FG godkjent lås og lett bukse

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

FG godkjent lås og lett bukse

Legg inn av Grohl »

Har nettopp anskaffet en MC (Honda VF750C). Trenger en lås som passer, er FG-godkjent til billigst mulig pris i Oslo-området. Hva anbefales? Ser at det er noen til 500-lappen der ute.

Har en kjørebukse, men denne er litt tiltak å få på eksempelvis til jobb. Fruen krever at jeg bruker kjøreutstyr til enhver tid så jeg tenker å investere i ei lett bukse (om det finnes) jeg kan bruke til jobb som er CE-merket. Noen anbefalninger?

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: FG godkjent lås og lett bukse

Legg inn av Mysterion »

man får disse "olabuksene" med beskyttelse... godkjent.... sikkert noe du og kan tusle rundt i på jobben...

Lås: Abus... en normal god lås, rundt en 1000lapp..
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: FG godkjent lås og lett bukse

Legg inn av SuperMorten »

Jeg låser slik både sommer og vinter: [album]2995[/album]

Bruker en kjetting fra Clas Olsson, med en Abus FG-lås, og forankrer bakhjulet til avløpsrøret. På forhjulet har jeg en Abus bøyle

Det har blitt stjålet sykler her som har bare skivelås. Kjeltringene har løftet låst sykkel på tilhenger og dratt sin vei.. Sikkert til Langtvekkistan.. Derfor kjettingen også. Min har ihvertfall fått stå i fred i over 3 år. Nå har området også blitt kameraovervåket.

Forøvrig, kjørebukse kjøpte jeg på Nordby, Svinesund. En helt grei kjørebukse med innerbukse som lett kan fjernes. Jeg tenker ikke så mye på sikkerhet når jeg bruker den, men komfort. Den er varm og god. Synes også den er lett å ta av og på, og går lett utenpå en hvilken som helst olabukse (uten innerbuksen)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: FG godkjent lås og lett bukse

Legg inn av Bjønnavind »

Rukka har gode olakjørebukser! Funker finfint å gå med, ser tøffe ut og minimerer slanking av beina ved en velt :)
Når det gjelder lås bruker jeg ABUS fg-godkjente skivelåser med alarm. Koster rundt 1000lappen men er bedre å legge den stakkars 500lappen ekstra slik at sjansen er større for at sykkelen din står der hver dag :)

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: FG godkjent lås og lett bukse

Legg inn av Northman »

Bjoennavind skrev:Rukka har gode olakjørebukser! Funker finfint å gå med, ser tøffe ut og minimerer slanking av beina ved en velt :)
Når det gjelder lås bruker jeg ABUS fg-godkjente skivelåser med alarm. Koster rundt 1000lappen men er bedre å legge den stakkars 500lappen ekstra slik at sjansen er større for at sykkelen din står der hver dag :)
En sånn kjøpte jeg også, for noe forbanna vræl... Alarmen fyra av i hytt og pine, etter en natt med flying ut og inn for å sjekke om noen faktisk prøvde å pelle på moppa ble den alarmen fjernet :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: FG godkjent lås og lett bukse

Legg inn av Bjønnavind »

Northman skrev:
Bjoennavind skrev:Rukka har gode olakjørebukser! Funker finfint å gå med, ser tøffe ut og minimerer slanking av beina ved en velt :)
Når det gjelder lås bruker jeg ABUS fg-godkjente skivelåser med alarm. Koster rundt 1000lappen men er bedre å legge den stakkars 500lappen ekstra slik at sjansen er større for at sykkelen din står der hver dag :)
En sånn kjøpte jeg også, for noe forbanna vræl... Alarmen fyra av i hytt og pine, etter en natt med flying ut og inn for å sjekke om noen faktisk prøvde å pelle på moppa ble den alarmen fjernet :)
Merkelig... Jeg har hatt den alarmen i 2 år uten en eneste feilringing! Den piper når jeg kommer borti da, så funker bra :)

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: FG godkjent lås og lett bukse

Legg inn av Svolp »

http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1561

Meget bra lås..
Hadde to tyveriforsøk av min i fjor og jeg liker og tru at denne var med og hjelpe til at det ikke gikk..

300kr billigere også nå på tilbud!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: FG godkjent lås og lett bukse

Legg inn av Bjønnavind »

Svolp skrev:http://www.mc-utstyr.no/storefront.php?pid=1561

Meget bra lås..
Hadde to tyveriforsøk av min i fjor og jeg liker og tru at denne var med og hjelpe til at det ikke gikk..

300kr billigere også nå på tilbud!
Det er den samme som jeg har :)

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: FG godkjent lås og lett bukse

Legg inn av Grohl »

Ble en hengelås liknende sak fra Abus. Fant ut at jeg kunne ta ut et innertrekk av buksa, og med shorts under ble det straks litt bedre.

Svar