Rep av TomTom Rider v2 feste? Strøm?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Rep av TomTom Rider v2 feste? Strøm?

Legg inn av Northman »

pelsen skrev:TomTommen er bra den også, jeg har hatt min Rider fra 2006 og den er like bra ennå. Den har aldri vært montert på sykkel, men det har sikkert ikke noe betydning. :D
Har brukt den endel i leiebil, ofte bruker den veldig lang tid på å finne satelitter når den blir slått på etter at flyet har landet. Det er ganske frustrerende å kjøre ut fra en flyplass med en gps som ikke har våknet. Før hadde jeg jo med kart og var litt forberedt, men nå har jeg jo gps...
Det blir ingen flere ridere her i huset.
Kart skal man alltid ha som backup vettu :)

Min takket for seg etter CBR i fjor, greit nok at det var en påkjenning for både mann, esel Whog GPS, men jeg hadde forventet at GPS festet tålte mer :(

Nesten gang jeg skal legge en liten formue i GPS blir det Garmin, det er jeg ikke i tvil om :) Synes at 4500kr er litt drøyt enda :)
It is better to exist unknown to the law.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Rep av TomTom Rider v2 feste? Strøm?

Legg inn av pelsen »

4500 er litt dyrt ja
tomtommen kosta vel over 6 laken i 2006 med kun scandinaviakart. Kart for hele Europa kom i tillegg, en stabbel med CDer til over tusenlappen. Idag er den helt utdatert og den billigste GPSen på markedet er sikkert mye bedre.
Det er kanskje like greit å kjøpe en billig en og tre en plastikkpose over den i regn. Og kjøpe en ny hvis den kutter ut.

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Rep av TomTom Rider v2 feste? Strøm?

Legg inn av Northman »

pelsen skrev:4500 er litt dyrt ja
tomtommen kosta vel over 6 laken i 2006 med kun scandinaviakart. Kart for hele Europa kom i tillegg, en stabbel med CDer til over tusenlappen. Idag er den helt utdatert og den billigste GPSen på markedet er sikkert mye bedre.
Det er kanskje like greit å kjøpe en billig en og tre en plastikkpose over den i regn. Og kjøpe en ny hvis den kutter ut.
Har Givi sin GPS taske, den har gjort nytta si, men den er ikke noen god erstatning, det er vanskelig å se skjermen og trykke på den :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rep av TomTom Rider v2 feste? Strøm?

Legg inn av JohnnyTh »

pelsen skrev:TomTommen er bra den også, jeg har hatt min Rider fra 2006 og den er like bra ennå. Den har aldri vært montert på sykkel, men det har sikkert ikke noe betydning. :D
Har brukt den endel i leiebil, ofte bruker den veldig lang tid på å finne satelitter når den blir slått på etter at flyet har landet. Det er ganske frustrerende å kjøre ut fra en flyplass med en gps som ikke har våknet. Før hadde jeg jo med kart og var litt forberedt, men nå har jeg jo gps...
Det blir ingen flere ridere her i huset.
Har nok litt å bety:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Rep av TomTom Rider v2 feste? Strøm?

Legg inn av Northman »

JohnnyTh skrev:Har nok litt å bety:)
Vil nå mene at det blir mer påkjenning på MC enn i bil, funker sånn på kroppen iallefall :)
It is better to exist unknown to the law.

Svar