Problemer med styrelås

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Problemer med styrelås

Legg inn av Ketil »

Hei! Har problemer med styrelåsen på min Suzuki dl650. Tenningslåsen er forsåvidt helt grei, men når jeg skal låse styret så må jeg lirke lenge før den går i lås. Det samme skjer når jeg skal låse opp, så nå tar jeg ikke sjansen på å bruke styrelåsen. Bor heldigvis på bygda, men det er kjekt å ha lås når man oppsøker urbane strøk. Noen tips å få her eller andre som har hatt samme problem?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Problemer med styrelås

Legg inn av SuperMorten »

Jeg bruker det så og si hver eneste gang jeg parkerer. Vrir styret helt til venstre, trykker nøkkelen litt ned og vrir til venstre. Har ikke opplevd noen problemer den korte tiden jeg har hatt sykkelen. Men med min gamle Yamaha derimot, var det nok litt slik som du beskrev.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Problemer med styrelås

Legg inn av EasyRider »

Heisann.

Ikke for å komme med et dumt spørsmål, men har du smørt låsen godt?

Min tennings/styrelås var bra, men etter en stund ble den helt vansklig..først bare låsen..også tenningen. fikk så vidt vridd om.
Tenke egentlig først at den var slitt, men jaja litt 565 kunne vel ikke være skadelig. Var jo det jeg hadde for hånd.
Sprayet litt og brukte nøkkelen.. var forsatt litt lei i starten. men etter noen dagers bruk så ble låsen så god som ny.

På min sykkel må du dytte ned litt før du får vridd om til styrelås posisjon.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Problemer med styrelås

Legg inn av Ketil »

Takk for svar.
Låsen har nok ikke vært mye smurt av tidligere eier, jeg kjøpte sykkelen i mai. Jeg forsøkte med olje nede i låsen, men det hjalp ikke stort. Mulig jeg må demontere hele tenningslåsen for å rengjøre og smøre opp, men det er vel en stor operasjon?

mekkern
Innlegg: 7613
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Problemer med styrelås

Legg inn av mekkern »

ellers er det en mulighet å ta ut låsesylinderen og se om tappene ligger helt jevnt med nøkkelen i-reparerte en slitt tenningslås til suzuki i sommer som funket fint på alt men ikke "styrelås".. slipte av litt på de som stakk ut av låsesylinderen... :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Eltoro65
Innlegg: 12
Registrert: 18 aug 2012, 17:23
Motorsykkelen din: Honda Blackbird XX 1100 2000
Sted: Grimstad

Re: Problemer med styrelås

Legg inn av Eltoro65 »

Jeg hadde samme problemet på min Kawasaki ZX9R som jeg kjøpte i sommer. I tillegg til styrelåsen var den vanskelig å få i start posisjon. Jeg tok rett og slett å bestilte en ny fra USA og fikk MC Sørlandet Arendal til å bytte den for meg. De brukte bare 50 minutter på bytte den. Nå er alt 100% i orden igjen.

Svar