tomsnes skrev:Hei pelsen.
Som tidligere nevnt, muligens i en annen tråd, vil ombygging begrenses til en Dunstall-tank, og en cafe-racer bakende.
Ingen sveising eller kapping i ramma.
Alle orginaldeler blir tatt vare på, så den kan settes tilbake til orginal.
Håper jeg da er tilgitt..
jada, det går bra.
Jeg har jo bygget litt selv og synes at denne sykkelen er så tøff at ombygging er unødvendig.
Selv tygger jeg litt på å kjøpe en viagra, intruder etc. for å bygge noe kult av noe jeg ikke liker. Større utfordring
Joda, finns en del bilder av gamle Viragoer som er betraktelig tøffere enn orginalene...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
tomsnes skrev:Hei Fidel.
Helt sikker tør jeg ikke å være lenger.
Det jeg derimot kan si er at lederen for Benelliklubben i Spania, Enrique Martinez informerte meg om at det ble levert et veldig lite antall 750 Sei, med Guzzi-emblem, og at disse om mulig var enda mer skjeldne enn min Motobi.
Han har restaurert over 100 Benelli, og jeg har intrykk av at han kan litt om denne materien.
Det jeg ikke er 100% sikker på er om 750 Sei-motoren ble montert, eller både produsert og montert på Guzzi-fabrikken.
En av delene er korrekt. :-)
Hvis jeg husker riktig ble alle Benelli-motorene montert hos Guzzi (dvs ikke produsert - Guzzi holdt på med supersykler av typen V7 Sport og dets like på den tiden) og satt inn i hhv Benellier og Guzzier på de respektive fabrikkene. Jeg har som sagt aldri hørt om 750 Sei med Guzzi-emblem på (og må si jeg tviler på at det i det hele tatt ble laget, for jeg finner overhodet ingen referanser verken i uoffisiell eller offisiell litteratur) men jeg må jo sjekke med Guzzi-historikerne (Colombo, Falloon, De Gier, Richardson et al) som kan dette langt bedre enn meg.
Eg kjem attende, som Schwartzenegger ville sagt det :-)
Her er deler av svaret jeg har fått fra Pete Rimmer, Benelli/Motobi Club GB
By the begining of 1971 DeTomaso took over the running of Benelli and he revamped the old models and went on to produce the Multi cylinder models as well as the 750 six by 1974, again we see some multi cylinder models badge Motobi.
These models are rare, as not many carry the Motobi badge on them, but to be realistic they are in essence Benelli's There can be many differences with the early models as some were experimented with before the final design.The 750/6 was made 1974-1978 about 3200 units.
DeTomaso also took charge of the Moto Guzzi factory in 1971 and it was there the 750's were assembled, and it could be possible to have Moto Guzzi badged 750 sei now that's different!!!!!
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.