Alarm: Scorpio SR-i800

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
ZZR-Erling

Alarm: Scorpio SR-i800

Legg inn av ZZR-Erling »

Scorpio Alarms http://www.scorpioalarms.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ,har interessante alarmer for mc. Da vi farter mye rundt til tider, kan det være greit. I800 levers std med tiltsensor, håndfri av/på iom den benytter radioteknologi fra en "fob" du bærer med deg som identifiserer deg som bruker. Jeg har i tillegg bestil "Perimeter Sensor". Denne vil detektere at noen er nær biken og utløse en liten "blipp" i alarmen. Den kalibreres mht avstand, og har tre varselsnivåer.
Betalte 250$ med frakt.

Kommer tilbake med installasjon og brukererfaring :)

Godtvoksen

Re: Alarm: Scorpio SR-i800

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg har SR-i900 installert på min sykkel. Har vært plaget med den del falske alarmer, så jeg bruker den ikke så mye...

ZZR-Erling

Re: Alarm: Scorpio SR-i800

Legg inn av ZZR-Erling »

Godtvoksen skrev:Jeg har SR-i900 installert på min sykkel. Har vært plaget med den del falske alarmer, så jeg bruker den ikke så mye...
Nåvel. Har du perimetersensor?

Godtvoksen

Re: Alarm: Scorpio SR-i800

Legg inn av Godtvoksen »

ZZR-Erling skrev:
Godtvoksen skrev:Jeg har SR-i900 installert på min sykkel. Har vært plaget med den del falske alarmer, så jeg bruker den ikke så mye...
Nåvel. Har du perimetersensor?
Den virker i alle fall slik du beskriver "permmetersensor". Den monterte alarmen detektere at noen er nær biken og utløse en liten "blipp" i alarmen.

ZZR-Erling

Re: Alarm: Scorpio SR-i800

Legg inn av ZZR-Erling »

Godtvoksen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Godtvoksen skrev:Jeg har SR-i900 installert på min sykkel. Har vært plaget med den del falske alarmer, så jeg bruker den ikke så mye...
Nåvel. Har du perimetersensor?
Den virker i alle fall slik du beskriver "permmetersensor". Den monterte alarmen detektere at noen er nær biken og utløse en liten "blipp" i alarmen.
Bare lurte på om det var denne som ga falsk alarm. Da kan det jo være katter, fugler ol kanskje, og at den detekterer for langt unna, noe som vistnok kan justeres. Ellers er det jo tiltsensor og "bumpsensor".

Godtvoksen

Re: Alarm: Scorpio SR-i800

Legg inn av Godtvoksen »

ZZR-Erling skrev:
Godtvoksen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Godtvoksen skrev:Jeg har SR-i900 installert på min sykkel. Har vært plaget med den del falske alarmer, så jeg bruker den ikke så mye...
Nåvel. Har du perimetersensor?
Den virker i alle fall slik du beskriver "permmetersensor". Den monterte alarmen detektere at noen er nær biken og utløse en liten "blipp" i alarmen.
Bare lurte på om det var denne som ga falsk alarm. Da kan det jo være katter, fugler ol kanskje, og at den detekterer for langt unna, noe som vistnok kan justeres. Ellers er det jo tiltsensor og "bumpsensor".
Ja, jeg har antar at det kan være katter mv. og jeg har stilt den slik at ikke er så følsom. Det var jo slik at når jeg parkerte på jobben så kunne ikke folk g forbi uten det kom lyder fra alarmen..;-)

Svar