Leter etter billig tung sykkel

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Ræggern
Innlegg: 28
Registrert: 05 sep 2010, 22:52
Motorsykkelen din: Zhenhua Monkey Bike

Leter etter billig tung sykkel

Legg inn av Ræggern »

Hei, jeg har prøvd å finne noen bra og billige tung sykkler, men er desverre ikke så mye jeg finner, jeg har et ønske om å kjøpe meg en 650 husaberg, men i starten blir det en litt vel dyr sykkel å skaffe seg for en som nesten ikke eier nåla i veggen.
Er vel egentlig mest på leting etter en offroader eller supermotard, men kunne også tengt meg en nakensykkel, helst noe med minst 50hk og som ikke veier for mye, og prisen kan ikke være mere enn 35000, kan vel hende at jeg ikke har råd til det en gang.

Pengemangel skyldes at jeg venter på jobb fra NAV (som jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha fått for over 1 måned siden) og jeg har ikke fått noe papirer på noe utdanning, så er ennå noen år før jeg kommer til å få papirer på at jeg har fått meg utdanning, og vil derfor ha lite med intekter framover.
Stor gutt, liten sykkel. :bananas

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Leter etter billig tung sykkel

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg ser at det er noen rimelige Yamaha XT600 og tilsvarende modeller (600 endunker offroad) fra Honda og Suzuki avertert på finn innimellom, i din prisklasse eller lavere.
Greie sykkler det, som du kan ha mye billig morro med til økonomien tilsier dyrere leketøy :D

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Leter etter billig tung sykkel

Legg inn av Svolp »

Bandit 600 eller kanskje en eldre transalp?
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Ræggern
Innlegg: 28
Registrert: 05 sep 2010, 22:52
Motorsykkelen din: Zhenhua Monkey Bike

Re: Leter etter billig tung sykkel

Legg inn av Ræggern »

Svolp skrev:Bandit 600 eller kanskje en eldre transalp?
Ja en Bandit 600 hadde vært noe det, går greit og er ganske kule, håper bare at det ikke er for lenge til at jeg har råd til tung lappen og tung mc, blir vel minst 2 år før jeg har råd, så er vel på tide å spare.

Takk! =)
Stor gutt, liten sykkel. :bananas

Hjallis
Innlegg: 68
Registrert: 12 feb 2012, 14:04
Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov

Re: Leter etter billig tung sykkel

Legg inn av Hjallis »

Ræggern skrev:Hei, jeg har prøvd å finne noen bra og billige tung sykkler, men er desverre ikke så mye jeg finner, jeg har et ønske om å kjøpe meg en 650 husaberg, men i starten blir det en litt vel dyr sykkel å skaffe seg for en som nesten ikke eier nåla i veggen.
Er vel egentlig mest på leting etter en offroader eller supermotard, men kunne også tengt meg en nakensykkel, helst noe med minst 50hk og som ikke veier for mye, og prisen kan ikke være mere enn 35000, kan vel hende at jeg ikke har råd til det en gang.

Pengemangel skyldes at jeg venter på jobb fra NAV (som jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha fått for over 1 måned siden) og jeg har ikke fått noe papirer på noe utdanning, så er ennå noen år før jeg kommer til å få papirer på at jeg har fått meg utdanning, og vil derfor ha lite med intekter framover.
Husabergen kan du bare glemme hvis du har lite med penger de koster ikke så mye å kjøpe men det koster mye å holde de på veien olje bytte med filter på hver 10 time ventiljustering .100 timers service hos morstad koster deg ca 12-18 tusen.lå i snitt på 3 drevsett pluss 2 dekk sett på motard felgene.skal du ha deg en motard så kan du se på Suzuki drz,ktm lc4 forholdsvis greie i pris mye mindre skruing

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Leter etter billig tung sykkel

Legg inn av bikerdude73 »

Jeg har en Yamaha XT600E'en som er bygd om til Supermotard og trimmet.
Den ligger for salg på finn.no

Her er link: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33584360

Ikke så heftig service program som på disse andre motardene ;-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Svar