Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Da var gps feste i boks.. Kjøpte dette sykkel festet.. Og så har jeg resten av festet her, som fulgte med gpsèn når jeg kjøpte den.. :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Et lite spørsmål ang Garmin zumo 660... Jeg har versjon 2012.30 av kartet mener jeg det sto. En kompis har kjøpt versjon 2013.10 på cd ifra garmin.com/no.

Det jeg lurer på da er, kan jeg låne cdèn hans, og legge kartet inn på minnekortet mitt? Og evt ha to forskjellige kart på gpsen, altså versjon 2012.30 på selve gpsèn, og 2013.10 på minnekortet?
Kan jeg da gå inn i instillingene på gpsèn og velge kartet jeg vil bruke?

Og hvis jeg skal legge det på minnekortet, må mappa hete noe spesielt? eller noe?

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Fikk idag vognkort del 1 og del 2 på sykkelen :D
Meget fornøyd nå gitt, men har ikke sykkelen enda da men :P :p Jeg har ihvertfall vognkortet.. Beviset på at den er MIN
:yeyeye

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Et lite spørsmål som dukket opp i hodet mitt nå.. Når man kjøper helt ny sykkel, og forhandler sa at alt av klargjøring og slikt er ink i prisen. Er det sånn at jeg må betale registreringsavgift? Årsavgift eller lignende? Noen som har kjøpt ny sykkel som vet?

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Coach »

lasse_hansen skrev:Et lite spørsmål som dukket opp i hodet mitt nå.. Når man kjøper helt ny sykkel, og forhandler sa at alt av klargjøring og slikt er ink i prisen. Er det sånn at jeg må betale registreringsavgift? Årsavgift eller lignende? Noen som har kjøpt ny sykkel som vet?

Reg avgifta skal være med i prisen. Men årsavgift er fra noen år tilbake, en personlig sak mellom kunden og staten. Her vil du få regning i posten på dette beløp. Det er hvertfall slik det fungerer på bil.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

ok, så det er kun årsavgifta jeg kan regne på å få på den nye sykkelen om 1mnd tid da?

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Coach »

lasse_hansen skrev:ok, så det er kun årsavgifta jeg kan regne på å få på den nye sykkelen om 1mnd tid da?
Jepp. Det heter vist ikke reg avgift heller. Det heter engangs avgift da det ikke er reg avgift på nye produkter. Dvs, hvis vi sier at en sykkel koster 150000.-

Forhandleren kjøper inn sykkel til la oss si 70000.- så lenge sykkelen ikke er registrert er dette alt forhandleren skal betale til fabrikken. Når du som kunde kommer og skal ha sykkelen må forhandleren betale la oss si 35000 for å få skilt ut fra trafikkstasjon, dette kalles engang avgift. Når han da legger på fortjenesten sin selv på toppen av dette skal han da kun betale moms til staten på 25% sa har du plutselig en sykkel til 150000.-

Denne avgiftene størrelse beregnes ut ifra HK,Vekt, og forurensning.

Dette er hvertfall slik jeg har forstått det.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

oki, jeg spurte han om det ble noe ekstra og betale for meg, reg avgift og lignende. Men da sa han at alt av klarkjøring og engangsavgift er ink :thumleft

Så jeg får no bare sitte her å vente på å få sykkelen ut i neste uke.. Så får vi se hvilke regninger som dumper ned i postkassa etterhvert :P :p

Det gps feste jeg bestilte igår kveld, det ble sendt idag også fikk jeg beskjed om :prf

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Coach »

lasse_hansen skrev:oki, jeg spurte han om det ble noe ekstra og betale for meg, reg avgift og lignende. Men da sa han at alt av klarkjøring og engangsavgift er ink :thumleft

Så jeg får no bare sitte her å vente på å få sykkelen ut i neste uke.. Så får vi se hvilke regninger som dumper ned i postkassa etterhvert :P :p

Det gps feste jeg bestilte igår kveld, det ble sendt idag også fikk jeg beskjed om :prf

Det går ann og prøve seg mot forhandler når regninga for årsavgift kommer i posten med
"dette sa du ikke noe om".
Eller en slik " da får du ta den første servicen uten at det koster meg noe"

Har funka greit på de siste nye bilene jeg har kjøpt.
Forhandleren tok regninga den ene gangen. Den siste bilen jeg kjøpte i fjor har jeg den første servicen uten kostnad.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

hmm, det kan jeg faktisk prøve på.. Nå synes jeg forhandleren som jeg kjøpte sykkelen hos har vært MEGET behjelpelig, både føre jeg kjøpte sykkelen, faktisk også når jeg hadde tdmèn også. Så føler nesten at jeg er litt slem og jeg gjør slik. Men det skader jo ikke å bare nevne det kanskje. At han ikke nevnte den.. :P :p

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Coach »

lasse_hansen skrev:hmm, det kan jeg faktisk prøve på.. Nå synes jeg forhandleren som jeg kjøpte sykkelen hos har vært MEGET behjelpelig, både føre jeg kjøpte sykkelen, faktisk også når jeg hadde tdmèn også. Så føler nesten at jeg er litt slem og jeg gjør slik. Men det skader jo ikke å bare nevne det kanskje. At han ikke nevnte den.. :P :p

Her må du føle hva som er riktig. Men har du spurt om alt er inkl og fått dette bekreftet, hadde JEG blitt skuffet hvis det kom en regning i posten. Men bli ikke sjokkert om dette kommer.

Husk at det er halv avgift etter 30/6.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lasse`s logg

Legg inn av TheHaughom »

Så lenge sykkelen er registrert inn før 30/6 må man vel betale full avgift anyways?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Min ble registrert 12.06.12, som jeg må betale full eller halv vet jeg ikke.. Disse reglene kan jeg ikke noe om.
Men over til noe annet, denne helga synes jeg har vært sååå aaaalt for laaang :P :p Mulig mye pga jeg venter på å få sykkelen engang uti neste uke.. Da skal jeg ta med meg kamera ned til forhandleren og ta bilder og slikt når jeg henter den. Om det ikke pøs regner da, ettersom kamera ikke tåler vann ;-)

Var forresten i sverige istad, MED BIL :redface men men.. Ble uansett mcdonalds mat og en tur innom hanssons skinn, der dem selger mc klær, er vel på tide å kjøpe seg noe mere sportslig kjøreklær nå etterhvert da vel. Drev å tittet og prøvde Lindstrans klær, var meget positivt overrasket over hvor deilig disse jakkene og buksene var å ha på seg.. Så stilige ut gjorde de og.. Noen som har noen mening om dette merket??
Vurderer sterkt å kjøpe, men buksa virka for stor for meg, så tenkte å ta en tur bort i løpet av neste uke og sjekke nærmere, muligens det blir et kjøp :prf

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Lasse`s logg

Legg inn av joo »

Lindstrands er omtrent samme sakene som Halvarsson og Jofama. OK saker.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Oki, regner med det blir et kjøp, var så utrolig deilig å ha på seg både jakka og buksa. Og i tillegg så det stilig ut :-)

Svar