Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lasse`s logg

Legg inn av TheHaughom »

lasse_hansen skrev:Et lite spørsmål, hvor mye olje er det en scottoiler skal "gi" ut? Synes det er vanskelig å justere den riktig jeg. Enten kommer det for mye, og søler ned hele bakparten på sykkelen, ellers så kommer det omtrent ingenting. Hehe. Noen som har noen tips?
Har lest meg opp og i mente på dette temaet, og det later til at 1 drypp per minutt er det flesteparten bruker. Noen får litt oljesprut på felg/skilbrakett, men går lett bort med litt vann.
Ser at enkelte også plasserer den på framdrevet, og har ca. 1 drypp per 2.-3. minutt, men lurer på om dette blir litt lite olje? Any thoughts?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Da var jeg tilbake her på mc siden etter en bitteliten pause, pga utrolig my jobbing i det siste. Så når jeg har kommet hjem har jeg lagt meg ned foran tv'en og sovnet omtrent hver dag. :eh Men nå blir jeg stamkunde igjen :lol

Leste forresten nettopp dette:
http://www.sa.no/motor/article6082855.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Skulle ikke forundre meg at alle motorsykkel lister må ta oppfriskningskurs hver år :scratch men det kan vel umulig skje. Er jo så mange som kjører mc, og da ville vel statens vegvesen gå under, når brått alle skal ta frem sykkelen for sessongen.. :-)å

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Elolz skrev:Det skulle vært et bredt tilbud av gratis rustløserkurs, det er en liten utgift for staten iforhold til hva mculykkene koster samfunnet ;-) Men påtvunget burde det ikke være.
Likte det du sa :prf Spesielt det med at det ikke burde vært påtvunget...

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Har nå gått litt i tenke boksen, og har egentlig kommet frem til at TDMèn muligens blir solgt neste år.. Har fått litt øya opp for Yamaha og Ducati.. Så i løpet av året, så skal Yamaha R1 og Ducati 999 prøves. Dette er to sykler som står høyt på ønskelista.. Og har hatt en alvors prat med kona, og vi (egentlig jeg) har kommet frem til at tdmèn blir mest sannsynelig solgt neste år... Hvis noen av de to syklene jeg har lyst på er fine å kjøre såklart.. Godt mulig det dukker opp flere på ønske lista etterhvert å :scratch

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Snikkeren »

De er nok fine sykler å kjøre til sitt bruk.

Comfortmessig tror jeg nok TDM'en er bedre både for deg og fruen, men så mangler kanskje TDM'en pittepittelitt av x-factoren til en R sykkel. :redface
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Er stor fornøyd med TDMèn, angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den sykkelen.. Men drømmen min har jo egentlig altid vært en R1, Ducati 999 eller lignende, så skal som sagt prøvekjøre sykler i løpet av sommeren, skal prøvekjøre en R1 i slutten av neste uke forresten. Så får vi se hvilket syn jeg sitter igjen med etter å ha prøvd de syklene jeg vil... Så får vi se hva som evt skjer neste år :thumleft
Brått blir det tdm neste år også :D Ingen vet

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

God kveld folkens :D
Har nettopp kommet hjem en tur ifra sverige.. Sammens med fruen sittende bakpå Legger ved noen bilder ifra turen, eller stoppet vi hadde føre vi kjørte inn i sverige. Endelig husket jeg kamera når jeg dro avgårde, og skal huske kamera neste gang også :prf
Sykkelen er forresten nyvasket, kunne jo ikke dra til sverige uten å vaske sykkelen :[-(
Ps. Måtte ta med alle mulige kofferter og tankvesker til sverige, og alle var fylt opp av svenske flasker, og bokser.. Hehe, måtte jo pante de. Og det var ikke snakk om å ta bilen ettersom det var sol og fint vær :lol

Slenger inn et lite spørsmål med det samme også, hvordan skal et kjede som er normalt smurt se ut? hehe, noen som klarer å forklare... Jeg ser på kjedet mitt nå, og det ser ikke så alt for tørt ut, men heller ikke for "vått" om jeg kan si det slik... Selv ville jeg egentlig hatt på mere olje, men da blir det vel så mye at det bare blir klin, hehe... Man ser at kjedet ser "fuktig" ut nå, eller hva jeg skal si.. Vanskelig å sitte å forklare hvordan det ser ut gitt.. Skal prøve å få tatt et ordentlig og bra nærbilde av kjede etterpå, så kanskje det blir lettere for dere å si om det er for tørt, eller for vått :scratch
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Her kommer forresten bildene av kjedet.. Klarer dere å se noe, ser det for tørt ut, eller for "vått" ut? Vil heller at det skal være for mye olje, enn for lite.. Vil ikke ødelegge det pga for lite olje, ettersom kjede og drev er nytt også..
Synes det er vanskelig å se jeg.. Men det er kanskje nok olje på det. hmm :scratch
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

Fine bilder :thumleft

Og kjedet ser velsmurt og fint ut, synes jeg.
Ser ikke tørt ut i hvert fall.
Skal ikke mye olje til, ser du.
Og husk: kjedet er allerede innsatt med smøringsmidddel (olje og fett (?)) fra fabrikken, godt beskyttet av O/X-ringer i kjedeleddene.
Den er den smurningen som er den viktigste og er, som nevnt, allerede på plass.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

oki, så da bør jeg ikke justere opp scottoileren noe da.. Kjedet er ikke tørt, får olje på fingeren om jeg dytter den bortpå kjedet så... Da kaster vi det ut av hodet, og regner med det har nok olje som det er :prf

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Idag har det vært en ny dag, med mange nye inntrykk etter jeg kom hjem fra jobb. Dro nemlig ned til forhandler og prøvekjørte drømme sykkelen min, en Yamaha R1 2012 mod. Fikk kjørt et par timer med den, med dama bakpå. Må si jeg ble positivt overrasket. Ikke hadde sykkelen masse krefter, men den var lett kjørt selv med to på, følte meg tryggere når jeg kjørte den enn med TDMèn faktisk.. Følte jeg hadde mere kontroll på R1èn, kanskje noe med at det er en mindre sykkel i seg selv.. Sittestillingen synes jeg heller ikke var noen ulempe, kjørte som sagt 2t i strekk, og merket ingen ubehag, heller det motsatte..
Så nå er det stor sjangs for at TDMèn blir byttet ut med en R1, hvis banken er med på det vel og merke.. Så skal sjekke opp litt nærmere neste uke..

Men til de av dere her inne, han fyren hos forhandleren sa at man kan få kjøpt veske sett til denne sykkelen også, det er nok ikke noe pent å ha. Men jeg er avhengig av å kunne hive på noen kofferter. Men søkte litt på nettet etter å ha kommet hjem, å klarer ikke å finne noe veske sett til denne sykkelen. Ikke så mye som et bilde engang. Noen som kan hjelpe?
Og hva er forskjellen på YZF-R1 og YZF 1000R?
Den jeg prøvde var en R1, helt nydelig å kjøre.. Hadde aldri trudd jeg skulle like en slik sykkel mere enn TDMèn. Ettersom tdmèn er jo en veldig gooood tur sykkel, ja nå var jo ikke R1 den beste tur sykkel, men min personlige erfaring fra idag var at det var ikke sååå ille som jeg hadde trudd.. Falt heller mere mot det positive. :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

Spennende!
Kanskje det blir R1 på unggutten, gett.
Burde passe bra det, se ;-)

Du får holde oss oppdatert :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Kommer mer oppdateringer i løpet av helga. Da har jeg nok bestemt meg mere. Eller med andre ord, kommet på god talefot med kona. For jeg må jo som alle andre menn, vent'e t'e fredda'n :knegg

Om noen har noen bilder av R1 eller kan bekrefte at man får koffert sett til denne sykkelen, si ifra ;-)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Har idag også vært å prøvekjørt Yamaha YZR-R1, idag igjen.. Ble 2timer oppå salen idag. Ble jo 2t på sykkelen igår også, Så har hitill tilbrakt 4t til sammen, og fått prøvd sykkelen fult ut, med passasjer, uten passasjer, svinger, e6, landevei, ja over alt stort sett.. Og kan ikke si annet enn jeg er positivt overrasket, sitter igjen med en følese av at jeg faktisk har kjørt sykkel. Har aldri hatt den følesen når jeg har parkert tdmèn for kvelden før.. Fikk også lån hos forhandler på sykkel, så skal bruke helga på å tenke på det, så skulle jeg gi han beskjed på Mandagen, og hvis jeg bestemmer meg for å velge denne. Så bestiller de ny Yamaha YZF-R1 WGP 2012, som vist nok skulle være klar for henting fredag neste uke. Om jeg gir beskjed på mandagen at jeg skal ha den..

Kjenner jeg savner sykkelen alt, kunne kjørt i flere timer til.. Er bare helt utrolig sykkel, bra med drag i den, personlig synes jeg sitte stillingen er topp, og føler at den er mye lettere å håndtere enn tdmèn.. Både med passasjer og uten.. Faktisk.. Trudde aldri jeg skulle si det, men sånn ble det.. :yeyeye

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

Er nok ikke lenge før vi kan gratulere deg som R-1 eier, vil jeg tro... :knegg
Kan fort bli mange nye sykler å "føle & ta på" når Karlstad-treffet er i gang om en måned :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar