TheHaughom skrev:Har hørt rykter om at strykprosenten er høyest på fredager.
Sensorer kan visst ikke ha 100% godkjente oppkjøringer i løpet av uka - var noen her inne som sa at sensoren selv hadde sagt det. Mandag var visst optimalt for oppkjøring...
Kan vel ikke være slik?
Nei, det var vel egentlig det jeg også tenkte... Men hvem vet?
Jeg hadde i alle fall oppkjøring på en tirsdag, besto med glans Kanskje vi burde begynne å føre statistikk på det, her på forumet?
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
TheHaughom skrev:Har hørt rykter om at strykprosenten er høyest på fredager.
Sensorer kan visst ikke ha 100% godkjente oppkjøringer i løpet av uka - var noen her inne som sa at sensoren selv hadde sagt det. Mandag var visst optimalt for oppkjøring...
Kan vel ikke være slik?
Nei, det var vel egentlig det jeg også tenkte... Men hvem vet?
Jeg hadde i alle fall oppkjøring på en tirsdag, besto med glans Kanskje vi burde begynne å føre statistikk på det, her på forumet?
Jeg skal ha oppkjøring førstkommende Onsdag, så håper han stryker en på tirsdagen da
Hehe, konspirasjonsteori!
Neida..
Jeg fikk tilbakemelding om at hele kjøregården gikk dårlig, unntatt brems.
Selv syns jeg (og lærer) at jeg dreit meg litt ut i balansekjøring og sving de første forsøkene, men på forsøk nr 2 så gikk de greit.
Men han tenkte vel å gi en sjangse på veien fordet, så klarte jeg selvfølgelig å drite meg ut på fartsgrense på en lang strekke og fartstilpasningen, som begge to egentlig er kjempeenkelt :<
Jeg skal forøvrig skrive kjøpskontrakt av en KTM Duke 690 i morgen, så jeg er ikke helt knust (enda)!
trist å høre at du strøk på oppkjøring. jeg har oppkjøring på Lett nå til tirsdag (25. Juni) og er drit nervøs, samt happy og gleder meg. øvelseskjørt privat i 1 år på min egen sykkel Yamaha YZF 125-R. blå og 2012 modell. mens min eldre gubbe her hjemme kjører en annen kawasaki z1100. kjørelærer mener jeg er mer enn god nok til å bestå og håper han har rett. men håper virkelig nervene ikke tar over.
har du noen tips til hvordan ejg kan sikre meg å bestå ( mener ikke å sikre, men å hjelpe meg selv med å få tips) ?
IF YOU WANNA BE THE BEST, YOU GOTTA TAKE OUT THE BEST.
Det jeg tipper "tok meg" var nerver. Også noe med at det stod kanskje
10-15 stk å så på på siden av kjørebanen (kjørelærere og elever som ventet på å kunne bruke banen), men jeg prøvde å ignorere de.
Men om du har mye erfaring på sykkel så er vel mye av kjøringen bare naturlig for deg, og ikke noe du stresser deg opp for. Tvi tvi : )
altså, jeg kommer fra østfold/ fredriktad. her har vi en annen oppkjøringsmåte. vi har oppkjøringen delt i 2 deler. del 1 og del 2. del 1 er kjøregård, og kontrollsjekk. du kan ikke få del 2 om du ikke har klart del 1. når du har klart del 1 så får du satt opp langkjøring vpå skolen du har vært på og deretter del 2. del 2 er kjøring i trafikk. jeg er ferdig mde del 1 og langkjøring. har oppkjøring som sagt om snart bare 3 dager igjen. håper nervene IKKE tar meg i trafikk. er litt usikkr på plassering i lyskryss, ellers føler jeg at jeg kan alt.
men er det viktig å svinge som man gjør på landevei på vanlig vei også? eller skal man bare ligge i midten av kjørefeltet hele tiden.. har glemt å spørre kjørelærer ordentlig.
IF YOU WANNA BE THE BEST, YOU GOTTA TAKE OUT THE BEST.
Snikendeugle skrev:Det jeg tipper "tok meg" var nerver. Også noe med at det stod kanskje
10-15 stk å så på på siden av kjørebanen (kjørelærere og elever som ventet på å kunne bruke banen), men jeg prøvde å ignorere de.
Når jeg hadde oppkjøring i Stavanger var det slik at kjøregården ble helt tømt når det skulle være oppkjøring. Ingen tilskuere eller noe. Hjelper veldig på nervene når du vet at det bare er sensor som følger med.
Jau, da har jeg vært hos AMD Motorsykler og signert kontrakt av en KTM Duke 690 (A2 restriktert)
Blir hentet på tirsdag mest sannsynligvis : )
Her er gliset:
Takk og takk!
Det kan bli noget kjipt med tanke på oppkjøring nr to uti August.. Men jeg skal nå ihvertfall få til å kjøre inn sykkelen innen den tid :)
Gratulerer med godt kjøp!
Har stor sans for denne sykkelen, som jeg var heldig å fikk testkjøre et par-tre dager i fjor: http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Stor sannsynlighet for at jeg hadde endt opp med en slik selv - om den bare skulle frakte meg uten passasjer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)