Jeg er nybakt eier av en CBX1000. Jeg synest at forbremsen er vel tung, er det noen som har bygd om denne til pumpe med mindre areal slik at trykket blir høyere.
Jeg vurderer også å koble ene skiven fremme mot fotbremsen og la kun ene skiven fremme være på håndbremsen, er det noen som har prøvd tilsvarende?
Bygge om bremser
Bygge om bremser
Sist redigert av AJ den 22 jul 2012, 18:08, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Flyttet denne til "Verkstedet..." siden dette er et teknisk/mekanisk spørsmål
Begrunnelse: Flyttet denne til "Verkstedet..." siden dette er et teknisk/mekanisk spørsmål
Re: Bygge om bremser
det går fint å bytte til bremsepumpe med mindre diameter, men det kan jo bli litt prøving og feiling før det stemmer,
Men det finnes jo justerbare pumper, jeg har en slik fra AP racing:
http://www.apracing.com/product_details ... amily.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkel og grei justering av kraften på hendelen. Min er type dobbel skive, men jeg har også brukt den på sykkel med enkel skive, men da justert ut til ytterpunkt.
Kombinere for og bakbrems har jeg ikke erfaring med, liker best å kontrollere hjulene hver for seg
Men det finnes jo justerbare pumper, jeg har en slik fra AP racing:
http://www.apracing.com/product_details ... amily.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkel og grei justering av kraften på hendelen. Min er type dobbel skive, men jeg har også brukt den på sykkel med enkel skive, men da justert ut til ytterpunkt.
Kombinere for og bakbrems har jeg ikke erfaring med, liker best å kontrollere hjulene hver for seg
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Bygge om bremser
Helt enig med pelsen ang at jeg liker best å ha separat forbrems på styret og bakbrems på foten.
På den Moto Guzzi California som jeg har, er det integralbremser; håndbremsen aktiverer ei skive foran, og fotbremsen aktiverer den andre skiva foran pluss skiva bak. Dette misslikte jeg sterkt, og vil sjekke om det er mulig å bygge om til separat foran - bak system som ordinært på andre sykkler.
På den Moto Guzzi California som jeg har, er det integralbremser; håndbremsen aktiverer ei skive foran, og fotbremsen aktiverer den andre skiva foran pluss skiva bak. Dette misslikte jeg sterkt, og vil sjekke om det er mulig å bygge om til separat foran - bak system som ordinært på andre sykkler.