Knekt batteri etter kun få uker?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Tiki
Innlegg: 65
Registrert: 12 apr 2012, 19:23
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2015, Triumph Sprint 1050

Knekt batteri etter kun få uker?

Legg inn av Tiki »

Byttet batteri for noen uker siden da det gamle var slitent. Kjøpte batteri på Biltema som har fungert problemfritt de få gangene det har blitt brukt siden det var nytt. Skulle starte i dag og det var helt dødt, ikke en liten diode ville lyse. Målte det og fikk kun 1 volt så lading ville det heller ikke ta til seg. Har jeg fått et dårlig batteri? For dersom det skulle være noe som tapper det så skulle det vel ikke gått så tomt? Kun halvannen uke siden det ble brukt.

Thomas

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Knekt batteri etter kun få uker?

Legg inn av fikse »

Tiki skrev:Byttet batteri for noen uker siden da det gamle var slitent. Kjøpte batteri på Biltema som har fungert problemfritt de få gangene det har blitt brukt siden det var nytt. Skulle starte i dag og det var helt dødt, ikke en liten diode ville lyse. Målte det og fikk kun 1 volt så lading ville det heller ikke ta til seg. Har jeg fått et dårlig batteri? For dersom det skulle være noe som tapper det så skulle det vel ikke gått så tomt? Kun halvannen uke siden det ble brukt.

Thomas
Du må jo selvsagt prøve å lade det, og se hva du får ut etter at den har stått på lading tilstrekkelig lenge. Men at BT-batterier dør er ikke ukjent for meg iallfall. Har byttet flere av samme grunn. Men du bør jo selvsagt sjekke for strømbruk og.

Bor du i Bergen så sørg for å ta med deg kvittering. De har fått kanskje historiens sureste tryne i kundeservice-en på Sandsli... :lol
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1598
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Knekt batteri etter kun få uker?

Legg inn av Kjellrf »

Hvis sykkelen din ikke lader, høres det ganske normalt ut..

Ellers er det noe galt med batteriet. Kan være et problem å lade batterier som er helt nede, mange ladere klarer ikke det.
Har en liten elektronsk lader, den klarer det, men ikke en større jeg har.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar