Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg frykter det ikke. Sånn blir det og det har jeg innsett. :confused

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Nå lurer jeg fælt på hvor hjernedød en må være for å bli bussjåfør ? Antagelig ikke så hjernedøde som Fylkeskommunens ruteplanleggere, for de kan umulig ha målbar hjerneaktivitet men bussjåfører er temmemelig bortreiste de og. Det var et svare lurveleven i veien her i dag tidlig for bussen som vanlig ikke svingte inn i busslomma men stoppet midt i krysset og på nysnøen så klarte han ikke å få den i gang igjen :scratch Resultatet var at bussen vred seg og sperret effektivt trafikken i alle retninger. :roll Det brøt nesten ut opptøyer da bussgeniet ikke hadde anelse om hva kjettinger var på tross av at det ble forklart med en lydstyrke på 175 decibel nedover i øregangene hans. Han tilkalte Viking som skulle hjelpe ham å sette kjettinger på. Når Viking kom så viste det seg at det ikke var kjettinger ombord i den flotte bussen :bananas Folk var så sinte at snøen smeltet rundt de. Fornøyelig morgenunderholdning ved kjøkkenbordet :mk

The-Stig
Innlegg: 219
Registrert: 20 jan 2009, 10:42
Motorsykkelen din: BMW R1250 RS 2020 Modell
Sted: Oslo

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av The-Stig »

Herlig! :D På slike nye busser er det ikke plass til kjetting heller, med mindre man demonterer halve bussen. Og da er man i allefall forsinket i ruta, om man må legge på ute...
Det var vel ikke tilfeldigvis en av våre nye landsmenn?
Historikk

- 2020 BMW R1250RS
X Yamaha Xmax 300
X 2012 Triumph 1050 Sprint GT
X 2007 Honda CBF1000S
X 1992 Suzuki GSX1100F
X 1984 Honda VF1000F
X 1984 Suzuki GSX750ES

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Baron von Waffel »

Bussene skal være veldig lave for å kunne kjøre rullestoler inn på dem uten at rullestolførerne føler seg diskriminert. Men da blir det dårlig bakkeklaring og hjulbueklaring. Og dermed blir bussene ubrukelige på vinterføre eller over farthumper. Men det er jo viktigere å være gode busser med rullestolbrukerne.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Ny landsmann ? Nja, solbrent Stavanger gutt, men idag var jeg i mitt inkluderende hjørne så jeg vrengte Kabul Kareten over en støttemur og grøft ut høyre i rein sympati. Da folk spurte hvordan jeg klarte det så sa jeg bare at jeg var bussruteplanlegger i Fylkeskommunen :roll Hjernedødkjøringen var forklart like klart som blekk. :#-O

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Bare litt overflatebehandling gjenstår : Bilde


Går utifra at du kjenner igjen den røde esken til høyre AJ ? Der ligger neste helgs prosjekt : Revitalisering av AJs gamle Oljesøler. :mk

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Det er noe kluss å kjøre buss. Det er mer livat å kjøre privat. :mk
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

Vi burde beundre våre buss-sjåfører som gjør så godt de kan med dårlig utstyr,dårlige veier,sure/frekke skoleelever. :bananas
De som irriterte seg over han i rundkjøringa burde heller hjulpet til .. :clown :idea :clown
Ellers kan jo elevene gå... :walk \:D/ En buss-sjåfør,en buss-sjåfør.. :knegg
Sist redigert av Intruder den 24 jan 2009, 13:58, redigert 1 gang totalt.
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Ragnhild »

Baron von Waffel skrev:Bussene skal være veldig lave for å kunne kjøre rullestoler inn på dem uten at rullestolførerne føler seg diskriminert.
Diskriminering er nå en ting. Men tror det er få som ville godtatt at innsteget i bussen hadde vært en halv meter høyt.
Det det er snakk om er deltagelse i samfunnet på lik linje med alle andre, og da må de fysiske omgivelsene tilpasses slik at også funksjonshemmede kommer seg fram. Og de fleste tilpassinger som legger tilrette for deltagelse for funksjonshemmede gir også bedre forhold for funksjonsfriske.

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Noe som irriterer meg er at mennesker med handicap blir oppfattet som mindre klare enn folk flest. Vi omgås et vennepar som begge er døve og når Atle og jeg går i en butikk sammen så skal de alltid snakke med meg ! Jeg skal ikke ha noe men de vil snakke med meg og bruke meg som tolk. Pølsetryner ! Atle leser på munn men er vanskelig å forstå når han snakker, det er derfor han bestandig har A4 kladdebok under armen så han kan skrive. Når vi går ut så kommer de løpende etter og lurer på om han er fornøyd. Svaret de får er at det vet da for pokker ikke jeg, spør han som shoppet. Merkelig, det gjør de sjelden. De er nok redd for at døvheten er smittsom antagelig.
Jeg har en litt annen angrepsvinkel på dette. Jeg fornærmer folk i øst og vest enten de har handicap eller ikke. :scratch :knegg

Ragnhild

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Ragnhild »

Pollti skrev:Jeg har en litt annen angrepsvinkel på dette. Jeg fornærmer folk i øst og vest enten de har handicap eller ikke. :scratch :knegg
Såda, du trenger jo ikke fortelle alt på en gang :-

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Pollti er så raust ærlig, at en nesten kan begynne å gråte. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

Jeg irriterer meg jævlig over bilister som parkerer på Funksjonshemmet-parkering !
Deres eneste

handikap er at de er innmari late!!!
BLIR SURE OM DU SNAKKER TIL DEM !! :roll :(
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Jeg er ikke rasist, jeg hater bare alle. :-

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Intruder skrev:BLIR SURE OM DU SNAKKER TIL DEM !! :roll :(
Jeg dro til en parkeringsvakt i Horten så han fikk studert Universet innefra i flere minutter fordi han gav meg bot for å parkere på plass uten varsel om parkeringsbestemmelser. Akkurat da jeg dro til fra ankelen og mot Klysas hake så rakk jeg å se skiltet rett over bilen som veldig tydelig sa : P for funksjonshemmede.
Akkurat litt for sent. Ouuuch ! Jeg betalte boten og erstatning for tort og svie uten noe kvervulering. Jeg mener fremdeles at P vakta var et rasshøl, det var ca 5 handicap plasser ledig og ca 32 andre plasser ledig. Men helt klart, han hadde rett og det er ikke særlig bra å dra til P vakter uansett. Fysj og fy til meg Ragnhild. Så slipper du å si det. :idea

Svar