Vegvesenet: En motorsyklist kommer til å dø i uken...
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Vegvesenet: En motorsyklist kommer til å dø i uken...
Som nevnt: Problemet slik NMCU ser det er at SVV velger en katastrofevinkel når de VET at motorsyklistene har gjort en framifrå jobb - helt i verdensklasse - gjennom flere år for å få ned ulykkesrisikoen. Alle, spesielt motorsyklistene, vet at det ikke er risikofritt å kjøre MC. Men vi gjør noe med det - og det gir resultater. Derfor blir SVV-utspillet så hakkandes tøvete.
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Sted: Sør-Trøndelag
Re: Vegvesenet: En motorsyklist kommer til å dø i uken...
Les hva NMCU mener om saken inne på siden deres :
http://nmcu.org/pressemelding-fra-vegdirektoratet
Bikeport har også skrevet noen ord om saken:
http://www.bikeport.no/2012/05/15/state ... lykkene-2/
Statens Veg(u)Vesen er en sammensatt og "rar" gjeng...
http://nmcu.org/pressemelding-fra-vegdirektoratet
Bikeport har også skrevet noen ord om saken:
http://www.bikeport.no/2012/05/15/state ... lykkene-2/
Statens Veg(u)Vesen er en sammensatt og "rar" gjeng...
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
-
- Innlegg: 351
- Registrert: 05 nov 2010, 12:46
- Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991
Re: Vegvesenet: En motorsyklist kommer til å dø i uken...
Det er jo trist statistikk uansett hva som er årsaken til de enkelte ulykkene. Samboer misliker at jeg kjører mc, spesielt når jeg ikke bare bruker den til nyttekjøring til og fra jobb. Ble ganske stille i stuen når det innslaget gikk på nyhetene og jeg fryktet en ny diskusjon ang MC, men den kom ikke.
Re: Vegvesenet: En motorsyklist kommer til å dø i uken...
den tredjedelen som er ruset har man forslag om å redusere:
• Styrket ruskontroll med innføring av faste grenseverdier og nye kontrollmetoder
Hvordan kan dette hindre at et dophue stjeler en sykkel og kjører seg ihjel?
Da har nok forsikringselskapene forstått poenget litt bedre, da jeg skulle forsikre RC8Ren var det veldig viktig at den står innelåst og at den ikke er lett å stjele. Det har jo ikke med tyverierstatningen å gjøre, men hva en ukyndig fører kan få til på en slik maskin.
• Styrket ruskontroll med innføring av faste grenseverdier og nye kontrollmetoder
Hvordan kan dette hindre at et dophue stjeler en sykkel og kjører seg ihjel?
Da har nok forsikringselskapene forstått poenget litt bedre, da jeg skulle forsikre RC8Ren var det veldig viktig at den står innelåst og at den ikke er lett å stjele. Det har jo ikke med tyverierstatningen å gjøre, men hva en ukyndig fører kan få til på en slik maskin.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Vegvesenet: En motorsyklist kommer til å dø i uken...
Mutter'n på 66 har lappen på lett MC..Elolz skrev:Noe som virkelig er urovekkende, er alle de som tok bil lappen for endel år tilbake, og som ifølge lappen har lov å kjøre lett mc, selv om de aldri har tatt i en sykkel engang
![Klør seg i hodet :scratch](./images/smilies/scratch.gif)
![Perfekt :prf](./images/smilies/perfect.gif)
Forøvrig, har jeg nok en uke pendlet litt mellom Oslo og Vestfold, både med bil og MC. Har bestemt meg for å kjøpe et kamera. Turene skal filmes. Det er så mange som ikke tenker seg om. Spesielt i rushtrafikken. Jeg forsøker å være fokusert og rolig (dvs ikke hisse meg opp.. - ikke alltid like lett). Jeg har sett folk som leser avisen over rattet i fart, i begynnende rushtrafikk.. selvsagt mobilsnakking, SMS'ing, damer som sminker seg, tilbereding av mat. Det som er mest skremmende er at jeg ser flere slike hver eneste dag. Så dersom jeg skulle bli vitne til, evt utsatt for ett eller annet her, er det greit å ha det på film.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Vegvesenet: En motorsyklist kommer til å dø i uken...
I perioden januar - april var det 54 drepte i trafikken i følge statistikken til vegvesenet. Av disse var det INGEN som døde på MC. MC er altså vesentlig tryggere å kjøre enn bil i denne perioden.
Dette er jo en måte å lese statistikk på.
For meg synes dette å være måten vegvesenet tolker ulykkesfrekvens, i tilleg til at de nå er begynt å være føre var i en grad som er som om det skulle være bestemødre som satt og bestemte dette. Nedsatt frtsgrense er nå regelen og ikke unntaket. E39, EUROPAVEI 39, har nå nedsatt hastighet fra Flekkefjord til Kristiansand i så stor grad at turen tar 9 minutter lenger tid nå enn for 20 år siden.
I tillegg er det ukentlige kontroller så nå er det så mange som er så redde for å bli tatt at regelen er at det er bedre å kjøre 10 km for sent enn 5 for fort. Først kommer en liten personbil med en sjåfør som er livredd for å bli tatt, deretter kommer det en svær trailer som ikke har sjanse til å komme forbi, deretter en kjempekø av biler og UP står og applauderer siden hasttigheten er slik at enkelte irriteres til å foreta farlige forbikjøringer som de kan slå ned på.
Dette er jo en måte å lese statistikk på.
For meg synes dette å være måten vegvesenet tolker ulykkesfrekvens, i tilleg til at de nå er begynt å være føre var i en grad som er som om det skulle være bestemødre som satt og bestemte dette. Nedsatt frtsgrense er nå regelen og ikke unntaket. E39, EUROPAVEI 39, har nå nedsatt hastighet fra Flekkefjord til Kristiansand i så stor grad at turen tar 9 minutter lenger tid nå enn for 20 år siden.
I tillegg er det ukentlige kontroller så nå er det så mange som er så redde for å bli tatt at regelen er at det er bedre å kjøre 10 km for sent enn 5 for fort. Først kommer en liten personbil med en sjåfør som er livredd for å bli tatt, deretter kommer det en svær trailer som ikke har sjanse til å komme forbi, deretter en kjempekø av biler og UP står og applauderer siden hasttigheten er slik at enkelte irriteres til å foreta farlige forbikjøringer som de kan slå ned på.
-
Online
- Innlegg: 7666
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Vegvesenet: En motorsyklist kommer til å dø i uken...
Dette har vi masse av rundt her.. E134 er et slikt eksempel-eneste stedet en kan kjøre forbi på 5 mil der står de...Duville skrev:I tillegg er det ukentlige kontroller så nå er det så mange som er så redde for å bli tatt at regelen er at det er bedre å kjøre 10 km for sent enn 5 for fort. Først kommer en liten personbil med en sjåfør som er livredd for å bli tatt, deretter kommer det en svær trailer som ikke har sjanse til å komme forbi, deretter en kjempekø av biler og UP står og applauderer siden hasttigheten er slik at enkelte irriteres til å foreta farlige forbikjøringer som de kan slå ned på.
Dessuten har jeg begynt å kjøre med rosa topplue-veldig bra ulykkesstatestikk på de..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Sted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Vegvesenet: En motorsyklist kommer til å dø i uken...
Her er historien om en som ikke satte pris på UP`s iherdige innsats.
Greit å være bitter men dette er å dra det litt for langthttp://dt.no/nyheter/nabo-hevnet-seg-pa ... -1.7238725
Greit å være bitter men dette er å dra det litt for langthttp://dt.no/nyheter/nabo-hevnet-seg-pa ... -1.7238725
Veien er viktigere enn målet.