FJZZR skrev:Har opplevd at uorginalen framdrev er dårlige. Et satte seg tilogmed fast i akslingen, og det var såvidt at verkstedet klarte å få det av. Fikk streng formaning om ALDRI å bruke noe annet enn orginalt framdrev. (Var en gsx750 -es 83 mod)
Drev og kjede pleier normail å holde 20 - 40 000 km.
Holde sterke kjemikalier (Bensin, avfettingsmidler) og høytrykkspyleren langt unna kjedet! Sånt fører ofte til noen stive lett, som følgelig fort blir utslitt.
Min erfaring er at 630-kjeder ikke holder så bra som 530-kjeder.
Antar dette er fordi det ikke er noen nye sykler som bruker det, derfor skjer all utvikling på 530 kjeder, mens 630 blir produsert slik de var for 30 år siden. Så kan man få en konverteringssats til 530, er det bra. Første 630-settet jeg satte på Z1000 min, holdt snaut 20.000 km, det som står på nå har gått drøyt 25.000, begynner å bli litt slitt. Første var Tsubaki Omega-kjede (Tsubaki har ett megabra 530 Sigma-kjede, men ikke 630), mens det som står på nå er EK fra Mc-Artikler. Blir 630 EK igjen hvis jeg ikke konverterer til 530.
Noen anbefaler å bytte framdrevet relativt tidlig, for at kjedepakka skal holde lengre.