ejs skrev:zxr750 j1 & j2 (1991 &1992) europa version hadde 100 hk.(lest på engelsk forum)
Ikke ZXR750R/ZX7R, den heter K1&K2 (92 er K2).
En såkalt limited production race replica. Endel små (og dyre) detaljer som gjør den bedre egnet som basis for en banesykkel.
J1 var " plombet" ned til EU-vennlige 100 hk, da det var snakk om å forby sykler med over 100 hk, og endel land hadde grense på 100hk den gang.
Data fra
http://homepage.ntlworld.com/webzxr/zxr ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;:
"A Race version (superbike omologation special - "K" model) was also built, but in limited numbers. This was called ZXR750R (or ZX7R in the US). The race version had the same frame as the J models, but it sported 39mm Keihin Flatslide carburettors, full power engine, close ratio gearbox, alloy tank, fully adjustable suspension front and rear, single seat and was 5kg lighter than the J models. Both K1 and K2 have the same spec.
Spec at a glance:
121bhp (crank)
190Kg dry weight"
Når det gjelder tidligere eiere, bør man få en utskrift fra autosys hos BT og se der. Veit om et par stykker som har hatt ZX7R, men det blei tatt inn noen av de fra USA. Vanskelig å se på bildet om det er en av de. Den ene blei "konvertert" med 2 sits (hadde begge mulighetene), den andre blei kostet på ganske mye i snacks. Og det er 10-12 år siden jeg så de.