Tattoo/piercing/annet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
BomBom
Innlegg: 17
Registrert: 25 jan 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Ninja 250

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av BomBom »

Den nederste der var fet, men hva er det egentlig den øverste skal forestille?
En panter med vinger? hehe

GSXR

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av GSXR »

BomBom skrev:Den nederste der var fet, men hva er det egentlig den øverste skal forestille?
En panter med vinger? hehe
Du har nok helt rett :-

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av SheDevil »

Har tidligere tatt to stykker når jeg var i Danmark for mange år siden men tok en ny en nå i mellomjulen.

Søsteren min tok en tatovering i fjor (2009) og anbefalte mannen (Lucky Diamond, Trondehim)
Senere hjalp jeg søstersen med flytting og som takk for hjelpen, ga hun meg et gavekort der.
Med ekstra hjelp fra typen (gavekort), ble det endelig ei ny en på meg også ;e

Det er en større utgave enn den som som er på sykkeln min (dama på sykkelen min)

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... m&start=15
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av mortenolb »

Plukker frem en gammal tråd, jeg!

Fikk min første ordentlige i dag. Musikkrelatert!

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av Bjerknez »

GSXR skrev:Interesse for kroppskunst?
Kom med gode råd om pleie, legg til bilder av dine Tattoos/percinger etc,etc.
Jeg er nok forbi det stadiget hvor jeg synes dette er kult. Jeg missliker virkelig å opptre som gammeldags, men jeg synes bare tatoveringer er harry.

Dog kan en veldig diskre tatovering være fint på damer, men jeg mener tatoveringen bør bety noe spesielt. Altså at man ikke bare kliner på en tatovering fordi man har lyst på, eller evt. føler man ser kul ut. Jeg kjenner en som driver og tatoverer og han ser virkelig ikke ut i måneskinn. Hele kroppen er dekket av tatoveringer. Også i ansiktet etc. Rett og slett fælt å se på...

Toven

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av Toven »

Som det meste, det finnes visse grenser :P :p

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
GSXR skrev:Interesse for kroppskunst?
Kom med gode råd om pleie, legg til bilder av dine Tattoos/percinger etc,etc.
Jeg er nok forbi det stadiget hvor jeg synes dette er kult. Jeg missliker virkelig å opptre som gammeldags, men jeg synes bare tatoveringer er harry.

Dog kan en veldig diskre tatovering være fint på damer, men jeg mener tatoveringen bør bety noe spesielt. Altså at man ikke bare kliner på en tatovering fordi man har lyst på, eller evt. føler man ser kul ut. Jeg kjenner en som driver og tatoverer og han ser virkelig ikke ut i måneskinn. Hele kroppen er dekket av tatoveringer. Også i ansiktet etc. Rett og slett fælt å se på...
Jeg er litt motsatt, og mener at det å ha lyst på nettopp bør være den ene motivasjonen. At hver tatovering skal ha en tårevåt historie bak seg begynner å bli skikkelig kleint. :P :p

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av KawaJens »

Har selv tattiser. Ikke voldsomt mye men et par. En ting eg var bestemt på var at det ikke skulle stå for noke spesielt, men det skulle vere noke som var liten kjangs på at eg angra.

No er tattis så populært at det er nesten normen. I LA så var det nesten uvanlig å sjå damer uten tungt tattoverte armer.
Men alikavel så er det tilfellet Bjerknez beskriver fremdeles rekna som ekstremt.

Mye flotte tattiser å sjå no til dags, langt høgre nivå en det var for 15år siden då tribel dominerte. Så detaljert at det virkelig kan kallest kunst.

Toven

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av Toven »

KawaJens skrev:Har selv tattiser. Ikke voldsomt mye men et par. En ting eg var bestemt på var at det ikke skulle stå for noke spesielt, men det skulle vere noke som var liten kjangs på at eg angra.

No er tattis så populært at det er nesten normen. I LA så var det nesten uvanlig å sjå damer uten tungt tattoverte armer.
Men alikavel så er det tilfellet Bjerknez beskriver fremdeles rekna som ekstremt.

Mye flotte tattiser å sjå no til dags, langt høgre nivå en det var for 15år siden då tribel dominerte. Så detaljert at det virkelig kan kallest kunst.
Det er nettopp dette som er så rått imo, at tatovørene klarer å få dem ekstremt detaljrike :prf Jeg kaller ihvertfall tatoveringer kunst, ikke nødvendig at det skal være dyyyype tanker bak dem, men rett og slett fet/fint motiv :D

Tribal er vel enda inn for bolerne :knegg (ikke for å støte noen med evt tribal:P)

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:
GSXR skrev:Interesse for kroppskunst?
Kom med gode råd om pleie, legg til bilder av dine Tattoos/percinger etc,etc.
Jeg er nok forbi det stadiget hvor jeg synes dette er kult. Jeg missliker virkelig å opptre som gammeldags, men jeg synes bare tatoveringer er harry.

Dog kan en veldig diskre tatovering være fint på damer, men jeg mener tatoveringen bør bety noe spesielt. Altså at man ikke bare kliner på en tatovering fordi man har lyst på, eller evt. føler man ser kul ut. Jeg kjenner en som driver og tatoverer og han ser virkelig ikke ut i måneskinn. Hele kroppen er dekket av tatoveringer. Også i ansiktet etc. Rett og slett fælt å se på...
Du er jo så opptatt av at sykkelen din skal se bøllete ut, er ikke det litt samme sak som en tattis? :scratch
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av jhn »

... og i takt med den økende tatoo-industrien, øker også en industri som spesialiserer seg på å kamuflere og fjerne tatoveringer fra angrende lerreter. :-k
Tidligere var det på en måte noe for de litt mere maskuline gutta ... her i den vestlige verden startet det vel med sjømenn, og så videre med bikere og trailersjåfører ... nå er vel den største enkeltgruppen jålete metroseksuelle fotballspillere ... satt litt på spissen.
Jeg likte tatoveringer adskillig bedre før

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av LordShaft »

Enten så liker man det, eller så liker en det ikke. Uavhengig av hvilken legning eller type mennesker som har satt sitt preg på denne industrien. Selv syntes jeg tatovering er helt fantastisk. Noen er langt bedre enn andre... Men dette er virkelig kunst i mine øyner. Selv har jeg store planer om å dekke store deler av overkroppen, men alltid slik at jeg kan skjule det med uniform/skjorte da det fortsatt ansees som litt negativt i enkelte settinger

Note 4

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:Enten så liker man det, eller så liker en det ikke.
Note 4
Neida, det finnes en mellomting her også.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av Busa Trond »

...akkurat som religion, sikkert bra når man har trua.
Når jeg jobbet på Oso så var det en gammel ingeniør som lærte meg at tattoo "det var et rop om hjelp" :knegg
Jeg har ingen, men kjæringa har et hun ikke er særlig stolt over nå som hun snart er pensjonert :lol

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Tattoo/piercing/annet

Legg inn av Zadnez »

Busa Trond skrev:...akkurat som religion, sikkert bra når man har trua.
Når jeg jobbet på Oso så var det en gammel ingeniør som lærte meg at tattoo "det var et rop om hjelp" :knegg
Jeg har ingen, men kjæringa har et hun ikke er særlig stolt over nå som hun snart er pensjonert :lol
Så gamle ingeniører har god greie på det :lol
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Svar