ArcticTiger logger av...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: ArcticTiger på en snartur til Steigen.

Legg inn av ArcticTiger »

,
Sist redigert av ArcticTiger den 19 feb 2015, 22:12, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
TFJ
Innlegg: 47
Registrert: 26 aug 2012, 11:26
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012
Sted: Leines. Steigen

Re: ArcticTiger på en snartur til Steigen.

Legg inn av TFJ »

Takk skal du ha.
Ja det stemmer, det var jeg som tanket opp der, vi var litt nyskjerrige på Tigeren som avla et besøk i utkanten, men nå har vi jo fått svar på det. Du får gi et vink neste gang du planlegger tur i Steigen, jeg blir mer enn gjerne med en runde, jeg ser at du har vært de fleste plassene, men det er nok kanskje fortsatt noen stikkveier som kan være av interesse. Hadde jo også vært morsomt å hengt seg på hjul med deg utenfor Steigen, det ser ut som du har meget god kunnskap om hvor og hva som er verd å se på rundt omkring. :prf
Håper sommeren blir lang.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: ArcticTiger på en snartur til Steigen.

Legg inn av joo »

TFJ skrev: jeg ser at du har vært de fleste plassene, men det er nok kanskje fortsatt noen stikkveier som kan være av interesse. Hadde jo også vært morsomt å hengt seg på hjul med deg utenfor Steigen, det ser ut som du har meget god kunnskap om hvor og hva som er verd å se på rundt omkring. :prf
Trur nok AT har vært både her og der (eller det vet jeg).
Uansett hvor mye man kjører vil det alltid dukke opp steder, man får tips og finner på syltynne unnskyldninger for å svippe et sted. Sånn sett er det ganske OK å kjøre sykkel. Der er også mange OK folk som ruller rundt på disse doningene :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: ArcticTiger på en snartur til Steigen.

Legg inn av ArcticTiger »

@
Sist redigert av ArcticTiger den 19 feb 2015, 22:17, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
TFJ
Innlegg: 47
Registrert: 26 aug 2012, 11:26
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012
Sted: Leines. Steigen

Re: ArcticTiger på en snartur til Steigen.

Legg inn av TFJ »

:roll Er på jobb på sjøen nå, men jeg går på fire ukers fri nå på onsdag, får vel sikkert en eller flere sjangser da. September er jo en kjempefin tid for mc tur.
:thumleft
Håper sommeren blir lang.

Brukeravatar
TFJ
Innlegg: 47
Registrert: 26 aug 2012, 11:26
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012
Sted: Leines. Steigen

Re: ArcticTiger på en snartur til Steigen.

Legg inn av TFJ »

Trur nok AT har vært både her og der (eller det vet jeg).
Uansett hvor mye man kjører vil det alltid dukke opp steder, man får tips og finner på syltynne unnskyldninger for å svippe et sted. Sånn sett er det ganske OK å kjøre sykkel. Der er også mange OK folk som ruller rundt på disse doningene :thumleft



Hei Joo.

Jeg har bare kjørt et år siden jeg kjøpte sykkel, å det er overraskende hvor intressert man blir i de små lokale veiene. Des mindre, mer svingete og nesten dårligere de blir, des bedre er det, og det beste er jo at man får så mye bedre tid når man er ute på mc, man har tid til å stoppe. Jeg har sett mer av landsdelen min siste sommeren enn jeg har gjort tidligere, å det er ennå mange mange nye saker å se. Dette blir bra. :roll
Håper sommeren blir lang.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: ArcticTiger på en snartur til Steigen.

Legg inn av joo »

TFJ skrev: Hei Joo.

Jeg har bare kjørt et år siden jeg kjøpte sykkel, å det er overraskende hvor intressert man blir i de små lokale veiene. Des mindre, mer svingete og nesten dårligere de blir, des bedre er det, og det beste er jo at man får så mye bedre tid når man er ute på mc, man har tid til å stoppe. Jeg har sett mer av landsdelen min siste sommeren enn jeg har gjort tidligere, å det er ennå mange mange nye saker å se. Dette blir bra. :roll
Små veier og lokal historie ;-) Du får dele med oss her, så tror jeg mange (i alle fall jeg) noterer opplevelser som andre har satt pris på. Da kan man legge sånne ting til på turene man tar i de områdene. Den lille tiden jeg har vært medlem her inne har jeg fått mange gode tips, og har oppsøkt en god del av stedene i sommer. Denne helga ble det blant annet en veg noen forum-medlemmer kjørte for noen uker sida og anbefalte. Den var gørrfin, og jeg hadde neppe kommet på den sånn uten videre. Og så ble det en tur opp på fjellet over Hol/Ål for å se på ei sjelden demning som en nabo tipsa om.
God tid er bra å ha; i går ettermiddag hadde jeg fylt bensin og tok en kopp kaffe på en bensinstasjon. Kom et par som kjørte sykkel og satte seg sammen med meg og skravla lenge. Da de spurte hvor jeg skulle videre måtte jeg bare innrømme at så langt hadde jeg ikke planlagt, fikk se litt på kartet men burde være hjemme i løpet av helga :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: ArcticTiger på en snartur til Steigen.

Legg inn av ArcticTiger »

D
Sist redigert av ArcticTiger den 19 feb 2015, 22:18, redigert 2 ganger totalt.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: ArcticTiger på en snartur til Skjomen.

Legg inn av Duville »

Fine bilder fra fin natur :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: ArcticTiger på en snartur til Skjomen.

Legg inn av ojda »

Flotte bilder ArticTiger, og jeg vet jo hvilken flott tur dette er (takket være en viss Tigerfører) :thumleft Kan gjerne tenke meg å kjøre der igjen engang :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: ArcticTiger på en snartur til Skjomen.

Legg inn av joo »

Flott.
Aner hva jeg gikk glipp av ... :sorry
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: ArcticTiger på en snartur til Steigen.

Legg inn av rogg »

ArcticTiger skrev:Det har blitt mer høst i lufta her nå, med 6 grader på graderstokken og ny-snø i fjella. Været har ellers vært brukbart denne helga, men noen lengre tur har det ikke blitt da jeg syns det er litt kjølig.
Jeg var en 15 mils tur til Evenes igår, og spiste kaffe og kaker på amcarklubben i Evenes sitt klubbhus "Surstoffen" i forb med deres 25 års jubileum. Riktig trivelig var det, og en frisk, fin tur :thumleft
Idag er det like kjølig, men det ble en liten tur på 13,5 mil til Sør-Skjomen og opp på Skjom-fjellet.
Her fra Sør-Skjomen, som er Norge på det nest smaleste, det er bare 7-8 km over til Sverige her:
Bilde

Litt lenger ut i Sør-skjomen ligger den forlatte gården "Frostis" på andre siden:
Bilde

Turen gikk videre til fjells, og vel oppe ser vi utsikten mot Nord-dalen:
Bilde

På Skjom-fjellet er det milevis med velholdte grusveier som slynger seg innover i det karrige fjell-landskapet, i dag gikk turen til Sitas, som er vannet vi skimter i det fjerne:
Bilde

Veien er et stykke innom Sverige, vi ser Riksgrensen markert med gult skilt, men her er det ingen grense-handel:
Bilde

Her ser vi mer av Sverige:
Bilde

Det var kjølig der oppe i fjell-heimen, så jeg dro snart hjem igjen. Her fra serpentinsvingene ned Sørdals-lia:
Bilde

Bilde
Flotte bilder. Var nordover i sommer men fikk ikke tid å ta turen til Skjomen. Sitas ja, der var jeg og fisket som guttunge. Var med pappa som fløy småfly...sjøfly. Så vi tok Cuben på fisketur...motorisert allerede i tidlig alder serru.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: ArcticTiger på en snartur til Steigen.

Legg inn av jodlevann »

rogg skrev: Flotte bilder. Var nordover i sommer men fikk ikke tid å ta turen til Skjomen. Sitas ja, der var jeg og fisket som guttunge. Var med pappa som fløy småfly...sjøfly. Så vi tok Cuben på fisketur...motorisert allerede i tidlig alder serru.
Må jo være til å grine av å se DET jaktterrenget og vite at årets jakt blir elendig. Var innom samme område i min tid på Bardufoss, sammen med andre friluftsfolk i fors'en var vi rundtom. Gautlis var et fiskevann, så vidt jeg husker. En stund siden nå.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: ArcticTiger på en snartur til Skjomen.

Legg inn av Busa Trond »

Fine bilder du viser frem her. Fruen liker tanken på en Nordover til sommeren, kansje dere har husrom. Men hvorfor ikke, Mc-siden er like hak i hæl" :prop:
Lurer litt på om det ikke blir en tur med Exploreren allikevel, fruen har sjekket flytidene. Men Triumhpen må nok finne seg i å kjøre oppover. Hørte du det jompa :rop Er kaffen ferdig??

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: ArcticTiger på en snartur til Skjomen.

Legg inn av Jompa »

Enkelte ganger, når æ ser bildan dine, ønske æ meg en "grusracer".
Ikke nødvendigvis med tre sylindere, og kanskje litt lettere enn tigern.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar