Tok ikke lange tida før jeg ble innhentet av kubikksyken
Ble litt impulskjøp dette, har gått og tenkt på å bytte, men hadde vel planer om å ha Horneten en sesong til :-)
Har blitt noen km på Horneten i sommer, og den har vært innom 8 land på tur mens jeg har hatt den.
Satser på å ha FZ1 en stund lenger, kjøpte Horneten i april i år.
Den prøvesatt jeg for noen dager siden. Flott og stilig sykkel men den bli bittelitt høy, og litt for kraftig og litt for dyr og fin som første sykkel.
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Gratulerer så mye! Det gir alltid en sitrende god følelse med 'ny' sykkel :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Har sett litt på ny FZ8 også ( de overliggerne de har inne) men tenkte det var like greit å hoppe til en 1000cc når jeg først skulle bytte, begynte uheldigvis å regne når jeg fikk ut sykkelen, så har ikke fått kjørt så mye i dag. Merker at det er mer drag i liter sykkelen gitt, begynte jo å logre når jeg ga på litt på glatta, fikk satt i gang pumpa litt når det skjedde ukontrollert første gangen
Saapekokern skrev:Merker at det er mer drag i liter sykkelen gitt, begynte jo å logre når jeg ga på litt på glatta, fikk satt i gang pumpa litt når det skjedde ukontrollert første gangen
Kjøre forsiktig nå, da!
Høstveiene kan være skumle...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Saapekokern skrev:Merker at det er mer drag i liter sykkelen gitt, begynte jo å logre når jeg ga på litt på glatta, fikk satt i gang pumpa litt når det skjedde ukontrollert første gangen
Kjøre forsiktig nå, da!
Høstveiene kan være skumle...
Merka det, er ikke vant til at det slipper med Horneten jeg hadde. Litt mindre gasspådrag heretter
Saapekokern skrev:
Merka det, er ikke vant til at det slipper med Horneten jeg hadde. Litt mindre gasspådrag heretter
Ingen traction-control?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Saapekokern skrev:
Merka det, er ikke vant til at det slipper med Horneten jeg hadde. Litt mindre gasspådrag heretter
Ingen traction-control?
Usikker på det, er det vanlig på sykler?
Tja... ikke alle, men ikke helt uvanlig på såkalte adventure-sykler som Triumph Tiger Explorer, BMW GS, Moto Guzzi Stelvio o den type sykler...
Er ikke så veldig viktig heller, egentlig. Men forhindrer jo slike ting du opplevde, da...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Saapekokern skrev:
Merka det, er ikke vant til at det slipper med Horneten jeg hadde. Litt mindre gasspådrag heretter
Ingen traction-control?
Usikker på det, er det vanlig på sykler?
Tja... ikke alle, men ikke helt uvanlig på såkalte adventure-sykler som Triumph Tiger Explorer, BMW GS, Moto Guzzi Stelvio o den type sykler...
Er ikke så veldig viktig heller, egentlig. Men forhindrer jo slike ting du opplevde, da...
Ja, kan være kjekt å ha, har ABS nå da, kjekt det og. Sitter og leser litt i brukerhåndboka nå.