Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av AJ »

mammut89 skrev:skulle egentlig til smia idag men nå skal det regne en hel uke i strekk så måtte ha litt lengre tur før det blir dårlig vær.

ble denne ruta

http://tinyurl.com/cfc8tkq" onclick="window.open(this.href);return false;
Voksen runde det der, ja!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av mammut89 »

hehe ja , jeg hadde på meg superundertøy, joggebukse, genser, to par sokker, hals, rukka jakke og bukse med innerfor og goretex hansker alikevel ble det meget kaldt på toppen av Hurdal , særlig på den høyre lilletåa.

mulig dette er årsaken :D

Bilde
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av Welshen »

[quote="RuneMC"]Ble en liten tur.
Kjølig idag med snø fram til ca kl 11, men det la seg ikke og rundt kl 13 var det tørt og fint igjen.

Tok en tur opp gamle Lierbakkene og bensinfylling på UnoX'en der før videre mot Lier hvor jeg kjørte litt rundt på veiene der.
Tenkte jeg skulle kjøre opp til Eiksetra, har vært der for lenge siden en gang... oppi bakken der ble det plutselig grusføre, for de holdt visst på å planere og rette veien, så blir nok asfalt etterhvert. Kjørte litt innomver til en P-plass på toppen. Var bomveg og 20kr for å kjøre videre, så gadd ikke det idag (ingen egen MC pris).

Nedover igjen tenkte jeg å stoppe midt på det bratteste, men da rullet grusen godt under fordekket så stoppet heller på et utsiktspunkt...
Alle bildene fra samme punkt.
Bilde
Bilde


Fin tur dette. Kjørte jo rett igjennom alfateigen min. :) Ja eikseterveien har blitt flott nå, hadde meg en tur opp der idag og de er endelig ferdig med siste rest på veien opp.
Men det kommer ikke asfalt opp der. I hvertfall ingen planer pr nå.

Kan anbefale en tur opp om sommeren og kjøre innover til du kommer til garsjø, et kjempefint sted for en kveldstur og et kveldsbad. Engangsgrill og Evt telt.......

Dagens reisetips. :) Ser jo at du er en del på tur i nærheten her.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av SuperMorten »

mammut89 skrev:skulle egentlig til smia idag men nå skal det regne en hel uke i strekk så måtte ha litt lengre tur før det blir dårlig vær.

ble denne ruta

http://tinyurl.com/cfc8tkq" onclick="window.open(this.href);return false;
Sikkert en flott tur. Har lagret bildet, og skal ta denne turen en gang.. Selv om jeg frykter for at jeg må legge inn et par stopp hos helsesøstre på veien for å plastre gnagsår på rumpestumpen.. :redface
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av mekkern »

noen som skal ut på en liten tur i omådet rundt her i dag? :prop:

har tenkt meg en liten eftastur før tempen faller i kveld.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av XRing »

Vi er foreløpig 2 som legger ut fra Shell-stasjonen ved IKEA/Åsane (Bergen) i morgen kl. 12. Turen går i utgangspunktet rundt Fusa (Kvamskogen-Norheimsund-Mundheim-Eikelandsosen-Bergen) men endelig plan blir lagt ved oppmøte. Bli gjerne med, de som er i nærheten!
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av Geir »

XRing skrev:Vi er foreløpig 2 som legger ut fra Shell-stasjonen ved IKEA/Åsane (Bergen) i morgen kl. 12. Turen går i utgangspunktet rundt Fusa (Kvamskogen-Norheimsund-Mundheim-Eikelandsosen-Bergen) men endelig plan blir lagt ved oppmøte. Bli gjerne med, de som er i nærheten!
Der hadde jeg lett blitt med hadde jeg ikke surret rundt her ute på Gullfaks A... Satser på at det blir flere slike "advarsler" om tur! :prf
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av XRing »

Geir skrev:
XRing skrev:Vi er foreløpig 2 som legger ut fra Shell-stasjonen ved IKEA/Åsane (Bergen) i morgen kl. 12. Turen går i utgangspunktet rundt Fusa (Kvamskogen-Norheimsund-Mundheim-Eikelandsosen-Bergen) men endelig plan blir lagt ved oppmøte. Bli gjerne med, de som er i nærheten!
Der hadde jeg lett blitt med hadde jeg ikke surret rundt her ute på Gullfaks A... Satser på at det blir flere slike "advarsler" om tur! :prf
Det vil det bli!
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av RuneMC »

Yr.no hadde ikke helt rett idag med sin sol og hvite sky igår - det ble mørke skyer med litt regn og etterhvert glimt av sol.

Kjørte sørover Hurumlandet og lurte på om jeg heller skulle dra nordover der det så mer solfylt ut men tenkte som så at da fikk jeg sjekket hvordan hjelmen fungerer i regn pluss holde vedlike kjøring på vått.
Sånn så det ut sørover - sundet ved Svelvik er helt borte i regnet
Bilde

Bak en bil til Klokkarstua lurte jeg på om det er mulig å sende bekymringsmelding til biltilsynet.
Bilen lå over midtstripa hele tiden også i sving - bare over i sitt eget felt når han så noen kom imot. :oh
Noen bør absolutt få et par nye kjøretimer...

Regnet holdt seg til ca Holmsbu hvor det var klarere igjen sydover og sol og fint i Tofte og Filtvet.
Jeg fortsatte til Storsand, der jeg valgte å snu idag. Håper det blir noe ny asfalt i svingene i 70 sonen mot Storsand
- mye sprekker og humper, men ellers er dette finfine MC svinger.

Nordover tok jeg av mot Sundbyveien rett etter Filtvet og kjørte grusveien som ender opp litt før Klokkarstua.
Bilde

Fin raste-/badeplass ved en demning...
Bilde

Snart tilbake til hovedveien ved Rødbyvannet
Bilde

Tok deretter om Klokkarstua - Sætre - Nærsnes - Slemmestad - Heggedal - Røyken (hjem)
Litt mer sol på slutten, men typisk norsk variabelt vær - her fra Underlandsveien retning Røyken.
Bilde

...og XR-1100 hjelmen med pinlock visir fungerte helt topp i regn... kun bittelitt dugg helt nederst..
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av RuneMC »

Idag ble det en flott tur i fantastisk MC vær - endelig, endelig skikkelig "vår-feeling" - det gjør seg med litt varme :-)
Dagens løype sånn ca http://g.co/maps/yc5y8

Turen gikk først opp til Liertoppen via gml Lierbakkene med sine fine svinger. Deretter tok jeg denne gangen ned fra Tranby og rett vestover/nedover Grøttegata. Rolig og fin liten veistubb som går over til smal vei med 30-sone på det smaleste, men det er greit, jeg er på tur og det er ganske fint nede ved elva http://g.co/maps/dqn7k
Deretter Vestsideveien oppover mot Sylling og videre til Vikersund.
Virkelig flotte veiforhold nå med nyvasket asfalt, telehiv stort sett borte og heller ikke noe grus eller annet å snakke om.

En liten avstikker jeg gjorde forrige gang jeg kjørte her og som jeg gjorde idag også er å ta av der det er skiltet Røine - det er en slags mini-Hanekleiva med ganske mange krappe svinger oppover før det går med litt mindre svinger nedover mot hovedveien ved fjorden igjen. Veien er dog ganske smal, så man må passe på ift både biler imot og folk som går tur langs veien. Her et bilde fra når det begynner å gå nedover igjen... fullt av hestehov og hvitveis og det grønnes... det er vår! Det er MC-tid!
Bilde

Nede ved Tyrifjorden var det noen kritthvite fjell i det fjerne - tror det kan være Norefjell... og en løselig plan for dagen var nordover mot Veggli og hvis mulig over til Tinn og deretter sørover igjen
Bilde

Fra Vikersund tok jeg mot Skotselv og fra Skotselv fulgte jeg skilt mot først Bingen og så Lyngdal. Det er vel ca 1mil med grusvei mellom Bingen og Lyngdal - men fin grusvei for det meste. Kun ett par partier der de holder på med veiarbeide og har lagt et vel tykt lag med grov grus, så der er man tidvis nervøs for at forhjulet kan grave seg ned... men det er forsåvidt bare å ta det rolig så går det fint.

Rett før man kommer på asfalt igjen er det en fin rasteplass ved Litmovatnet (utplassert tømmerbord/benk rett til høyre for bildekanten)
Bilde


Her har jeg kommet på asfalt igjen og da er det bare å omstille seg fra grus til asfalt og frese ivei nedover mot Lyngdal.. stedvis litt humpete og noe sand/grus i veien her og der... men spesielt etter at Lyngdal passeres er det prima asfalt
Bilde

Dette bildet er tatt rett i overkant av Lyngdal med noen snøhvite fjell i det fjerne.
Bilde

Fra Lampeland tok jeg nordover mot Veggli. På kartet ser ikke dette strekket så veldig spennende ut pga at det virker ganske rett, men det er faktisk noen gode strekk med fine svinger. Absolutt også noen lange rette strekk som kan bli litt kjedelige fordi man må holde seg i skinnet - så da ble det til at jeg lot en bil i 120 passere... (bedre å kjøre litt sakte og beholde lappen, bedre å kjøre litt saktere og beholde lappen... er mantraet :-J ) men i svingene som kom rett etter var den plutselig nede i 70 og over midtlinje eller nede i 60 når det var midtrekkverk... ](*,)

På Veggli tok jeg en tanking og innkjøp av skinke/ost baguett og iskaffe før jeg satte kursen vestover og oppover mot Vegglifjell.
På vei oppover havnet jeg bak en bil - og det var greit nok, for foran bilen var dagens underholdning i form av en som kjørte crosser. Forhjulet var bestemt mer i lufta enn nede på bakken - og det virket som han hadde rimelig bra kontroll. Skottet seg stadig bakover gjorde'n også.
Etterhvert nådde vi bommen. Bortsett fra pris 60kr som jeg hadde sett på skilt tidligere så var det ikke noen klar indikasjon på om MC hadde annen pris, eller om det var som på Peer Gynt vegen at man bare kunne kjøre forbi på siden. Jeg så det var et eget felt på venstre-siden som kunne være beregnet på MC, så tok sjansen. I ettertid ser jeg at MC muligens ikke er fritatt... men er skeptisk til slike bommer... de pleier ikke å bli stående åpne lenge om man må fikle med hansker og lommer etter betaling... Ihvertfall om det er sensorer i bakken som er beregnet på bil.
Bakhjulskjøreren som sees i bildet her snudde uansett ved bommen. :-) Burdte vel egentlig tatt et bilde når han kom imot på bakhjulet også men, men...
Bilde

Oppover mot Vegglifjell ble det fort kjøligere... Klart - det var varmt og vår i lavlandet, så da må jeg jo absolutt opp her hvor det er is og snø igjen tenkte jeg...
Bilde

Etterhvert ble det veldig kjølig og tror bestemt det var is under et tynt lag is/grus noen steder for både fordekk og bakdekk gjorde noen ålebevegelser på visse partier...
Jeg så også at veien ville fortsette videre over et fjellskar enda noen høydemeter opp, så tenkte at det er ingen skam å snu... får heller ta denne turen når det er blitt garantert trygge forhold.
Har jeg nevnt at jeg har en aversjon mot is på veien med sommerskodd MC :knegg
Bilde

Her er jeg på vei nedover mot Veggli igjen.
Bilde

Utsikt sørover mot varmere strøk.
Bilde

Turen tilbake tok jeg stort sett samme vei, bortsett fra at jeg tok sørover mot Hokksund og Drammen på motorveien for å rekke middag...
Må si jeg stadig imponeres av hvor gode Anakee2 dekkene er som kombinasjonsdekk for grus og asfalt, og ikke minst kaldt føre.
Gruskjøring begynner å sitte litt bedre nå... fra snitt 40 til snitt 50 km/t tenker jeg... men velger å ta det gradvis, gradvis.... har ingen følgebil sånn som kjørerne i Dakar har... :-)

Blir været like bra søndag blir det trolig også en tur :prop:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av biker7 »

Liten tur til Svea-riket i dag. Fint vær og greie mc-veier. Ca 17mil. Her er ruta: http://g.co/maps/2hjrd" onclick="window.open(this.href);return false;
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av RuneMC »

Ny tur idag Tur/retur denne ruta http://g.co/maps/h8shh

Igjen helt topp vær for en tur på to hjul. Det syntes også syklistene og på turen fra Sylling til Vikersund passerte jeg tre skikkelige klynger med syklister 20-30 stk hver - men det gikk greit pga god sikt. Litt verre med to syklister på turen tilbake som insisterte på å kjøre to i bredden når det var motgående trafikk. Er det enkel bredde går det jo fint å passere med MC - men ikke når dem skal ligge to i bredden. Det er heller ikke morsomt å tenke på at det kan ligge to slike som insisterer på å kjøre to i bredden rett etter en krapp sving... jeg tror de tenker litt feil. Jeg vet de kjører to i bredden for å tvinge biler til å ta skikkelig omkjøring, men for det første blir det da umulig for bilen å kjøre i velte-avstand og som sagt rett rundt en sving er det en ulykke som venter på å skje dersom syklistene demonstrativt skal ta hele bredden på denne måten. Nuh-vel dagens betraktning...

Fra Vikersund tok jeg mot Åmot og deretter Sigdal. "Korketrekkeren" og en smal bru rett etter er forresten begge blitt lysregulert med hvert sitt trafikklys og lysene er selvfølgelig ikke synkrone. Mener de ikke var trafikklys for et par år siden ?? Korketrekkeren er morsom... her får man øvd seg på riktig bruk av blikket.

Tok av første avkjøring mot Krøderen, som har ganske slitt og humpete asfalt, men greit nok.

Her et bilde fra Krøderen med veteran-togene i bakgrunnen.
Bilde

Båtsesongen har nok ikke startet ennå... men så ut som om båten har sin egen kai, så den går nok i sommersesongen.
Bilde

Vakker utsikt mot Norefjell - ser ut som godt med snø på toppen, mens slalåmbakkene lenger ned er i full oppløsning.
Bilde

Fra Krøderen tok jeg vestsiden oppover mot Noresund. Ganske dårlig og humpete asfalt så her var det aktuelt å stå litt innimellom.
Tenkte halvveis på om jeg skulle ta en runde om Dokka og østsiden av Randsfjorden - men fant ut at det ble for langt å kjøre nordover før jeg kunne sette kurs sydøstover i forhold til tidsbudsjettet. Så etter å ha kjørt et stykke nordover valgte jeg å snu i Flå. Nedover mot Noresund tetnet trafikken med som vanlig en eller annen treg sjåfør fremst som kjørte -10 ift fartsgrensen, så valgte den enkle løsningen å kjøre tilbake samme vei som jeg kom - svært få biler og liten trafikk på denne ruta :thumleft

Her fra en rasteplass langs nordlig del av Krøderen
Bilde

På tilbaketuren var det forresten et par "artige" men potensielt farlige situasjoner. Situasjon #1 Stillestående bil i motgående og person i mitt felt som pratet med en i bilen... jeg kom rundt en sving i 80 og hadde vel holdt hardt å bremse til 0 på det jeg hadde tilgjengelig... personen gikk et par skritt tilbake så jeg fikk kjørt imellom. Vet det er vanlig på landsbygda å ha slike passiarer - men det er kanskje like greit å kjøre til siden og ta en ordentlig prat, framfor å parkere 10min midt i en vei som har 80 sone? Situasjon #2 ved Sylling, 40 sone og lav fart, men rett før rundkjøringen kommer man rundt en sving som går ned i en dump og den skjulte personer i motgående og hest med rytter på min høyre side (utenfor vegkanten). Mitt felt var forsåvidt klart, men hesten skvatt til idet jeg kom tilsyne - heldigvis fikk rytteren nok kontroll. Personlig mener jeg hester med 15 år gamle ryttere ikke bør ut i trafikk før de er tilvent trafikk... kunne fort vært en kjedelig situasjon om den hadde bykset fram isteden.

Ellers var det en god del motorsyklister å hilse på idag. Tydelig at det gode været har lokket fram de fleste.

Et annet vårtegn som ikke er like kult er at russen kaster ølboksene sine langs veien og skrur ned et og annet skilt for å ha i baren på russebussen og slikt...
Festing er greit det, men forsøpling kan jeg styre min begeistring for...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av Knut Morten »

Vi skulle "bare" en liten tur til Smia MC for kaffe -ble litt lenger en det gitt. Smia - fergen Svelvik / Verket - tunnelen - Vinterbro - Tyrigrava - Ski - Elvestad - Moss - Horten - hjem. Totalt ca 20mil i fint vær.
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av XRing »

Dagens tur gikk til Stamnes ved Osterfjorden for å beskue StigRoars nye sykkel. I så bra vær måtte det bli en liten omvei :D : Bergen-Fanafjellet-Osøyro-Hegglandsdalsveien-Samnanger-Kvamskogen-Norheimsund-Granvin-Voss-Dale-Stamnes-Modalen-Romarheim-Bergen. 30 nydelige mil.
Rast_Stamnes_640.jpeg
Fossen_Stamnes_640.jpeg
Turkart.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av Geir »

XRing skrev:Dagens tur gikk til Stamnes ved Osterfjorden for å beskue StigRoars nye sykkel. I så bra vær måtte det bli en liten omvei :D : Bergen-Fanafjellet-Osøyro-Hegglandsdalsveien-Samnanger-Kvamskogen-Norheimsund-Granvin-Voss-Dale-Stamnes-Modalen-Romarheim-Bergen. 30 nydelige mil.[klippe bilder...]
Jaggu kan det bli langt fra Bergen til Stamnes! :knegg Ganske sikkert en fin - og nyttig - tur! :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Svar