Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Eltoro65
Innlegg: 12
Registrert: 18 aug 2012, 17:23
Motorsykkelen din: Honda Blackbird XX 1100 2000
Sted: Grimstad

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Eltoro65 »

Snikkeren skrev:De blå pluggene er for vask av sykkelen ja.
Det Lasse snakker om er dB-killerene som han har tatt ut av pottene.
Ser at det kan tolkes som om de blå pluggene er lyddempere, men det er det altså ikke.

Ja, var det trodde jeg også :-) Lurte fælt nå ja :-)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Hmm, de er til bruk i pottene under vask ja.. Min feil om det ble noen missfortåelser, snakket jo både om lyddemper, osv i samme slengen så.. Men godt det var noen som ordnet og rettet opp etter mæ =)

Ja det lurer jeg litt på å, hva er det værste som kan skje om man får vann i pottene? Det vil jo fordampe vekk uansett egentlig :scratch

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Lasse`s logg

Legg inn av TBI81 »

Skal sykkelen stå lenge etter vask kan jeg jo skjønne der, men .. ?

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Hva er det som kan skje om man får vann i eksosen da? Nå snakker jeg ikke liter vis altså. Hehe. Uansett så vil det jo fordampe enten man kjører med engang eller lar sykkelen stå en uke. Så lenge det ikke er minus grader da. Så forstår jeg det. Hehe.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Lasse`s logg

Legg inn av KydeX »

Du har dempevatt inni pottene. Den blir sannsynligvis fortere ødelagt om den får mye vann. Tenk deg Glava som blir veldig våt. Den blir aldri den samme selv om vannet tørker opp.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Hmm, det er jo sant. Jeg spurte forhandler på torsdagen og jeg burde kjøpe slike plugger, men det var ikke vits fikk jeg beskjed om. Men jeg gjorde det likevel jeg ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Sitter nå på Shell i Lillestrøm sammens med fruen, er ute å kjører mc, uten lyddemperene. Trur det blir å sette dem inn i morra. Bråker alt for mye. Blir slitne i knollen

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Snikkeren »

Må bruke ørepropper vet du. Da får du godlyden, men det blir ikke slitsomt. :thumleft

Og så sparer du hørselen med tanke på fartsvinden. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Jacobsen »

Man må tenke på de som bor i nærheten av vegen også vettu Snikkeren. Unødvendig støy er ikke bra!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Snikkeren »

He he. Joda, ser den. Men er ikke så mye kjøring i nærheten av heimen. Blir jo bare til og fra. Og ellers er det jo mest kjøring på landeveien. Er jo ikke så kjekt å ligge å putre i tettbebygde strøk.

Har kjørt uten noen form for inserts i pottene mine i over 1 år no. Starter tidlig om morningen for å kjøre på jobb (skole frem til sommeren), og har enda ikke fått en eneste klage fra naboene. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Lasse`s logg

Legg inn av SuperMorten »

Jeg bor i et "konservativt" område, med en del eldre folk, og et begynnende generasjonsskifte som gjør at det også er en del barnefamilier. Skal innrømme at dette var en faktor jeg tok hensyn til når jeg byttet MC tidligere i sommer. Vil jo ikke være den som nabolaget snakker om med negativt fortegn..


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Da har vi endelig hjemme. Idag har sykkelen gått omtrent ifra kl 13 idag, til nu. Så idag har den fått kjørt seg, både på landevei, e6 og en del midt i Oslo sentrum i ordentlig varme. Så vifta gikk greit på den istad når vi surra inni Oslo. Har vært å sett på Holmenkollen bakken, vært i Lillestrøm og spist pizza på peppes. Kjørte indre Østfold til oslo. Og surra inne mange av Oslos Tusen gater. Hjemover gikk det stort sett på e6,svinga av noen små veier innimellom. Ja har vært en Toppers dag egentlig. Litt susen i nøtta etter pottene. Men ellers ok. Synes litt synd på kawa motoren min nå ja, fått kjørt seg greit idag. B-)
Turtallet har ligget mest på 4500omd og opp til 8000omd meste parten av turen. Stakkar motoren min :-(
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Jeg lurær på en ting, hvorfor har det seg slik at den ene potta på sykkelen alltid er glovarm etter kjøring, mens den andre kan man ta på omtrent med engang. Det samme er det uansett om jeg kjører pent eller hardt. Er alltid potta på venstre side som blir glo varm, leenge, mens den andre kan man ta på omtrent 1min etter stopp

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

Mener TDM'en var/er slik også...
Kan det ha noe med plasseringen av katalysatoren, tro? Den sitter som regel nærmere den ene potta enn den andre.
Tror for øvrig ellers at det er slik at det meste av eksosen ledes ut gjennom den ene potta. To potter betyr ikke det samme som at begge får likt fordelt med eksos, for å si det sånn.
To potter handler mye om design og ikke bare funksjon...

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Snikkeren »

Det kan ha med at en eller flere sylindre får magrere blanding enn de andre. Da vil grenrøret fra den/de sylindrene som har magrere blanding bli varmere enn de andre.

På TDM'en min blir det ene grenrøret blåere enn det andre, og dette skyldes nok magrere blanding. Skulle nok justert opp blandingsforholdet litt, slik at det ble likt, men da må det måles.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar