Skruetråden
Skruetråden
Kjørte hele forrige sesong med en skrue som manglet. En som fester forskjermen til forgaflene, så tenkte at nå endelig i vinter kan jeg jo bestille en - god tid har jeg jo og allting - så jeg slo til og bestilte to for å ha en i reserve.
Prisen ble på 155,- for de to skruene, dvs pr stk koster de 77,50 og tar jeg med frakt så blir det nesten dobbelt
Ikke at det er noe kunststykke å kjøpe dyre skruer, men stafettpinnen hermed sendt videre om noen har lignende skrue-priser eller historier
Prisen ble på 155,- for de to skruene, dvs pr stk koster de 77,50 og tar jeg med frakt så blir det nesten dobbelt
Ikke at det er noe kunststykke å kjøpe dyre skruer, men stafettpinnen hermed sendt videre om noen har lignende skrue-priser eller historier
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Skruetråden
Det var da voksen pris for en skrue...
Jeg trodde jeg hadde dyre bolter, som må brukes tommes. (verdens dårligste oppfinnelse)...
Jeg trodde jeg hadde dyre bolter, som må brukes tommes. (verdens dårligste oppfinnelse)...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37936
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Skruetråden
Ingen historie om noe som ligner, men det som kjenner meg og hørt meg i det frustrerte hjørnet etter skruing på bil og andre ting har hørt om "siste-skruen-loven", som går på at det går helt fint med de tre første, evt, fem eller sju første, mens den siste "alltid" sitter fast, knekker, ødelegger gjengene, eller gjør no' annen djevelskap som gjør en enkel jobb til et sant helvete!!
Eller... er det bare jeg som har opplevd sånt no'?
Eller... er det bare jeg som har opplevd sånt no'?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Skruetråden
Gentlemen.....
Har ingen lest Zen, and the art....?
Der er det en lang beskrivelse av en bolt (ikke en skrue, men poenget er det samme) som sitter fast.
Forfatteren påpeker at det er en gunnleggende forskjell mellom pris og verdi.
Skruen har en pris på noen få øre men så lenge den ikke lar seg løsne så er verdien like høy som hele sykkelen.
ahhhhh, som det er sagt:
Det meste er ikke bare sagt før.
Det meste er sagt bedre før.
(det ligger en naken kvinne i sengen min - sorry, I have to go!)
[TaSK]
Har ingen lest Zen, and the art....?
Der er det en lang beskrivelse av en bolt (ikke en skrue, men poenget er det samme) som sitter fast.
Forfatteren påpeker at det er en gunnleggende forskjell mellom pris og verdi.
Skruen har en pris på noen få øre men så lenge den ikke lar seg løsne så er verdien like høy som hele sykkelen.
ahhhhh, som det er sagt:
Det meste er ikke bare sagt før.
Det meste er sagt bedre før.
(det ligger en naken kvinne i sengen min - sorry, I have to go!)
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: Skruetråden
192,- kr for en kåpeskrue, ikke direkte billig synes jeg :)
It is better to exist unknown to the law.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Skruetråden
Min far har alltid sagt til meg. "Tilbud og etterspørsel, sønn. Det er det som styrer prisen".tagesk skrev:Gentlemen.....
Har ingen lest Zen, and the art....?
Der er det en lang beskrivelse av en bolt (ikke en skrue, men poenget er det samme) som sitter fast.
Forfatteren påpeker at det er en gunnleggende forskjell mellom pris og verdi.
Skruen har en pris på noen få øre men så lenge den ikke lar seg løsne så er verdien like høy som hele sykkelen.
ahhhhh, som det er sagt:
Det meste er ikke bare sagt før.
Det meste er sagt bedre før.
(det ligger en naken kvinne i sengen min - sorry, I have to go!)
[TaSK]
BTW: naken kvinne i sin seng er alltid kvalifisert god grunn for å måtte løpe!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Skruetråden
Jepp, så får vurderingsevnen styre hvilken vei man løperCrinos skrev:BTW: naken kvinne i sin seng er alltid kvalifisert god grunn for å måtte løpe!
It is better to exist unknown to the law.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6979
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Skruetråden
Du kjøpte dem vel av Onkel Skrue da ?RuneMC skrev:Kjørte hele forrige sesong med en skrue som manglet. En som fester forskjermen til forgaflene, så tenkte at nå endelig i vinter kan jeg jo bestille en - god tid har jeg jo og allting - så jeg slo til og bestilte to for å ha en i reserve.
Prisen ble på 155,- for de to skruene, dvs pr stk koster de 77,50 og tar jeg med frakt så blir det nesten dobbelt
Ikke at det er noe kunststykke å kjøpe dyre skruer, men stafettpinnen hermed sendt videre om noen har lignende skrue-priser eller historier
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Skruetråden
Til forrige sykkel kjøpte jeg via Ebay et "unikt, høyglanspolert sett med bolter. Alt du trenger til hele sykkelen".
Prisen inklusiv frakt fra Canada var under 200,-
MEN.... ikke en av skruene hadde rett lengde, så ingen ble brukt på sykkelen og den høye glansen leter jeg etter ennå
Prisen inklusiv frakt fra Canada var under 200,-
MEN.... ikke en av skruene hadde rett lengde, så ingen ble brukt på sykkelen og den høye glansen leter jeg etter ennå
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
Re: Skruetråden
tror jeg slår dere alle nå. ikke jeg som betaler denne. heldigvis:
11mm titanium bolt med hulltorx bits ca 50mm lang, ink mutter (spesiell mutter).
denne er til motorfeste på en Carrera GT.
3600kr ink moms!!!!!! wtf??????
kan da og fortelle at bare platene under denne bilen koster i overkant av 250000kr .... så
11mm titanium bolt med hulltorx bits ca 50mm lang, ink mutter (spesiell mutter).
denne er til motorfeste på en Carrera GT.
3600kr ink moms!!!!!! wtf??????
kan da og fortelle at bare platene under denne bilen koster i overkant av 250000kr .... så
one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Skruetråden
Aldri kast noe som er kjekt å ha.
På min Passat 2005 mod. måtte jeg demontere en del for å bytte høyre belg på drivaksling. Her var en bolt som gikk igjennom to kuler i øvre oppheng. Denne satt godt fast, men etter fire timer med gløding og nedfrysing fikk jeg denne løs. Ønsket å ha denne intakt da det var en spesiell bolt. Når den var av ser jeg at den er litt deformert, kan brukes under tvil......
Da vekkes hukommelsen til live og finner en bolt på øverste hylle, i en boks med deler fra en Ford Capri MK I 69 mod. Har hatt disse delene i ca. 30 år. Denne passet perfekt med en ekstra skive
Denne bolten var bedre enn gull i banken, så mitt motto er: kast aldri noe
På min Passat 2005 mod. måtte jeg demontere en del for å bytte høyre belg på drivaksling. Her var en bolt som gikk igjennom to kuler i øvre oppheng. Denne satt godt fast, men etter fire timer med gløding og nedfrysing fikk jeg denne løs. Ønsket å ha denne intakt da det var en spesiell bolt. Når den var av ser jeg at den er litt deformert, kan brukes under tvil......
Da vekkes hukommelsen til live og finner en bolt på øverste hylle, i en boks med deler fra en Ford Capri MK I 69 mod. Har hatt disse delene i ca. 30 år. Denne passet perfekt med en ekstra skive
Denne bolten var bedre enn gull i banken, så mitt motto er: kast aldri noe
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
Re: Skruetråden
ahh...slitt mye med disse boltene selv. jobbet tidligere på Møller....
one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Skruetråden
Jeg har også bannet over den passat-bolten, og i en god del mer enn fire timer tror jeg... Hvis vi regner med arbeidstid etc. etc. så er nok dette også en bolt i tusenerkronersklassen. (Jeg mener dog å huske at det er en bolt som er ganske kritisk for forstillingen og med ganske spesielle egenskaper som skal byttes med en ny hver gang den tas ut...)
Re: Skruetråden
ikke no krav til bytting av denne, er ikke no strekkbolt, men anbefalles å smøre opp godt føre montering. har ett verktøy jeg monterer på disse og presser ut. så nesten uansett ute på ca 10min. den bytter alltid begge bærearmene. så varmer skikkelig opp først...
one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;