy->Oslo også.

Hehe,du veit dæ,jhn,att nurr arrmoa tar fålk,så e demm velli tell å la di flesste prinnsippa seil sijnn eia sjø :knegg :knegg


AndreasB,jeg har den fordeleren liggende,inkludert de to banjo-boltene som fordeleren er fastskrudd med.Ser helt nytt ut :knegg Tror jeg har slangen også.
Du skulle fått en bedre pris enn det du nevner. Når jeg tenker meg om,så betalte jeg vel ca2000 totalt for 2 stykk motorer :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

Kawasaki skrev::knegg
AndreasB skrev:
jhn skrev: Du e jo en utspekulert slask :lol
Hoho, utspekulerte jævel :prf :lol
Kawasaki skrev:Det går en trykkslange opp til en "fordeler",som fordeler oljen inn på forre og aktre kam-followers,ja.
Har de klart å ødelegge dette,altså?

Jaja,e ser ittje borrt ifra att e har dæ du træng ligganess i garasjen,har plokka to sånne motora :vs
Det han sa var at stål og aluminimium reagerer med hverandre, og derav irrer?

Usikker på hvilke to deler det var, om det ver fordeleren og trykkslangen, eller hva det var.
Uansett får han delene på en uke etter det jeg skjønte. Kom på 600ognoe på den ene, og 1200ognoe på den andre, totalt ca 2000.

Synd du bor så langt unna, skulle gjerne hatt det idag. Høhø :sorry Tar jo litt tid å sende fra karmøy->Oslo også.

Hehe,du veit dæ,jhn,att nurr arrmoa tar fålk,så e demm velli tell å la di flesste prinnsippa seil sijnn eia sjø :knegg :knegg


AndreasB,jeg har den fordeleren liggende,inkludert de to banjo-boltene som fordeleren er fastskrudd med.Ser helt nytt ut :knegg Tror jeg har slangen også.
Du skulle fått en bedre pris enn det du nevner. Når jeg tenker meg om,så betalte jeg vel ca2000 totalt for 2 stykk motorer :knegg
Tror nok vi er nede på "Hvor lang tid tar det", og "Hvor mye skal du ha"

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av Kawasaki »

Har dem ikke bestillt delene? Hvis de allerede har bestillt,risikerer du å må betale for retur.

Snakk med dem,og avklar den biten først. Og så må du få bekreftet at det er den "fordeleren" de trenger.Dumt hvis de avbestiller,og så har ikke jeg de rette delene,men som du har forklart så kan det ikke missforstås. Det er kun slange+fordeler+2stk banjobolter+4stk tettningsringer samt banjobolt i andre enden av slangen som ligger på utsiden av blokka når det gjelder smøring opp til toppen.

Jeg har fordeler,de 2 banjoboltene til fordeler,4ettningsringer(gamle),og tror jeg har slangen også. Banjoen til andre enden av slangen kan helt sikkert din egen brukes.

Halv nypris+porto? Kan få dem i posten imorgen,så har du dem tidlig neste uke
ikkebike.norwegianforum.net

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

Kawasaki skrev:Har dem ikke bestillt delene? Hvis de allerede har bestillt,risikerer du å må betale for retur.

Snakk med dem,og avklar den biten først. Og så må du få bekreftet at det er den "fordeleren" de trenger.Dumt hvis de avbestiller,og så har ikke jeg de rette delene,men som du har forklart så kan det ikke missforstås. Det er kun slange+fordeler+2stk banjobolter+4stk tettningsringer samt banjobolt i andre enden av slangen som ligger på utsiden av blokka når det gjelder smøring opp til toppen.

Jeg har fordeler,de 2 banjoboltene til fordeler,4ettningsringer(gamle),og tror jeg har slangen også. Banjoen til andre enden av slangen kan helt sikkert din egen brukes.

Halv nypris+porto? Kan få dem i posten imorgen,så har du dem tidlig neste uke
Snakket med dem nå, det var allerede bestilt.
Har en annen godnyhet! Jeg har fått meg jobb hos Point! Skriver kontrakt på tirsdag, og begynner 08.10!
Hell i uhell!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AJ »

AndreasB skrev:Har en annen godnyhet! Jeg har fått meg jobb hos Point! Skriver kontrakt på tirsdag, og begynner 08.10!
Hell i uhell!
Fått jobb her?
Gratulerer og lykke til i ny jobb. Spennende! :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

AJ skrev:
AndreasB skrev:Har en annen godnyhet! Jeg har fått meg jobb hos Point! Skriver kontrakt på tirsdag, og begynner 08.10!
Hell i uhell!
Fått jobb her?
Gratulerer og lykke til i ny jobb. Spennende! :thumleft
Det stemmer!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av Jompa »

Gratulerer med jobben.
Får håpe sykkeln er ferdig før neste helg.

Jeg foretrekker også å kjøre alene, for da kan jeg kjøre i mitt tempo, ta pauser uavhengig av andre,
synes også det er lettere enn å kjøre bak noen.
Men regner ikke med at noen synes jeg er sosialt tilbakestående av den grunn, man kan da ha det artig i lag med andre folk uten å kjøre hele veien i lag.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av jhn »

Jompa skrev: ...Men regner ikke med at noen synes jeg er sosialt tilbakestående av den grunn ....
Nei, ikke av den grunn :twisted :lol

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

Savner sykkelen nå ja : ( :sorry :sorry

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av Kawasaki »

AndreasB skrev:Savner sykkelen nå ja : ( :sorry :sorry
Slapp av,delene kommer vel om en uke eller to :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

Kawasaki skrev:
AndreasB skrev:Savner sykkelen nå ja : ( :sorry :sorry
Slapp av,delene kommer vel om en uke eller to :knegg
De skal være her den uka her :P Blir pissed som faen om jeg må vente til over helgen..

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av Kawasaki »

AndreasB skrev:
Kawasaki skrev:
AndreasB skrev:Savner sykkelen nå ja : ( :sorry :sorry
Slapp av,delene kommer vel om en uke eller to :knegg
De skal være her den uka her :P Blir pissed som faen om jeg må vente til over helgen..

Nå sitter jeg og venter på om det blir hurra-rop eller eder og galle fra AndreasB,snart.

Jeg tipper det siste,og at delene fremdeles er "underveis" :P :p
ikkebike.norwegianforum.net

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

Har ikke hørt noe enda :( Så det ser ut som jeg må vente enda lengre.. Men jeg har tilgang på både pappas sykkel og bil i en uke nå mens han er på ferie.. :)

Svar