Varsel om kontroll?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Snikkeren »

Det blir jo ikke et reelt dilemma - hadde nok ikke rukket å varsle han uansett.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Geir »

SuperMorten skrev:
RoJo skrev:Skal vi varsle slike som dette?

http://www.fvn.no/lokalt/mandal/Har-inn ... 09766.html
Om vi hadde prøvd er jeg redd han ikke hadde sett det (lurer på hva som skal til for å legge merke til noe i den farten..? ) Men NEI.. Han fortjener å ta bussen, mener ihvertfall jeg.
+1 :thumleft
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Northman »

Geir skrev:
SuperMorten skrev:
RoJo skrev:Skal vi varsle slike som dette?

http://www.fvn.no/lokalt/mandal/Har-inn ... 09766.html
Om vi hadde prøvd er jeg redd han ikke hadde sett det (lurer på hva som skal til for å legge merke til noe i den farten..? ) Men NEI.. Han fortjener å ta bussen, mener ihvertfall jeg.
+1 :thumleft
Hva hadde han egentlig gjort galt for å fortjene det? Bare kjørt fort?
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Geir »

Northman skrev:
Geir skrev:
SuperMorten skrev:
RoJo skrev:Skal vi varsle slike som dette?

http://www.fvn.no/lokalt/mandal/Har-inn ... 09766.html
Om vi hadde prøvd er jeg redd han ikke hadde sett det (lurer på hva som skal til for å legge merke til noe i den farten..? ) Men NEI.. Han fortjener å ta bussen, mener ihvertfall jeg.
+1 :thumleft
Hva hadde han egentlig gjort galt for å fortjene det? Bare kjørt fort?
I min verden er ikke opp mot 300 km/t på offentlig vei i nærheten av "bare kjørt fort". Jeg gir for såvidt katten i risikoen fyren utsetter seg selv for. Om han ønsker å flytte inn i den små hvite eneboligen med gress på taket før tiden blir hans egen sak. Det som imidlertid ikke er hans egen sak - men kanskje min eller din sak hvis vi skulle være uheldige å treffe på en slik umoden knøl - er den risikoen han påfører andre med sine patetiske bajasfakter. Egosentriske drittunger... :bl3
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av SuperMorten »

Northman skrev:
Geir skrev:
SuperMorten skrev:
RoJo skrev:Skal vi varsle slike som dette?

http://www.fvn.no/lokalt/mandal/Har-inn ... 09766.html
Om vi hadde prøvd er jeg redd han ikke hadde sett det (lurer på hva som skal til for å legge merke til noe i den farten..? ) Men NEI.. Han fortjener å ta bussen, mener ihvertfall jeg.
+1 :thumleft
Hva hadde han egentlig gjort galt for å fortjene det? Bare kjørt fort?
Jeg tenker på hvordan det ville blitt hvis alle hadde kjørt sånn. Jeg har to barn, og vil gjerne at de skal kunne ferdes relativt trygt på veien. Både på egenhånd, og i bilen sammen med voksne.

Det er stor forskjell på hvordan vi bryterfartsgrensene (for det gjør vi vel alle..) men min mening er at dette er litt over streken..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av SuperMorten »

Geir skrev:
Northman skrev:
Geir skrev:
SuperMorten skrev:
RoJo skrev:Skal vi varsle slike som dette?

http://www.fvn.no/lokalt/mandal/Har-inn ... 09766.html
Om vi hadde prøvd er jeg redd han ikke hadde sett det (lurer på hva som skal til for å legge merke til noe i den farten..? ) Men NEI.. Han fortjener å ta bussen, mener ihvertfall jeg.
+1 :thumleft
Hva hadde han egentlig gjort galt for å fortjene det? Bare kjørt fort?
I min verden er ikke opp mot 300 km/t på offentlig vei i nærheten av "bare kjørt fort". Jeg gir for såvidt katten i risikoen fyren utsetter seg selv for. Om han ønsker å flytte inn i den små hvite eneboligen med gress på taket før tiden blir hans egen sak. Det som imidlertid ikke er hans egen sak - men kanskje min eller din sak hvis vi skulle være uheldige å treffe på en slik umoden knøl - er den risikoen han påfører andre med sine patetiske bajasfakter. Egosentriske drittunger... :bl3
Støttes.. :thumleft

Edit: Denne fyren er dessuten med på å gi allemenheten et negativt inntrykk av alle oss på MC.. Onkel politi med flere setter enda større ressurser inn på å ta oss, legger enda flere hindringer/avgifter i veien for at vi som kjører litt mer fornuftig skal kunne fortsette med det..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

brap
Innlegg: 26
Registrert: 09 sep 2010, 14:41
Motorsykkelen din: R1

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av brap »

Duville skrev:
Intruder skrev:I løpet av 42 år i trafikken har jeg kun fått ei fartsbot i fotoboks utpå Hadeland der AJ farter...Så
boksene virker altså,det er ikke derfor AJ har sluppet unna altså... ;-)
Sønnene mine sa at "gammer`n er den siste i Norge som får fartsbot "..men der bommet de.. :lol
Men er virkelig en kjedelig prupp prupp er,.. :mc2
Dette er bare tull. Kun hver 6 - 7- 8 ende boks har kamera i seg. De aller aller fleste boksene er bare skremselspropaganda og fakebokser. Kameraene flyttes rundt.....

Kan legge til at jeg har kjørt i Sverige og derfra E18 hjem og i Sverige hyler radarvarsleren på hver boks mens i Norge er det langt i mellom hver måling...
Her tar du nok engang feil. Påstandene dine er helt på jordet, og det er ENKELT å finne fakta om dette her. Kanskje du burde plugge ut tastaturet ditt en periode og bruke mer tid på å lese og mindre på å lire utav deg tøv og pisspreik.

Det er kamera i alle norske fotobokser, etter en beslutning fra forrige borgerlige regjering i 2003. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Kamera- ... 08896.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Oppetiden på boksene begrenses oppad av tekniske feil og av kapasiteten hos saksbehandlere. Her er en relevant nyhetssak, http://www.dagbladet.no/2012/01/16/tema ... /19821864/" onclick="window.open(this.href);return false;

De norske fotoboksene bruker heller ikke radar, så du må nok kjøre svært lenge for å få radarvarsleren din til å reagere på radarbølger fra norske fotobokser. Her snakker vi altså om årevis, siden man må bytte teknologi i fotoboksene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6979
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Jompa »

Fakta ? Bt og Dagbladet ?
Hvorfor blinker ikke alle boksene da når man kjører fort forbi dem ? Tomme for kopipapir ?
Det erlangt fra alle boksene som har kamera, selv om samferdselsministeren lovte det i 2003.
Så ikke vær så snar å si at andre kommer med pisspreik, ta deg heller en tur ut å tell kamera, i de gamle boksene kan man fremdeles se om kameraet er montert, lysere rødfarge på glasset.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av EasyRider »

Jompa skrev:Fakta ? Bt og Dagbladet ?
Så ikke vær så snar å si at andre kommer med pisspreik
:thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Intruder »

Hvis brap mener at mitt innlegg var pisspreik kan jeg berolige ham med at det var nettopp det
som var meningen,et absurd innfall som ikke hører til i hans verden...
Men gudskjelov er vi ikke like,ment positivt :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3442
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av JohnnyTh »

Når jeg varsler om kontroller så er det somregel ikke til et fartsfantom i 200+. som regel er det til en som kjører 85 i 80 sona og dermed tisikerer å få ferien sin forkorttet med noen dager.
Jeg merker jo at man er så bevist på fartsgrenser at det å følge med på speedometeret tar mye oppmerksomhet når man kjører.

Jt
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

brap
Innlegg: 26
Registrert: 09 sep 2010, 14:41
Motorsykkelen din: R1

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av brap »

Intruder skrev:Hvis brap mener at mitt innlegg var pisspreik kan jeg berolige ham med at det var nettopp det
som var meningen,et absurd innfall som ikke hører til i hans verden...
Jeg siterte Duville. Jeg siterte ikke ditt innlegg, jeg mener ikke noe om ditt innlegg, og jeg bryr meg ikke om hva du tror om min verden.
Jompa skrev:Fakta ? Bt og Dagbladet ?
Hvorfor blinker ikke alle boksene da når man kjører fort forbi dem ? Tomme for kopipapir ?
Det erlangt fra alle boksene som har kamera, selv om samferdselsministeren lovte det i 2003.
Så ikke vær så snar å si at andre kommer med pisspreik, ta deg heller en tur ut å tell kamera, i de gamle boksene kan man fremdeles se om kameraet er montert, lysere rødfarge på glasset.
Noen av boksene blinker ikke fordi fotoboksene har teknisk feil eller fordi det ikke er kapasitet hos saksbehandlere. Hvis bildene ikke kan behandles så er det ingen vits i å ta bildene. Andre bokser blinker, men med IR-lys som mennesker ikke kan se.

Det er digitalkamera i alle norske fotobokser, og du kan ikke tolke noe som helst ut fra "rødfarger" på glasset.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Snikkeren »

Jeg trodde at det var regler som tilsa at det ikke kan være konstant overvåkning pga personvernloven som gjorde at det ikke ble registrert hver eneste fartsovertredelse. Ikke at det kun var pga teknisk svikt eller kapasitetsproblemer.

Når det er sagt, så synes jeg kanskje at du (brap) bør tenke litt over hvordan du formulerer seg. Jeg regner med at du ikke snakker slik til folk in real life. Kanskje du bør formulere deg slik du ville snakket med folk i virkeligheten.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

mekkern
Innlegg: 7607
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av mekkern »

I følge folkene som drifter boksene (otera) så er det et krav om at de gir et synlig blink også-selv om det er veldig svakt i forhold til de gamle-dette kan også sees på strekningsmålingene(litt orangeaktig i den ene "tuten").
jeg vet også om flere bokser som er tomme-du kan se bakveggen gjennom glasset..disse er IKKE ombygget med "tuter"

BRAP bør også kunne forstå at det er langt mellom teori og praksis innimellom..Også i offentlig forvaltning/politikk. :mk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Varsel om kontroll?

Legg inn av Geir »

brap skrev:
Intruder skrev:Hvis brap mener at mitt innlegg var pisspreik kan jeg berolige ham med at det var nettopp det
som var meningen,et absurd innfall som ikke hører til i hans verden...
Jeg siterte Duville. Jeg siterte ikke ditt innlegg, jeg mener ikke noe om ditt innlegg, og jeg bryr meg ikke om hva du tror om min verden.
Da burde du kanskje latt være med å sitere posten til Intruder da...
brap skrev:
Jompa skrev:Fakta ? Bt og Dagbladet ?
Hvorfor blinker ikke alle boksene da når man kjører fort forbi dem ? Tomme for kopipapir ?
Det erlangt fra alle boksene som har kamera, selv om samferdselsministeren lovte det i 2003.
Så ikke vær så snar å si at andre kommer med pisspreik, ta deg heller en tur ut å tell kamera, i de gamle boksene kan man fremdeles se om kameraet er montert, lysere rødfarge på glasset.
Noen av boksene blinker ikke fordi fotoboksene har teknisk feil eller fordi det ikke er kapasitet hos saksbehandlere. Hvis bildene ikke kan behandles så er det ingen vits i å ta bildene. Andre bokser blinker, men med IR-lys som mennesker ikke kan se.

Det er digitalkamera i alle norske fotobokser, og du kan ikke tolke noe som helst ut fra "rødfarger" på glasset.
Hmmm... Ordbruk og setningsbygging i postene dine tyder ikke akkurat på at du er noen solstråle for å si det slik. Kronisk amper eller? Du kan med fordel redusere på bruk av billige hersketeknikker og - som Jompa var inne på - roe litt nedpå med å karakterisere andres postinger som pisspreik. Om du linker til aldri så mange faktakilder forsvinner troverdigheten din som dugg for solen når du demonstrerer slike nedlatende holdninger ovenfor andre.

Med dine påstander om at alle fotobokser har installert kamera er du noe upresis. Det samme gjelder påstanden om at "Andre bokser blinker, men med IR-lys som mennesker ikke kan se"

Virkemåten til ATK-boksene osv. står rimelig greit forklart i Trafikksikkerhetshåndboken utgitt av TØI. Der står det også i klartekst at "Alle bokser er imidlertid ikke utstyrt med kamera, men kameraene flyttes rundt fra boks til boks. Stadig flere fotobokser utstyres med fast installerte digitale kameraer som kan slås av og på. Hvilke kameraer som skal flyttes eller slås av og på avgjøres av politiet, og utføres av Statens vegvesen."

Nye fotobokser (og også de gamle etterhvert som de oppgraderes) har riktignok IR-lys som ikke er synlig for det blotte øyet. Imidlertid er det et krav fra Datatilsynet at bilisten skal varsles om at de blir tatt for en fartsovertredelse. Det er løst ved at det blinker et svakt rødt lys i boksen hvis du kjører for fort. Mer om dette i denne avisartikkelen Etter å ha kjørt utrykningskjøretøy omtrent hver dag i Bergen for noen uker siden der jeg på "rekorddagen" utløste fotoboksene rundt om hele 12 ganger vet jeg utmerket hvordan de nye og gamle fotoboksene tilkjennegir at det er post på vei...
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Svar