Deler til Kawasaki Ninja 250 R

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R

Legg inn av mekkern »

Ellers kunne du ha prøvd et lavere gear enn du pleier... disse trenger litt mer turtall enn andre..da går nok forbruket litt ned siden motoren jobber mer effektivt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R

Legg inn av gsx750_80 »

mekkern skrev:Ellers kunne du ha prøvd et lavere gear enn du pleier... disse trenger litt mer turtall enn andre..da går nok forbruket litt ned siden motoren jobber mer effektivt.
Å gå motsatt veg og legge inn høyere gearing har bidratt til over 101 mpg, dvs under 0.233 liter / mil, som rapportert her:
http://green.autoblog.com/2009/09/10/ka ... mple-mods/" onclick="window.open(this.href);return false;
Han økte dekktrykket og reduserte antall tenner bak, og økte antall på framre drev.

Jeg antar din "oppskrift" også kan føre frem, under enkelte forhold / bestemte "vegprofiler".

Ellers rapporteres 0.38 l/mil til 0.42 l/mil på europeiske tester som antas å være på EFI-modell, her:

4.1 l/100 km:
http://www.motorradonline.de/vergleichs ... 50?seite=4" onclick="window.open(this.href);return false;
3.8 l/100 km:
http://www.motorradonline.de/vergleichs ... est/374654" onclick="window.open(this.href);return false;
0.42 liter / mil:
http://www.klikk.no/motor/mc/article264305.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg antar tester tenderer mot høyere gjennomsnittsforbruk enn "vanlig" kjøring.

0.25 l/mil - 0.28 l/ mil som noen 250R - eiere oppgir, er uansett imponerende.
mvh

-gsx750_80

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R

Legg inn av mekkern »

greier å komme ned i rett under 0.5 med både den gamle 1000ccm sykkelen med gassere og 600 endunkeren med broshede dyser og løftede nåler -på grove knastedekk..
Kawaen bør glatt gå på 0.3 blank...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R

Legg inn av mekkern »

hvis du har litt turtall og slipper gassen helt til 0 så kutter innsprutet all tilførsel av bensin...
økokjøring av slike motorer ligner veldig på økokjøring av 2T motorer.
aakelrasjon på for høye gear sløser bensin.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R

Legg inn av gsx750_80 »

gsx750_80 skrev:
TrondA skrev:...
Det som ikke berører sittestilling, men praktisk nytteverdi, er ettermontert hugger. Den får kontroll over spruten mot bakdemperen. Orginalt går skiten fra bakhjulet rett inn mot simmerringen på bakdemperen. (!) Dessuten holdes kjede og tannhjul mye renere og penere. Anbefales.
Slip-On eksos og nytt skiltfeste er etter min mening mindre viktig.
...
og tenker kjøpe en "hugger". En som synes relativt rimelig er Skidmarx sin ; http://www.skidmarx.co.uk/product.php?id_product=40463" onclick="window.open(this.href);return false; .
Riktignok passer den i følge en fra salgsavdelingen der ikke for dekk bredere enn 130mm, men det får jeg da leve med..
...
Jeg bestilte hugger fra Skidmarx (link over) for 6 dager siden, og i dag kom den levert på døra, med postbil.
Penger ble overført via Paypal, nærmere bestemt 62.50 GBP ( - VAT) for hugger, og 47.50 GBP for "post and packing",
dvs 110 GBP, til Skidmarx. Betalte 165 NOK for "forenklet tollbehandling", med kort, når varen ble levert.

Med dagens kurs ble det totalt 1032 NOK (Skidmarx) + 165 NOK (posten) = 1197 NOK.

Monteringen gikk veldig greit, og delene passet perfekt på 250R'en. På youtube fant jeg raskt en 6 minutters snutt
som viste montering (http://www.youtube.com/watch?v=vwfcofMkkF8" onclick="window.open(this.href);return false; ) . Eneste som ikke gikk helt glatt var skruen gjennom bakrammen, på det stedet der "bobbin" ellers kan monteres. Der var det muligens mye lakk i gjengene. Til tross for en dusj WD-40 måtte en del kraft til for å sette fast skruen.
Den glatte, skinnende svarte, overflaten på huggeren tålte tydeligvis minimalt med mekanisk kontakt medomgivelser, da den hadde ekstremt lett for å bli ripete.
Synes det så bra ut etter montering, og det demper litt av et noe "spinkle" utseendet som det smale 130 mm bakdekket
ellers gir. Kan vurdere å laste opp foto.. Ellers viser vel youtube-videoen produktet.

Vurderer nå å anskaffe skidmarx screen (kåpeglass), som tydeligvis er populære. Som det heter :
"All top six motorcycles in the 2010 British Superbike championship were fitted with the British company's race screens "
( http://www.skidmarx.co.uk/cms.php?id_cms=17" onclick="window.open(this.href);return false; )
mvh

-gsx750_80

Svar