Jompa, en mann i slutten av 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: GYLLENE TIDER, "ny" sykkel

Legg inn av Andreas »

Morro å lese mopedhistorien din :thumleft Selv om jeg er av en senere generasjon, så kjenner jeg meg godt igjen.. Første mopeden min var en Puch M50 Cross :prf Når jeg ble 16 å kunne kjøre på veien hadde jeg en Suzuki ZR SK med det beryktede 11hk settet :prop: hehe

Men på den Kawasakien din, hva er det som er montert nederst, forran på gaffelbeina? Noe greier til bremsene?

Fin felgresturering forresten :vs

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, "ny" sykkel

Legg inn av Jompa »

Andreas skrev:
Men på den Kawasakien din, hva er det som er montert nederst, forran på gaffelbeina? Noe greier til bremsene?

Fin felgresturering forresten :vs
Det kalles Anti-dive. Alle japsene hadde det på sine mest "ekstreme" modeller tidlig på 80-tallet.
Hele greia består av en ventil som styres av bremstrykket, så når man kliper til, stenges ventilen og struper inn støtdemperen.
Hensikten er å hindre at sykkelen stuper ned ved hård oppbremsing. Alle mc-journalistene jublet hemningsløst da de første syklene kom med systemet, men etterhvert som de fikk testet syklene stilnet jubelen. Så enten fungerte det dårlig, hadde ingen hensikt eller så var det andre ulemper med antidiven.
Kan tenke meg at fohjulet stusser (og låser seg?) lettere med "blokkert" forgaffel.
Hele greia forsvant etter noen få år.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, "ny" sykkel

Legg inn av Jompa »

Skulle egentlig ha vært i seng, men vet ikke om æ tør å legge meg.
I morges våkna æ gørrtidlig, av mareritt.
Æ drømte at æ hadde glemt å lukke garasjeporten, og at en flokk med kyr hadde kommet seg inn og spist opp ledningsnettet på sykkeln.
Skjønte at det bare var en fæl drøm da æ så at det ikke va kuskit på garasjegolvet... og våkna like etter.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: GYLLENE TIDER, "ny" sykkel

Legg inn av Geir »

Jompa skrev:Skulle egentlig ha vært i seng, men vet ikke om æ tør å legge meg.
I morges våkna æ gørrtidlig, av mareritt.
Æ drømte at æ hadde glemt å lukke garasjeporten, og at en flokk med kyr hadde kommet seg inn og spist opp ledningsnettet på sykkeln.
Skjønte at det bare var en fæl drøm da æ så at det ikke va kuskit på garasjegolvet... og våkna like etter.
Veldig enkel drømmetolking konkluderer med at du var sulten før du hoppet i loppekassen. Stapp innpå biff og melk så tenker jeg det går seg til.... Med mindre du er delaktig i det på gående "bondeopprøret" selvsagt... :-k
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: GYLLENE TIDER, "ny" sykkel

Legg inn av Pollti »

Fin MC du har Jompa. At du drømmer om ledningsspisende kuer er bare et tegn på at det har pågått en formidabel sultkatastrofe i heimen da din lokale HG lot deg være hjemme alene. Pleier å brekke a ned og ta en dobbel nelson på HG når hun vært borte jeg. Hu hyler og protesterer fælt men liker det sabla godt for maten kommer fort på bordet. Noen ganger er a litt treg og da truer jeg med å jage a rundt huset et par ganger. Da blir det så fin vilt smak i a :thumleft
Virker hver gang det romler i magen :-k

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, "ny" sykkel

Legg inn av Jompa »

Pollti skrev: et. Noen ganger er a litt treg og da truer jeg med å jage a rundt huset et par ganger. Da blir det så fin vilt smak i a :thumleft
Virker hver gang det romler i magen :-k
Æ prøvde oppskrifta di i dag, og da æ sku ta innersvingen runt hushjørnet, kom æ plutselig på kor æ hadde parkert trillebåra.... og jernriva.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, værfast i garagen

Legg inn av Jompa »

Dagen begynte fint med klar himmel og ti grader før klokka 8.
Fruen er borte på jobb og æ hadde alvorlige planer om å kjøre en kveldstur på besøk til en kjenning som bor et stykke ut i fjorden og kjører GoldWing.
Allerede før lunch var det klart at den turen kunne æ bare gje f.. i, for da måtte det selvsagt begynne å regne. Og det har regna siden.
Det blei til at æ tok en trøstetur ned i garagen i kveld og pussa over de svarte plastdelene med bumpershine. Så no e det ihvertfall sikkert at sykkeln ikke skal ut. Og YR melde regn hver dag i ei uke fremover. Kanskje æ tar en svipp innom finn.no og ser etter om det evt e noen fristelsr der.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38203
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, værfast i garagen

Legg inn av AJ »

Kanskje dette frister...? :P :p

Bilde

Monsen, som du snakka med - mons her på MCsieen.no - helt til venstre med den flotte rød CBX'en...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, værfast i garagen

Legg inn av Jompa »

Joda, Honda cbx er kjempeflotte sykler, men nå har jeg lovt GPz,en å være trofast og hos den i gode og onde dager inntil døden skiller oss.
Og så skal jeg prøve og holde meg unna finn.no, denne syndens pøl med alle sine fristelser.
Det lå forresten to Rothmans VF 1000 R ute til salgs.............
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, værfast i garagen

Legg inn av Jompa »

Fremdeles værfast ](*,) :bl3
Dagen begynte som i går med kjempevær i arbeidstida, i dag var det 18 grader midt på dagen. Det så nesten ut som det lå an til kveldstur,
men så kom kulingen, og regnet.
Begynne å lure på om Æ burde ofre en sau til værgudene, eller danse naken rundt huset for å blidgjøre dem. :-k :scratch
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1607
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: GYLLENE TIDER, værfast i garagen

Legg inn av Kjellrf »

AJ skrev:Kanskje dette frister...? :P :p

Bilde

Monsen, som du snakka med - mons her på MCsieen.no - helt til venstre med den flotte rød CBX'en...
Flotte de CBX'ene, men av en eller annen grunn er det andre Honda'er jeg heller ville hatt, f.eks. CB1100R eller CB450 Black Bomber.
Jeg har jo CX500, som blei presentert sammen med CBX første gang.

For endel år siden, lå strøkne Kawa Z1-900 dobbelt så høyt i pris som CBX'en over dammen, men forskjellen er visst mindre nå.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: GYLLENE TIDER, værfast i garagen

Legg inn av Geir »

Jompa skrev:Fremdeles værfast ](*,) :bl3
Dagen begynte som i går med kjempevær i arbeidstida, i dag var det 18 grader midt på dagen. Det så nesten ut som det lå an til kveldstur,
men så kom kulingen, og regnet.
Begynne å lure på om Æ burde ofre en sau til værgudene, eller danse naken rundt huset for å blidgjøre dem. :-k :scratch
Nja, hadde satset på sauen tenker jeg... :knegg
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, værfast i garagen

Legg inn av jhn »

Geir skrev:
Jompa skrev:Fremdeles værfast ](*,) :bl3
Dagen begynte som i går med kjempevær i arbeidstida, i dag var det 18 grader midt på dagen. Det så nesten ut som det lå an til kveldstur,
men så kom kulingen, og regnet.
Begynne å lure på om Æ burde ofre en sau til værgudene, eller danse naken rundt huset for å blidgjøre dem. :-k :scratch
Nja, hadde satset på sauen tenker jeg... :knegg
Kanskje spørre naboene også hva de foretrekker, kanskje de også fåretrekker fåret. :knegg

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: GYLLENE TIDER, værfast i garagen

Legg inn av dag-zzr »

jhn skrev:
Geir skrev:
Jompa skrev:Fremdeles værfast ](*,) :bl3
Dagen begynte som i går med kjempevær i arbeidstida, i dag var det 18 grader midt på dagen. Det så nesten ut som det lå an til kveldstur,
men så kom kulingen, og regnet.
Begynne å lure på om Æ burde ofre en sau til værgudene, eller danse naken rundt huset for å blidgjøre dem. :-k :scratch
Nja, hadde satset på sauen tenker jeg... :knegg
Kanskje spørre naboene også hva de foretrekker, kanskje de også fåretrekker fåret. :knegg
Hva om sauene fikk bestemme :8-[

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: GYLLENE TIDER, værfast i garagen

Legg inn av Tysnes »

Hvilket stunt ble utført, og er været blitt bedre :-k

Svar