Street trackeren "Tripster"
- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Sted: Sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Fritt klippet fra Twisters innlegg:
"Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre"
Du kan regne deg som en av de større (etter min tolkning av uttrykket)
"Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre"
Du kan regne deg som en av de større (etter min tolkning av uttrykket)
Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
Re: Street trackeren "Tripster"
Ikke alt som kjøpes over disk til prosjektet nei. Håndverk
Syr du i skinn også???
Syr du i skinn også???
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: Street trackeren "Tripster"
God Kveld godt folk :-) og igjen takk for godord:-)
Joo: Nei jeg har aldri prøvd noe slikt før... men jJeg har nå forsøkt meg på skai :-)
Det har vært hektiske dager i det siste...
Tripsteren skal være klar til et treff i DK. 4 mai og jeg hadde ønsket å prøvekjøre noen mil før den tid...
Men det har vært masse jobb med å legge opp alt nytt elektrisk..
Jeg har tatt vekk alt det gamle og lagt opp nytt, så nå passet jeg på skikkelige kabler, kun loddeskjøter med krympestrømpe og alt nytt... :-)
Det ble jo litt greier siden jeg ikke hadde noe skjema til de nye bryterene på styret, og alarmen jeg kjøpte, hadde hadde også en rimelig ræva anvisning...
Dette sammen med at jeg vil la alarmen kombinert med lysbryteren styre tenningen, gjorde at det gikk litt tid på det også :-)
Men jeg er fornøyd med slik det ble :-)
Og ny intrumentering Salplate har også vært en greie i det siste... Jeg fikk støpt en plate til å sette oppå selve salen. Denne støpte jeg fast noen bolter til, slik at jeg klan trekke den og så sette den på salen.. Så dro jeg til sportsbutikken og ba flaut om en yogamatte.. Passet på og fortelle at jeg skulle bruke den til helt annet enn trening!!!!
Denne har lukkete celler og er passe fast til at 2 lag ble et fint fyll for trekket.. Deretter kom det jeg gruet (eller gledet) meg mest til... Selve trekket...
Hadde noen ønsker om hvordan det skulle se ut, men budsjettet tillater iallefall ingen salmaker... Så med masse ønsker og lite penger kjørte jeg innom Stoff og stil i Drammen og handlet 2 forskjellige skai typer ( etter anbefaling av en som selger skinn!!), kom på rett over 300 kroner med riktig sytråd til begge typene :-)
Så hadde jeg sett på "overhauling" hvordan de sydde mønster i skinnseter, så dette måtte vel kunne kopieres??
Med skai, en bit at 0,5cm skumgummi og en symaskin jeg har kjøpt for kr 200, åpnet jeg en øl på morgen og stålsatte meg for kunst og håndverks flash back
Symaskinen med sin 15watt kraftige motor: Men den hadde utførlig forklaring på hvordan tre en nål.. Så da var det bare å begynne... Tenkte at hvis jeg bare fikk til de "pølsene" i trekket, var resten enkelt...
Pølsene gikk forsåvidt greit. La skumgummi i mellom 2 lag med skai og sydde parallelle streker på et passe stort stykke Resten ble litt knotete å finne formen på det som skulle bli sider og selve formen på trekket...
Men jeg er mer enn fornøyd over min første prøve som salmaker... Denne plate har da bolter under og passer da oppå selve salen Alt er nå grunnet og snart slipt klart for lakk :-)
Joo: Nei jeg har aldri prøvd noe slikt før... men jJeg har nå forsøkt meg på skai :-)
Det har vært hektiske dager i det siste...
Tripsteren skal være klar til et treff i DK. 4 mai og jeg hadde ønsket å prøvekjøre noen mil før den tid...
Men det har vært masse jobb med å legge opp alt nytt elektrisk..
Jeg har tatt vekk alt det gamle og lagt opp nytt, så nå passet jeg på skikkelige kabler, kun loddeskjøter med krympestrømpe og alt nytt... :-)
Det ble jo litt greier siden jeg ikke hadde noe skjema til de nye bryterene på styret, og alarmen jeg kjøpte, hadde hadde også en rimelig ræva anvisning...
Dette sammen med at jeg vil la alarmen kombinert med lysbryteren styre tenningen, gjorde at det gikk litt tid på det også :-)
Men jeg er fornøyd med slik det ble :-)
Og ny intrumentering Salplate har også vært en greie i det siste... Jeg fikk støpt en plate til å sette oppå selve salen. Denne støpte jeg fast noen bolter til, slik at jeg klan trekke den og så sette den på salen.. Så dro jeg til sportsbutikken og ba flaut om en yogamatte.. Passet på og fortelle at jeg skulle bruke den til helt annet enn trening!!!!
Denne har lukkete celler og er passe fast til at 2 lag ble et fint fyll for trekket.. Deretter kom det jeg gruet (eller gledet) meg mest til... Selve trekket...
Hadde noen ønsker om hvordan det skulle se ut, men budsjettet tillater iallefall ingen salmaker... Så med masse ønsker og lite penger kjørte jeg innom Stoff og stil i Drammen og handlet 2 forskjellige skai typer ( etter anbefaling av en som selger skinn!!), kom på rett over 300 kroner med riktig sytråd til begge typene :-)
Så hadde jeg sett på "overhauling" hvordan de sydde mønster i skinnseter, så dette måtte vel kunne kopieres??
Med skai, en bit at 0,5cm skumgummi og en symaskin jeg har kjøpt for kr 200, åpnet jeg en øl på morgen og stålsatte meg for kunst og håndverks flash back
Symaskinen med sin 15watt kraftige motor: Men den hadde utførlig forklaring på hvordan tre en nål.. Så da var det bare å begynne... Tenkte at hvis jeg bare fikk til de "pølsene" i trekket, var resten enkelt...
Pølsene gikk forsåvidt greit. La skumgummi i mellom 2 lag med skai og sydde parallelle streker på et passe stort stykke Resten ble litt knotete å finne formen på det som skulle bli sider og selve formen på trekket...
Men jeg er mer enn fornøyd over min første prøve som salmaker... Denne plate har da bolter under og passer da oppå selve salen Alt er nå grunnet og snart slipt klart for lakk :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Re: Street trackeren "Tripster"
Er du bare "fornøyd"? Jeg er mektig imponert! Hatten av for degTwister skrev: Men jeg er mer enn fornøyd over min første prøve som salmaker...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Street trackeren "Tripster"
joo skrev:Er du bare "fornøyd"? Jeg er mektig imponert! Hatten av for degTwister skrev: Men jeg er mer enn fornøyd over min første prøve som salmaker...
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Sted: Tysnes
Re: Street trackeren "Tripster"
Kanonbra
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Det finnes et ord på hva vi skal kalle sånne som deg.... "Tusen kunstner".. (greit TO ord da for orddelings politiet, som forøvrig ikke får lov til å herje på dette forum.. hehe).
Sånn helt seriøst... Du har ikke vurdert å bygge noen custom Tracker/cafe racer kun for å selge dem med fortjeneste... Er sikker på at det finnes nok av folk som ønsker ferdig Cafe Racer å sette seg på.
Jeg bukker i støvet og hilser ydmykt!
Sånn helt seriøst... Du har ikke vurdert å bygge noen custom Tracker/cafe racer kun for å selge dem med fortjeneste... Er sikker på at det finnes nok av folk som ønsker ferdig Cafe Racer å sette seg på.
Jeg bukker i støvet og hilser ydmykt!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- 500DOHC
- Innlegg: 76
- Registrert: 27 nov 2011, 14:16
- Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650
Re: Street trackeren "Tripster"
Blir flott denne, masse godt håndtværk.
Hva ble det til med den bøyde ventilen forresten?
Hva ble det til med den bøyde ventilen forresten?
[album]3317[/album]
Re: Street trackeren "Tripster"
Hei igjen :-)
Joda, jeg er som jeg skrev mer enn fornøyd, og det er vel omtrent så langt jeg har strukket meg ang egen innsats noen gang.. sagt på en anne måte... ovenfor meg selv er jeg stolt!! -)
Men fra det til å bygge på bestilling som Crinos spør om, føler jeg meg ikke klar/god nok for enda...
(Tror foresten ikke jeg ønsker å gå inn på den stien heller...Har gjort et slikt stunt før, Jobbet masse med tømring og snekring på eget mens jeg jobbet med noe annet. Dette gledet meg stor, nesten like mye som med sykkelhobbyen nå. Så sluttet jeg i jobben og begynnte på fulltid som tømrer og tok svennebrev etter noen år... Dermed ble gleden over hobbyen borte for min del...Så nå gjør jeg noe annet :-) , Men kan jo selfølgelig hjelpe til om noen trenger hjelp... )
DOHC500: Ventilen ble rettet i benken og kontrollert at den er innenfor spec. Så jeg er egentlig ikke så redd for den ( annet en når noen spør om den... hehe) Men uansett tenker jeg å ta det topplokket fra delemotoren og totaloverhale det med alle venliter nye, fresing av seter, planing, helicoil innsatser til pluggene, nye kammer osv, men det har jeg ikke penger til enda... Så det får vente..
Satset på at dette holder fint denne sesongen...
Lakket forresten tank og og sal sort i går, så det skal herde helt, mattes ned og maskeres der hvos det sorte skal være synlig, så kan jeg legge på den brune fargen og dekor før klar lakkingen begynner...
Skal ta litt bilder i kveld tenker jeg :-)
Erik
Joda, jeg er som jeg skrev mer enn fornøyd, og det er vel omtrent så langt jeg har strukket meg ang egen innsats noen gang.. sagt på en anne måte... ovenfor meg selv er jeg stolt!! -)
Men fra det til å bygge på bestilling som Crinos spør om, føler jeg meg ikke klar/god nok for enda...
(Tror foresten ikke jeg ønsker å gå inn på den stien heller...Har gjort et slikt stunt før, Jobbet masse med tømring og snekring på eget mens jeg jobbet med noe annet. Dette gledet meg stor, nesten like mye som med sykkelhobbyen nå. Så sluttet jeg i jobben og begynnte på fulltid som tømrer og tok svennebrev etter noen år... Dermed ble gleden over hobbyen borte for min del...Så nå gjør jeg noe annet :-) , Men kan jo selfølgelig hjelpe til om noen trenger hjelp... )
DOHC500: Ventilen ble rettet i benken og kontrollert at den er innenfor spec. Så jeg er egentlig ikke så redd for den ( annet en når noen spør om den... hehe) Men uansett tenker jeg å ta det topplokket fra delemotoren og totaloverhale det med alle venliter nye, fresing av seter, planing, helicoil innsatser til pluggene, nye kammer osv, men det har jeg ikke penger til enda... Så det får vente..
Satset på at dette holder fint denne sesongen...
Lakket forresten tank og og sal sort i går, så det skal herde helt, mattes ned og maskeres der hvos det sorte skal være synlig, så kan jeg legge på den brune fargen og dekor før klar lakkingen begynner...
Skal ta litt bilder i kveld tenker jeg :-)
Erik
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Sted: Sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Detta ser meget bra ut Twister!
Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Imponerende i mangel av bedre ord
Ska' bli artig å se Tripster'n live :-) Ikke minst å høre trippellyden
Ska' bli artig å se Tripster'n live :-) Ikke minst å høre trippellyden
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- 500DOHC
- Innlegg: 76
- Registrert: 27 nov 2011, 14:16
- Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650
Re: Street trackeren "Tripster"
Det som er med den ventilen er at det både ved bøyingen og rettingen ble skapt en såkalt "bruddanviser", i yttersvingen av det bøyde ommrådet har metallet strekkt seg og ettersom det er teknisk umulig presse sammen igjen denne strekken vill en annen del (på motsatt side) strekke seg når den bøyes tilbake. Man får da to "bruddanvisere" som før eller senere vil føre til materialtretthet. Når eller om dette vil skje er det selvfølgelig umulig å si, men på ett motorverksted med den minste respekt for seg selv og håndtverket ville nok en bøyd ventil gått rett i søpla.Twister skrev:Hei igjen :-)
Joda, jeg er som jeg skrev mer enn fornøyd, og det er vel omtrent så langt jeg har strukket meg ang egen innsats noen gang.. sagt på en anne måte... ovenfor meg selv er jeg stolt!! -)
Men fra det til å bygge på bestilling som Crinos spør om, føler jeg meg ikke klar/god nok for enda...
(Tror foresten ikke jeg ønsker å gå inn på den stien heller...Har gjort et slikt stunt før, Jobbet masse med tømring og snekring på eget mens jeg jobbet med noe annet. Dette gledet meg stor, nesten like mye som med sykkelhobbyen nå. Så sluttet jeg i jobben og begynnte på fulltid som tømrer og tok svennebrev etter noen år... Dermed ble gleden over hobbyen borte for min del...Så nå gjør jeg noe annet :-) , Men kan jo selfølgelig hjelpe til om noen trenger hjelp... )
DOHC500: Ventilen ble rettet i benken og kontrollert at den er innenfor spec. Så jeg er egentlig ikke så redd for den ( annet en når noen spør om den... hehe) Men uansett tenker jeg å ta det topplokket fra delemotoren og totaloverhale det med alle venliter nye, fresing av seter, planing, helicoil innsatser til pluggene, nye kammer osv, men det har jeg ikke penger til enda... Så det får vente..
Satset på at dette holder fint denne sesongen...
Lakket forresten tank og og sal sort i går, så det skal herde helt, mattes ned og maskeres der hvos det sorte skal være synlig, så kan jeg legge på den brune fargen og dekor før klar lakkingen begynner...
Skal ta litt bilder i kveld tenker jeg :-)
Erik
Håper ikke dette tar motet fra deg, men det ville jo være synd om ventiltallerkenen skulle "falle av" på 7000rpm.
[album]3317[/album]
Re: Street trackeren "Tripster"
Hei 500DOCH500DOHC skrev:Twister skrev:Hei igjen :-)
Det som er med den ventilen er at det både ved bøyingen og rettingen ble skapt en såkalt "bruddanviser", i yttersvingen av det bøyde ommrådet har metallet strekkt seg og ettersom det er teknisk umulig presse sammen igjen denne strekken vill en annen del (på motsatt side) strekke seg når den bøyes tilbake. Man får da to "bruddanvisere" som før eller senere vil føre til materialtretthet. Når eller om dette vil skje er det selvfølgelig umulig å si, men på ett motorverksted med den minste respekt for seg selv og håndtverket ville nok en bøyd ventil gått rett i søpla.
Håper ikke dette tar motet fra deg, men det ville jo være synd om ventiltallerkenen skulle "falle av" på 7000rpm.
Det ligger nok litt lenger frem i bevistheten nå som du så billedlig forklarer det...
Men ikke langt nok frem til at jeg velger å ikke prøvekjøre....
Hvis jeg er lur, bestiller jeg opp ventiler så snart som mulig og bytter de i den toppen jeg har.
Det burde gå å få av toppen uten å ta ut motoren, så det er jo greit.
trenger da ventiler, registerkjedelås og topp pakning.
Hmmm.... tror nok det må bli slik... Så får jeg heller sette turtallssperra på 8000 rpm frem til det og :[-o< :[-o< om det går bra...
I værste fall går alt til H%#"! og jeg må finne en byttemotor.... Håper da virkelig at det ikke blir så galt...
Takk for "pekefingeren" !!!
Erik
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Re: Street trackeren "Tripster"
I mangel av rett ventil har jeg rettet og slipt til en eksosventil. Hadde heldigvis tilgang til en ventilslipemaskin.Twister skrev:[Hei 500DOCH
Det ligger nok litt lenger frem i bevistheten nå som du så billedlig forklarer det...
Men ikke langt nok frem til at jeg velger å ikke prøvekjøre....
Hvis jeg er lur, bestiller jeg opp ventiler så snart som mulig og bytter de i den toppen jeg har.
Det burde gå å få av toppen uten å ta ut motoren, så det er jo greit.
trenger da ventiler, registerkjedelås og topp pakning.
Hmmm.... tror nok det må bli slik... Så får jeg heller sette turtallssperra på 8000 rpm frem til det og :[-o< :[-o< om det går bra...
I værste fall går alt til H%#"! og jeg må finne en byttemotor.... Håper da virkelig at det ikke blir så galt...
Takk for "pekefingeren" !!!
Erik
Husker ikke hvor lenge den var i bruk, men minst ett racingstevne så den gikk sikkert en time eller tre på full guffe.
Den er like hel og står på hylla, jeg byttet den ut så snart jeg hadde fått tak i nye ventiler.
Så det går sikkert greit å prøvekjøre
Re: Street trackeren "Tripster"
Pelsen: Takk
Det er nok slik at denne ventilen burde vørt byttet ut og jeg kommer til å gjøre det ( forhåpentligvis før noe går galt.)
Og jeg hadde aldri satt den inn om jeg hadde gjort en betalt jobb for noen.. ei heller unlatt å si fra om jeg hadde solgt den...
Så konsekvensene om det går galt, skader ingen andre en meg selv...
I går fikk jeg eksoswrapping fra Gasolin og det var noe skikkelig gris å få på...
Det skal etter sigende legges i bøt i vann før montering, slik at en får strekt den når en tvinner den på. ..Så kryper den og strammer skikkelig når den tørker...
Men det er veldig mye fargestoff i de rullene!!!!
Jeg syntes det ble tøft på denne sykkelen, og gleder meg til å starte opp å høre lyden!!!
Potta er kappet av og har fått en litt spesiell avsluttning som jeg skal ta bilde av i kveld, så kan man gjette hva som er brukt ( ikke vanskelig for de invidde )
Det er nok slik at denne ventilen burde vørt byttet ut og jeg kommer til å gjøre det ( forhåpentligvis før noe går galt.)
Og jeg hadde aldri satt den inn om jeg hadde gjort en betalt jobb for noen.. ei heller unlatt å si fra om jeg hadde solgt den...
Så konsekvensene om det går galt, skader ingen andre en meg selv...
I går fikk jeg eksoswrapping fra Gasolin og det var noe skikkelig gris å få på...
Det skal etter sigende legges i bøt i vann før montering, slik at en får strekt den når en tvinner den på. ..Så kryper den og strammer skikkelig når den tørker...
Men det er veldig mye fargestoff i de rullene!!!!
Jeg syntes det ble tøft på denne sykkelen, og gleder meg til å starte opp å høre lyden!!!
Potta er kappet av og har fått en litt spesiell avsluttning som jeg skal ta bilde av i kveld, så kan man gjette hva som er brukt ( ikke vanskelig for de invidde )
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87