Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Northman »

ZZR-Tom skrev:
Grohl skrev:Går nok for noe som allerede nevnt. Har kikket på Vmax og x4, men x4 er verken fugl eller fisk mens vmax ser så kompakt ut. Vi får prøve en sesong, kommer til å bli brukt til jobb også. Kanskje jeg må ha fler til sitt bruk :-J
-max så må du snakke med Max-Tron han har både gen1 og gen2 monsteret
Vmax har vel et rykte på seg som gjør at man har lyst til å eie :) Det tiltaler iallefall meg, uten at jeg har prøvd noen av versjonene :)
It is better to exist unknown to the law.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38171
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Artig at dere diskuterer sykkel og greier og greier... Men kanskje finne annen tråd, som f.eks. denne å gjøre det i sånn at "Hverm er vi?" tråden ikke sklir heeeelt ut... ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Snikkeren »

Oi, oi, her var det kommet mange nye medlemmer.
Hei, og velkommen alle sammen. :vs

Vi sees på veien. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Andreas »

God kveld godtfolk :vs

Mitt navn er Andreas og har lenge vært leser på dette forumet, men det var bare inntill nylig jeg tok steget og registrerte meg som bruker.. Ble litt lettere å følge trådene da. Og dette er alltså min første post :D

Jeg er 27år og kjørte opp til MC for snart 3år siden. Jobber 2-4 turnus offshore, så har masse fritid til å leke meg med biler og motorsykkler :skriver
Er oppvokst med motorer, både to- og firehjulte kjøretøy. Kjørt moped på hytta siden jeg var 6år, en 2girs Monark, og fikk min første egen moped, kjøpt med egne sparepenger, når jeg var 12. Når det ble lappen som 18åring, brukte jeg masse tid å penger på biler før jeg tok til vettet og inkluderte en motorsykkel i det store pengesluket :=D>

Fikk lappen til MC ja, å hadde egentlig tenkt å vente litt med handel av egen sykkel, men det varte ikke lenge før det sto en i garasjen. Jeg har sansen for mange type sykkler, både merker og typer, men Ducati har alltid fasinert meg. Så da ble det til at jeg handlet meg en Monster S2R.
Har hatt mange gode turen med denne vakkre italienske damen.
Men nå har jeg planer om å komme meg på lengre turer som inkluderer både mange mil og mere bagasje, så nå skal hun bli byttet ut med ei litt mer praktisk ei av samme merke ;e

Bilde
England, sommern 2010

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av fikse »

Hei Andreas, og velkommen! Tøff dame du har. Og så lite kranglete hun er når du vil bytte henne ut :lol Har du tenkt ut hvilken modell dame du vil ha neste gang? :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hvem er vi?

Legg inn av SheDevil »

Snikkeren skrev:Oi, oi, her var det kommet mange nye medlemmer.
Hei, og velkommen alle sammen. :vs

Vi sees på veien. :thumleft
Sier meg enig med Snikkeren her, moro å lese om alle de nye som har skrevet litt om seg selv :prf

Velkommen skal dere være :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Kawasaki »

Ser det er kommet nytt blod her inne,en del ungdommer med humoren i behold. Velkommen skal dere være,det trenges for å holde oss gamlinger i vigør. :thumleft

Vi har en tendens til å bli litt seriøse og voksne av oss,skjønner dere ;e
ikkebike.norwegianforum.net

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hvem er vi?

Legg inn av EasyRider »

Heisann.

Da får jeg melde meg på.
Her kommer det et nytt medlem som ikke engang har MC lappen :redface

Er en mann som har rekket å bli 38 år og har tilhørighet i de dype skoger i indre østfold.
Skulle egentlig ha tatt lappen for en del år tilbake, alt var klar for starte på kurs.

Men grunn av en uventet opphold på sykeus og en operasjon gjorde at alt måte legges på is.
Og med det så gikk også tiden, men det det å ta lappen har ligget å ulmet i bakhode hele tiden.

Jeg savner den tiden da jeg var "ung" å kjørte moped til alle døgnes tider både sommer og vinter (kjørte avisa)
Savner frihetsfølelsen jeg hadde da, på 2 hjul. En bil blir ikke det samme. Så i januar ble det bestemt at nå var tiden kommet. Intro til MC kurset ble bestilt.

Oppstart av kurset er førstkommende tirsdag (14) Hvis alt går etter planen så skal lappen være i hende seneste slutten av Mai.
Sykkel er kjøpt inn. Noe utstyr også, resten blir kjøpt inn denne uken.

Planen er å øvelsekjøre en del på egen sykkel. har en kamerat som har hatt lappen en del år som har sakt seg villig
til å være min ledsager.
Jeg håper og tror at det å ta lappen skal gå ganske så greit. Har som sakt mange mil på "mopeden" har også kjørt noe cross (mosjonist) etter jeg ble 18.
Så giring og håntering av sykkel med motor føler jeg at ikke er noe problem. Samme med trafikkforståelse (har hatt klasse B siden jeg var 18). Det jeg må øve på er plassering og bli sett. Sikkert noe mer også :roll

Men i påvente av å få starte, så har jeg googlet og surfet en del om mc.
Og da fant jeg dette flotte forumet. Har dog vært "gjest" en stund. Før jeg tok motet til meg å registrete meg.

Må si det å være fryktlig moro å lese bloggene her inne. Samt andre diskusjoner rundt og om MC.
Jeg håper å få mange mil på sykkel denne sommeren, og håper dere har plass til enda en sykkel på treffene som holdes i sommer.

Hilsen en MC spire
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Northman »

EasyRider skrev:Heisann.

Da får jeg melde meg på.
Her kommer det et nytt medlem som ikke engang har MC lappen :redface

Er en mann som har rekket å bli 38 år og har tilhørighet i de dype skoger i indre østfold.
Skulle egentlig ha tatt lappen for en del år tilbake, alt var klar for starte på kurs.

Men grunn av en uventet opphold på sykeus og en operasjon gjorde at alt måte legges på is.
Og med det så gikk også tiden, men det det å ta lappen har ligget å ulmet i bakhode hele tiden.

Jeg savner den tiden da jeg var "ung" å kjørte moped til alle døgnes tider både sommer og vinter (kjørte avisa)
Savner frihetsfølelsen jeg hadde da, på 2 hjul. En bil blir ikke det samme. Så i januar ble det bestemt at nå var tiden kommet. Intro til MC kurset ble bestilt.

Oppstart av kurset er førstkommende tirsdag (14) Hvis alt går etter planen så skal lappen være i hende seneste slutten av Mai.
Sykkel er kjøpt inn. Noe utstyr også, resten blir kjøpt inn denne uken.

Planen er å øvelsekjøre en del på egen sykkel. har en kamerat som har hatt lappen en del år som har sakt seg villig
til å være min ledsager.
Jeg håper og tror at det å ta lappen skal gå ganske så greit. Har som sakt mange mil på "mopeden" har også kjørt noe cross (mosjonist) etter jeg ble 18.
Så giring og håntering av sykkel med motor føler jeg at ikke er noe problem. Samme med trafikkforståelse (har hatt klasse B siden jeg var 18). Det jeg må øve på er plassering og bli sett. Sikkert noe mer også :roll

Men i påvente av å få starte, så har jeg googlet og surfet en del om mc.
Og da fant jeg dette flotte forumet. Har dog vært "gjest" en stund. Før jeg tok motet til meg å registrete meg.

Må si det å være fryktlig moro å lese bloggene her inne. Samt andre diskusjoner rundt og om MC.
Jeg håper å få mange mil på sykkel denne sommeren, og håper dere har plass til enda en sykkel på treffene som holdes i sommer.

Hilsen en MC spire
Velkommen hit, og lykke til med lappen :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvem er vi?

Legg inn av SuperMorten »

Heisann. Jeg er nesten like ny (har vært her i 3-4 dagr tror jeg), men drister meg til å si velkommen hit :knegg

Var litt i samme båt som deg. Jeg er en 1970 modell som tok lappen i 2009. Hadde fra før A1 så det gikk ganske greit, selv om jeg måtte ta en del obligatoriske ting som landeveiskjøring og sikkerhetskurs osv. Det verste var prisen..

Uansett, så synes jeg det er en fin gjeng her, og håper det er flere natteravner som melder seg på..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av fikse »

Velkommen :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Globe »

Hei SuperMorten og EasyRider :vs og velkommen hit sammen med oss her på MCsiden.no :=D>

Godtvoksen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Godtvoksen »

Hei EasyRider og SuperMorten, velkommen hit.
EasyRider skrev:Jeg håper å få mange mil på sykkel denne sommeren, og håper dere har plass til enda en sykkel på treffene som holdes i sommer.
Håper du har lappen klar til 1. juni, og blir med oss på Vårslippet 2012:

https://sites.google.com/site/mcsidensvaarslipp2012/

Brukeravatar
geiroc
Innlegg: 5
Registrert: 03 mar 2012, 01:49
Motorsykkelen din: Kawasaki zx6r 98mod
Sted: Bergen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av geiroc »

Heisann

Får vel legge til noen ord her eg og da :roll
Eg er 35 år fra Bergen.
Har lagt merke til at mange her stopper på trettifem og legger til antall sommrer etterpå, vurderer å starte med dette neste år ;e
Jobber som maskinsjef på såkalt Anker håndterings slepebåt.
Sivil status er :nærmer seg samboer igjen.
Fikk ikke summet meg til å ta lappen før 2008, men startet med motorsykler og mopeder i 15 års alderen i en motorklubb.
Desverre ble det altfor lang pause med det, men fikk heldigvis tatt meg sammen :jada:

Ellers liker eg å plukke fra hverandre og sette sammen igjen gamle sykler. Eldre kawasakier ligger hjertet nærmest.

Har for tiden en ninja, eg freser på så ofte eg kan, og en savage til cruising innimellom(Madammen liker denne best)
Savagen er foressten tilsalgs, etter et båtkjøp som lagde en liten tidsmangel.

Det var litt om meg
Hyggelig å hilse på dere! :thumleft
Nå: Kawasaki zx6r 1998
Suzuki Ls 650 Savage 1987
x-Tempo sprint 1967
x- Kawasaki z400 custom 1981
x- Kawasaki gpz600r 1986
x-Kawasaki z500 1983

'Oh Shit!' is usually the moment when your plan parts ways with reality!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38171
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

geiroc skrev:Heisann

Får vel legge til noen ord her eg og da :roll
Eg er 35 år fra Bergen.
(...)
Det var litt om meg
Hyggelig å hilse på dere! :thumleft
Om jeg ikke har gjort det før, gjør jeg det nå: velkommen hit til MCsiden.no, geiroc :thumleft
Hyggelig at de nye presenterer seg. Kort eller langt, spiller ingen rolle :-) Håper at flere våger seg over akkurat den dørstokkmila :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar