Banditmannens bekjennelser

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Jompa skrev:Å, gikk det så fort ?
Da er det bare å sette igang å forelske deg, det blir et sant helvete.
Snakker av erfaring.
Sikkert, men det er et "helvete" jeg ser fram til! :yeyeye
AJ skrev:Din neste sykkel? :P :p

Bilde

Men du ble kanskje ikke like betatt som meg... :8-[
Joda, lekker den, men ikke helt min greie. Men hvem vet... :P :p
ojda skrev:Skal du fortsette å bruke tapatalk kan du jo pugge tegnkoden til de mest brukte smilene,
og skrive de inn manuellt :prf

; - ) ;-)
Joda, noen skal jeg vel klare å huske. :prop:

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Mompen »

Jeg fikk også solgt min Bandit, til en kollega fra Gausdal, og jeg gikk gjennom "helvete" og endte opp med noe mye større, og vesentlig villere.. :yeyeye
Brombrom

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Mompen skrev:Jeg fikk også solgt min Bandit, til en kollega fra Gausdal, og jeg gikk gjennom "helvete" og endte opp med noe mye større, og vesentlig villere.. :yeyeye
Du visste hva du ville ha du da? :-k
Grattis forresten! Hva ble det? :-)

Selv er jeg i tvil... Hvileløs surfing på finn.no, timesvis av gangen... :-k

Har fått noen innspill som f.eks. at jeg bør ha minst en 1000 kubikk, hvis jeg vil ha mindre "masete" kjøring enn med Banditen.
En annen sa at en veteran, som jeg vært inne på tanken av, nok ville virke tungkjørt mot det jeg var vant til.

Har mest lyst på en Transalp, som jo "bare" er 600/650/700, 50-60 hester, eller en V-strom 650. :scratch
Men aner ikke hvordan noen av de er å kjøre, da det ikke dukka opp noen kandidater i rimelig nærhet enda.

Har heller ikke ubegrensa med penger å bruke på mc, smertegrensa går vel på ca. 75000, og aller helst vil jeg et stykke under den. :mk

Prøver jo også å være litt tålmodig, og ikke hoppe på første og beste som dukker opp... :-)å

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Svein2 »

Ta toget til Hamar, be de oppi Nydal`n hente deg på stasjon (hvis ikke kan jeg gjøre det)
og kjør med denne hjem igjen. Litt over budsjett men......
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34465399" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er gamlesykkel`n min og god som ny. Solid, lettkjørt og god å kjøre.
Det er som du er inne på litt lite krutt, savnet det ikke da jeg kjørte alene, men merket
det godt når jeg kjørte med flere i klubben. Men den drar like godt i oppoverbakker som nedover.
Den er litt mjuk i fjøringa, noe jeg merket ved nedlegg i svinger, at den småhoppet litt sideveis.
Den er heller ikke noe særlig god over 130km/t, mye vindstøy. Skulle jeg hatt den lenger hadde
jeg nok skiftet fjører.
Det er vel egentlig en overligger 2008 modell som er registrert i 2010, men da er det igjen
over 3 år på garantien.
Men, enig med deg at det er greiest å handle i nærmiljøet. Lykke til.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Svein2 skrev:Ta toget til Hamar, be de oppi Nydal`n hente deg på stasjon (hvis ikke kan jeg gjøre det)
og kjør med denne hjem igjen. Litt over budsjett men......
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34465399" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er gamlesykkel`n min og god som ny. Solid, lettkjørt og god å kjøre.
Det er som du er inne på litt lite krutt, savnet det ikke da jeg kjørte alene, men merket
det godt når jeg kjørte med flere i klubben. Men den drar like godt i oppoverbakker som nedover.
Den er litt mjuk i fjøringa, noe jeg merket ved nedlegg i svinger, at den småhoppet litt sideveis.
Den er heller ikke noe særlig god over 130km/t, mye vindstøy. Skulle jeg hatt den lenger hadde
jeg nok skiftet fjører.
Det er vel egentlig en overligger 2008 modell som er registrert i 2010, men da er det igjen
over 3 år på garantien.
Men, enig med deg at det er greiest å handle i nærmiljøet. Lykke til.
Setter pris på forslaget, og ikke minst tilbudet om henting! :thumleft Men som du sier, er den nok noe over mitt budsjett...
Men skulle det dukke opp noe av interesse i ditt nærområde, eller i nærheten av andre "forumister",
kan det godt hende jeg tar kontakt, hadde vært veldig hyggelig med selskap/moralsk støtte ved en eventuell handel! :D

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av RuneMC »

Har du vurdert en "boxer"? http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34663353" onclick="window.open(this.href);return false;
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

RuneMC skrev:Har du vurdert en "boxer"? http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34663353" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, har helt klart vurdert R850R, særlig denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34749071" onclick="window.open(this.href);return false; :-)
Men den du linker til er jo enda rimeligere, men så har den gått jo gått 90K, er det langt? :-k

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av ojda »

Har du tittet på XJ900 da?
Sabla mye tursykkel for pengene, har hatt to stykker selv.
Denne fks. http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34635053" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

ojda skrev:Har du tittet på XJ900 da?
Sabla mye tursykkel for pengene, har hatt to stykker selv.
Denne fks. http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34635053" onclick="window.open(this.href);return false;
Diversion 900 er helt klart en god kandidat! :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av ArcticTiger »

Grattlere med salget Banditmannen! Og takk for sist :thumleft Gå for en 1200 Bandit du, det burde være muli med ditt budsjett. Lettkjørt, avstressa sykkel med moment så det holder :prf Og så slepper du kludder og misforståelser ang nicket ditt :knegg

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

ArcticTiger skrev:Grattlere med salget Banditmannen! Og takk for sist :thumleft Gå for en 1200 Bandit du, det burde være muli med ditt budsjett. Lettkjørt, avstressa sykkel med moment så det holder :prf Og så slepper du kludder og misforståelser ang nicket ditt :knegg
Selv takk! Var skikkelig trivelig! :D
Og joda, er inne på tanken om Bandit 1200, bl.a denne http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_G ... ?ca=15&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;
som kommer på ca, 62 lapper(hvis jeg har regna riktig)
Alternativt denne, http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=34549009" onclick="window.open(this.href);return false; , men syns den er litt i dyreste laget... :-k

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Da blir det tur til Drammen i kveld, så får vi se hva som skjer... ;e

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Intruder »

Mompen skrev:Jeg fikk også solgt min Bandit, til en kollega fra Gausdal, og jeg gikk gjennom "helvete" og endte opp med noe mye større, og vesentlig villere.. :yeyeye
" Helvete " er jo i Gausdal så da var du på rett sted... :yeyeye :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Blei ikke noen V-Strom 1000 på meg i går... :sk?
Reiste til Drammen fast bestemt på at denne var midt i blinken for meg!
Det var den ikke! :sorry

Nå skal det sies at eieren hadde dreva den om både forran og bak, for å få den "litt mindre langbeint" som han sa det... :eh
Men jeg syns rett å slett den var for rå! =; Powerwheelies ut av rundkjøringer og lyskryss stadig vekk, og et drag som var helt hinsides!(nei, jeg har ikke allverdens erfaring...)

Klart jeg syns det var gøy, men i lengda tror jeg det hadde blitt både dyrt og slitsomt. :-)å

Nå kunne jeg selvfølgelig ha dreva den om til normal igjen, og fått den litt "snillere", men tviler på at det hadde gjor så stor forskjell...
Ang. drevbytt, er nok det en jobb jeg måtte gjort ganske så umiddelbart, for både kjede og drev var nok urolig slitt!
Noe av det første eieren sa, var at jeg nok burde stramme kjedet snart... Det var såpass slakt at jeg gjorde det umiddelbart! :eh
Kammeraten min, som var med som sjåfør, kommenterte at drevet så litt rart ut, og når vi trilla sykkelen fram og tilbake for å smøre kjedet, "klikka" det fælt i kjedet.
Tok ikke noe bilde av drevet(eller andre ting for den saks skyld... :redface ), men fant dett på nettet:Bilde
Tror faktisk dette ser bedre ut en det som sto på V-Stromen! :sk?
Eier påsto harnakka at de bare hadde gått ca. 4000 km. og at det nok skulle se sånn ut...
Det har jeg i ettertid blitt temmelig skråsikker på at det IKKE skal! :[-(

Syns også sykkelen rista litt i overkant, og turbulensen fra kåpeglasset var fæl. Prisen for den, om enn lav for en slik sykkel, var nok også i grenseland av hva jeg burde. :roll
Utgiften til nytt kjede og drevsett, og trolig også jobben for å skifte de, hadde komme på toppen. :-k

Hver enkelt av de tinga kunne jeg nok levd med, men summen av de ble for stor. :[-(

Jaja, noen erfaringer rikere er jeg da! :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av RuneMC »

Hvis drevet så slik ut så tror jeg nok du gjorde rett i å heller se på neste sykkel. :oh
Min (riktignok mindre 650) har nå gått 25K km og drev og kjede ser fortsatt helt fine ut - kan godt tenke meg at de holder til 40K eller lenger.

Jeg synes DL650'n har helt passe med krefter og den er kvikk nok til forbikjøring. Det er eventuelt for å slippe giring på litt lave turtall at jeg ser behovet for større motor. Men fordelen med mindre bensinforbruk har jeg uansett. Siste fyllinger nå så har jeg ligget på 0,4 l/mil.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar