Memento`s skriblerier

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Memento
Innlegg: 3
Registrert: 22 feb 2012, 03:38
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 FA 2011
Sted: Tromsø

Memento`s skriblerier

Legg inn av Memento »

Vær hilset godtfolk! :notworthy:

Så etter en vinter som smugleser her på siden har jeg nå ristet løs fingrene og begynt å skrible litt! :skriver

Kan jo fortelle litt om meg selv kanskje. Jeg er en kar på 29 fra Nordens Paris (Tromsø) som kjørte opp til klasse A i fjor.
Ventet såpass lenge med å kjøre opp fordi jeg ville være sikker på at jeg hadde selvdisiplin nok til å unngå å begynne å konkurrere med fjellvegger og slikt pga høy fart og lite vett! Og det angrer jeg ikke på!(jo litt gjør jeg nok det, selv om det nok var det rette) Jobber og sliter som de fleste av oss, men jobber turnus som vil si mye fri i flekkene som gjør at det igjen blir mer kjøring :thumleft

Begynte med A opplæringen fra scratch i slutten av mai. Før den tid var det største jeg hadde kjørte en scooter som ble kjøpt inn til en kjæreste.
Så det ble litt om og men i begynnelsen før man fikk ting skikkelig på plass men da 4. juli sto jeg der smått skjelven i bena etter en rett og slett elendig kjøregårdsøvelse og en helt ok runde rundt i byen her, med en sint liten sensor som først sa dette gikk jo ikke bra men til slutt så så jeg smile på han og han krysset av på bestått! :thumleft
Jubelen sto i taket inni meg mens jeg fortet meg til vegstasjon for å få midlertidig førerkort. For jeg hadde nemlig en Kawasaki zx9r stående på vente på meg hos forhandleren. (tiden hos vegvesenet har aldri gått så sakte før!)
Plutselig, der sto jeg med en papirlapp som sa at jeg hadde lov å kjøre tung sykkel! Hastet meg avgårde til forhandleren og hentet ut sykkelen, nervene sto i helspenn når jeg startet sykkelen og skulle kjøre den hjem men smilet inni hjelmen var så stort at jeg var øm i kinnene dagene etter! Å så sagt som gjort kjørte ut på veien og rett inn i en 70 sone på en helt ukjent sykkel..så jeg gjor det som jeg gjor med kjøreskole sykkelen gav litt gass for og komme opp i fartsgrensa.
Zx9r var tydeligvis mye mer muskuløs enn jeg hadde forestilt meg for plutselig var man på bakhjulet og panikken kom! :mc1 fikk forhjulet ned igjen uten noe mer dramatikk, men resten av turen hjem gikk i et rolig tempo ;-)
Bilde

Etter dette så fant jeg og sykkelen en god tone og det ble noen turer i løpet av sommeren og kjente at jo mer jeg kjørte jo mer hektet ble jeg!

Like før snøen kom i fjor så byttet jeg inn zx9r i en helt ny Honda CBR600FA som ble kjørt noen timer bare før man ble for feig og ikke turte mer! Så vinteren har gått med til å ha PMS helt til idag! For idag har jeg hentet ut sykkelen og kjørt! Med det samme smilet som gikk helt rundt inni hjelmen! :D :D
Bilde

(bildet er tatt i full fart i fjor, så ikke klag på kvaliteten :P Kommer flere bilder når jeg får vasket gliset!)


Sesongen er herved startet!

Mvh Memento

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37888
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Memento`s skriblerier

Legg inn av AJ »

En blogger til fra det høye nord :-)
Veldig bra! :vs
Fin intro, Memento.
Gleder meg til å følge biker-loggen din videre nå som sesongen antakelig kommer i gang for fullt for de fleste oppe hos dere også :prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Memento`s skriblerier

Legg inn av Snikkeren »

Hei, og velkommen til MCsiden.no. :vs

Det var jo en knall førstesykkel du hadde. :thumleft
Hva var grunnen til at du byttet den ut så raskt?

Ikke misforstå meg, CBR'en er en knall sykkel det og. :D
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Memento`s skriblerier

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Velkommen hit Memento, flott at flere forfrossne mc-entusiaster fra det høye nord kommer inn i varmen her :prf Artig å lese om din start på mc-livet, og om du er blitt voksen/fornuftig allerede er jeg ikke sikker på :knegg
Håper det blir annledning å møtes til en :mk i løpet av sommern :vs

Brukeravatar
Memento
Innlegg: 3
Registrert: 22 feb 2012, 03:38
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 FA 2011
Sted: Tromsø

Re: Memento`s skriblerier

Legg inn av Memento »

AJ skrev:En blogger til fra det høye nord :-)
Veldig bra! :vs
Fin intro, Memento.
Gleder meg til å følge biker-loggen din videre nå som sesongen antakelig kommer i gang for fullt for de fleste oppe hos dere også :prop:


Takk takk!
Ja nå må vi få sesongen igang her oppe! Er ikke sydentempraturer riktig enda, men det kommer sikkert iløpet av kort tid :P Satser på at vi får en like bra sommer i år som i fjor!
Snikkeren skrev:Hei, og velkommen til MCsiden.no. :vs

Det var jo en knall førstesykkel du hadde. :thumleft
Hva var grunnen til at du byttet den ut så raskt?

Ikke misforstå meg, CBR'en er en knall sykkel det og. :D
Takk takk :)
Grunnen til at ninja`n ble byttet ut var litt forskjellig... endel småfeil på sykkelen, det var en 99 mod så den er jo ikke akkurat kommet ut av fabrikken. å så ble man jo vold**** på forsikringen, Samt at han som solgte meg cbr`n er en goood selger! hehe
Men skal ikke se bort ifra at man kommer tilbake til Kawa familien på sikt ;)
ArcticTiger skrev::thumleft Velkommen hit Memento, flott at flere forfrossne mc-entusiaster fra det høye nord kommer inn i varmen her :prf Artig å lese om din start på mc-livet, og om du er blitt voksen/fornuftig allerede er jeg ikke sikker på :knegg
Håper det blir annledning å møtes til en :mk i løpet av sommern :vs
Hehe...nei at man er blitt voksen diskuteres ofte i forskjellige kretser å man blir jo aldri enig! :P Så jeg sier at jeg er voksen nok til å skjønne at man kødder ikke med harde ting når man er myk traffikant! Virker som det er endel som har tatt ut nå de siste dagene, ser bare mer og mer smil langs veien! Enn i narvik da? Har folk tatt ut der? :mk må det jo gå ann å få til. Man er jo ikke fremmen for og kjøre et stykke "bare" for en kaffe! Så det skal vi få til! :D

Brukeravatar
Memento
Innlegg: 3
Registrert: 22 feb 2012, 03:38
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 FA 2011
Sted: Tromsø

Re: Memento`s skriblerier

Legg inn av Memento »

[album]3344[/album]

Da var 7 sykler pakket og på vei til oslo! Sjåførene følger etter i fly!
18.mai så skal starter det en gjeng fra Oslo som skal ende opp i tromsø noen dager senere! Å fra fauske av får vi selskap av en Honda trailer med godsaker i som vi kan prøvekjøre!
:D :D

Svar