Svolp sine eventyr!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Svolp sine eventyr! Snaaaart avreise!!!!

Legg inn av ojda »

Ferie er oppskrytt :[-X Bli heller hjemme :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Re: Svolp sine eventyr! Snaaaart avreise!!!!

Legg inn av ZZR-Erling »

Svolp skrev:Mange takk :-)
Har sett du har vært nedover en del... Noen gode tips og komme med på tampen?
Hold deg unna kirkene i alpene om kvelden blir fuktig, spesielt Kitzbuhl/Østerrike for der dæljer den største klokka i 30 sammenhengende minutter fra kl 08:00, 30 minutter!... :-)å :-)å :-)å

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Svolp sine eventyr! Snaaaart avreise!!!!

Legg inn av joo »

Enjoy, tenker det er velfortjent :D
Gled oss andre med noen gode bilder og historier etterpå.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr! Snaaaart avreise!!!!

Legg inn av Svolp »

Takk for det folkens og takk for godt tips Erling ;-)
Føler at jeg har pakket alt for mye men det føler jeg før hver langtur og det viser seg også og stemme...

Jeg tar heller og pakker med meg gammalt tøy også kaster jeg litt underveis slik at jeg kan handle meg nytt hvis jeg finner noe fint og kjøpe :prf
Hva gjelder det tekniske på biken er den servet og klar med både nytt fordekk, bakdekk og bremser...

Dog, er jeg ganske spent på om jeg må bytte bakdekk underveis da det sjeldent holder mer en 6000km... Det lar seg sikkert gjøre uten alt for lang ventetid(les:dager)

:prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Svolp sine eventyr! Snaaaart avreise!!!!

Legg inn av Tysnes »

God Tur :mc2

Brukeravatar
Harju
Innlegg: 37
Registrert: 18 jul 2012, 15:43
Motorsykkelen din: TDM 900
Sted: Hamar

Re: Svolp sine eventyr, Grusomt og vente!

Legg inn av Harju »

ZZR-Tom skrev:ehh fan, her er den http://beowulf-performance-products.com ... &catid=211 :-J

Du får to lengder på dei, 450mm og 380mm og carbon endtip er valgfritt ;e

Jeg har bestemt jeg for Beowulf Titan til min TDM. Ser de også kan leveres med karbon i stussen. Noen hensikt med dette utover (antatt) det kosmetiske?
TDM 900

Sigg79
Innlegg: 61
Registrert: 03 jun 2012, 01:17
Motorsykkelen din: Yamaha FZ6 S2 '07

Re: Svolp sine eventyr! Da er tog og ferje i boks!

Legg inn av Sigg79 »

Svolp skrev: I forrige uke fikk jeg omsider kjøpt meg leilighet midt i hjertet av Stavanger (Hvertfall høyre hjertekammer om ikke annet)

Har vært ute av markedet i 1 1/2 år nå da jeg var veldig i tvil etter bruddet med X`n om jeg skulle bli værende eller flytte til Kristiansand der jeg egentlig er fra! Har vært på jakt i et år og vært med i sikkert 10 forskjellige budrunder men med så høye priser som 50.000 - 70.000kr kvm har det ikke vært lett!
I forrige uke var det derimot min tur, var kjempe heldig grunnet flere omstendigeter som sommer, flere leiligheter til salg i området og en slant is i magen!
Hvor i byen er det du har kjøpt? Boligmarkedet i Stavanger er helt vilt, så må nok ha is i magen for å gjøre et godt kjøp ja.

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Svolp sine eventyr! Snaaaart avreise!!!!

Legg inn av Hjernen »

Slik jeg har skjønt det må en nesten kikke på Forus, Tasta, Rygg, Krossberg, Kvannvik...
T.o.m. Madla er dyrt nå.. Nesten glad jeg flytta "hjem" igjen, selv om jeg savner Hansen,
Victoria, Chevy's, og Beverly....
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr! Snaaaart avreise!!!!

Legg inn av Svolp »

Nettopp kommet inn døra etter en lang dag fra Hamburg til Kristiansand, via autozug fra Munchen i går og jeg har ikke ord for hvordan alpene har vært...
Kommer tilbake med masse bilder og snacks siden.. :prf

For og svare deg Sigg79 har jeg kjøpt på verven/badedammen! Var veeeeldig heldig med plassen :[-o<
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Svolp sine eventyr! Tur/retur Alpeland! Wow.. Bilder og info

Legg inn av Svolp »

Alpene 2012

Bilde

Alpene 2012 er endelig blitt prøvd ut og du verden for en opplevelse! I kjent stil når jeg er i utlandet speidet jeg etter medborgere men desverre traff jeg ingen på de 16 dagene jeg var på tur (med unntak en gjeng drita trøndere på Autozug Hamburg - Munchen) men siden jeg delte vogn med en kjekk liten tysk familie lot jeg være og hinte frempå at jeg var norsk :knegg
Mye tilfeldigheter vil jeg tru siden alpeland er stoooooort!
http://www.dbautozug.de/autozug-en/destinations/" onclick="window.open(this.href);return false;
Autozug er genialt, jeg ble skikkelig positivt overrasket.. Kommer nok litt an på hvem du havner i kupè med men det er da altså 5-manns kupè der alle får hver sin seng som legges ned når leggetiden for de minste står for tur.. Hvis du er natterangler som meg er det bare og ta beslag i en av de nederste sengene så kan du selv sovne når du blir trøtt nok.. Vi bestilte ca 4mnd før avreise, satt bare og ventet på billig biletter og når dem dukket opp var det bare og bestille.. Ca 1500kr tur/retur Hamburg - Munchen med sykkel og fører! Det er billig... Forvent og betal det dobbelte uten tilbud! :[-(
Du får også servert en enkel frokost i form av crossaint og rundstykke med noe som luktet kattemat, trur det var leverpostei men også godt syltetøy :thumleft
Greit og merke seg at det ikke er noe matvogn på toget så ikke gå sulten, bare noe enkel snacks i en automat!
Av og pålessing går som en drøm, gutta har gjort det før så alle mine bekymringer var unødvendige!

Hamburg - Munchen tur/retur er 1600km korteste vei(Autobahn) og hvis du ikke har kjørt på autobahn får du nok fra grensa til Danmark/Tyskland og til Hamburg så Autozug anbefales! Totalt sett trur jeg faktisk det er billigere og ta toget solgt på billigsalg når du ser på drivstoff kostnader samt motor/dekk slitasje... Biken var tørst når marsjfarten ble 180 km/t! :-)å

Såååååååååååååååååååååååååååå!!! :prop:
Klare til ombordstiging!
Bilde

Bilde



Vell fremme i munchen var vi klare!
Bilde
Vi hadde egentlig ikke noen faste bestemmelsesteder, vi kjørte de veiene vi ville og fant et hotel når vi ble slitene.. Funka fint og kjøre på den måten samt etter vær og vindt! Vi svingte først innom en kompis i Murnau for og spise en skikkelig Bavarien frokost i form av pølser og pretzels(?!) så bar det videre mot St. Leonardo i Nord - Italia. Dette er forresten kartet dere ha, dekker alt av alpeland og gode mc veier er merket samt alt av pass osv osv! http://www.louis.de/_201e4e41cc307d570a ... r=10053253

Nord-Tyskland gir en liten smakebit på hva som er i vente!
Bilde

Nå Har vi passert Sòlden i Østerike og er på vei opp til det første store passet (Timmelsjoch)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

St.Leanardo var en kjempe kjekke fjell landsby som vi kom til, fantastiske damer, god mat og himmelsk øl! Her dro vi tilbake faktisk hele 3 ganger i løpe av turen!
Bilde
Bilde

Ikke like lett og huske alt men etter dette ble det en del fjellpass litt sånn i "hytt og gevær"
Bilde
Bilde

Stor, større, størst :-D
Bilde

Kollegaer på 2000m høyde
Bilde
Bilde
Bilde

Så ankom vi Dolomittene, litt av en skue!!!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

På vei mot "Lake Garda" i Italia... Noe som ble alt for heftig for oss! 36 +++ i skyggen gjorde at vi så Garda for og så komme oss til helvete opp i høyden! Farlig og kjøre motorsykkel i over 40 + i solsteiken i et vindstille klima!
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Som nevt var lavlandet i Italia ikke egnet for motorsykkelister så det ble bare transport ettapper grunnet den intense varmen, nå på vei mot Sveits! Han jeg dro med ville se et museum med en kar kalt Herman Hesse nær Lugano (Hot hot hot hot) Hold dere unna storbyene, et ork og kjøre i (Når du skal unngå Highway som alle andre) og steike så varmt... Ugh!
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Nå inne i Sveits!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Vi ville se Matterhorn som er 4478m høyt, litt av en skue! Ankom og det var skikkelig overskyet men værgudene spilte som vanlig på lag og ga oss et glimt! PS: Her kan du ikke kjøre helt opp.. Du må parkere nede og ta shuttlebus opp (15€ tur/retur m/ parkering pr.pers)
Bilde

Så var det fjellpass på pass, på pass, på pass i Sveits!
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Nå mener jeg at vi er kommet oss ut av Sveits(dyrt dyrt dyrt) og driver og utforsket Nord-Italia atter en gang!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Litt ymse bilder fra forskjellige steder og fjellpass! Første bilde, 32+ i skyggen, Martin er varm...
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Såååååå... Selveste Stelvio!
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Returen hjem også over Timmeljoch via Sòlden! Etter 2 uker på slike veier blir du tøffere og tøffere oppover alle hårnålsvinga.. Fy F*** så artttiiiiiig!!!
Bilde
Bilde
Bilde

Jeg har tatt over 300 bilder men og legge ut alle er liten vits! Bildene kan selv ikke forklare hvor sinnsykt det er. Det sies at et bilde sier mer en 1000 ord, hvis så må opplevelsen være sånn ca en milliard ord for det kan ikke puttes på trykk.. Det må oppleves!

Kort oppsumert! Turen var veldig vellykka! Sol med noen kjølende skyer fra ende til annen! Ingen problemer med verken førere eller sykkler, ingen flatedekk eller velt! Jeg bare elsker min ZZR1400! For en maskin... Det gikk ca 1000kr dagen, det er inkludert 3 måltider, 3 stjernes hotell eller bedre, bensin, shitloads med fantastisk øl og jeg tok meg selv i og røyke en del også! Krona er råsterk mot Euro som på sitt dårligste var 7.38 ! Dyreste landet var selvsagt Sveits, der var vi bare to dager.. Priser på høyde med Norge! Masse laserkontroller i Østerike og Sveits! Pass farten tross lave bøter.. :P :p Drivstoff var i gjennomsnitt ca èn krone billigere overalt! Hold deg langt unna storbyene, det er hot hot hot og trafikken er sinnsvak! Vi klarte og holde oss unna alt som hette motorvei og det er mulig! Kartet jeg har refert til tidligere er et must, sammen med GPS er det gull! Mange av de kjekkeste småveiene er umulig og finne uten GPS! GPS er også et greit hjelpemiddel for og ungå motorvei!
Jeg skal tilbake, mange mange ganger... De som ikke har besøkt alpene har virkelig gått glipp av noe! Touring i Norge vil aldri bli det samme!

GOD TUR! :vs
Sist redigert av Svolp den 05 aug 2012, 13:00, redigert 1 gang totalt.
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Svolp sine eventyr! Tur/retur Alpeland! Wow. Bilder og i

Legg inn av gbruaset »

Bare en ting å si - fantastisk!! Har selv vært i samme området med bil, men med sykkel er det nok helt unikt!

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Svolp sine eventyr! Tur/retur Alpeland! Wow. Bilder og i

Legg inn av ojda »

Det var litt av en post :prf Tror jeg talte 63 bilder jeg, flotte :prf
Bra og høre alt gikk etter planen, uten tråkigheter eller uhell av noe slag.
Jeg lengter allerede tilbake jeg, og turen går nok nedover neste år,
mest sansynlig vinklet retning Kroatsia :-k
Jeg kan ikke annet en å si meg enig med autozug, enda vi var
kjempeuheldige med etpar av kupekompisene.
Tror de måtte være det sureste og særeste Tyskland hadde å oppdrive :-)å
Tenk å fått til en McSiden tur ( uten passasjer :-# ) nedover disse traktene :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr! Tur/retur Alpeland! Wow. Bilder og i

Legg inn av Svolp »

Kroatsia har også noen sinnsyke veistrekker! :prf
Fantastisk sted asså... Utrolig bra! :-)å
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Svolp sine eventyr! Tur/retur Alpeland! Wow. Bilder og i

Legg inn av TBI81 »

Ser ut som en knalltur. Neste gang skal jeg også vurdere toget :prf

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Svolp sine eventyr! Tur/retur Alpeland! Wow. Bilder og i

Legg inn av RuneMC »

Så ut som en vellykket tur :thumleft

Når mulighetene byr seg er dette klart på en "short list" for MC turer.
Og Autozug er nok lurt... synes motorveier generelt er en blanding av kjedsommelige og stressende
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar