Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

... om entusiastbiler, veteranbiler, verksted- og biltekniske spørsmål, andre bilprosjekter, bilrally osv.
Svar
ZZR-Erling

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av ZZR-Erling »

Hei, var ute med min igår, første tur, herlig å høre sekseren 😀
Har ennå hardtopen på. Tar den av 2 påskedag tenker jeg. Da blir det tøytak resten av sesongen. Bruker HT kun for lagring. Har installert Bluetooth også.

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av AJ »

Se der, ja :D ! Stilig bil :thumleft .

Har blitt et par-tre turer i vinter, men nå venter jeg på nye Conti dekk og regner med å få en helt "ny" bil med nye såler :yeyeye !
De piggfrie vinterdekkene som sitter på er praktisk talt utslitt og kjennes ikke særlige trygge ut på vårløsningsveiene her vi bor...

Gleder meg nesten like mye til turer med Alfa'en pånye dekk som til å hente nysykkelen om en måneds tid - håper jeg... :8-[

:prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av ZZR-Erling »

Takk 😊 Nye dekk vil gjøre susen, samt overgang til fastere sommerdekk, ikke minst!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av AJ »

Dagens gode Alfa-gjerning etter at jeg nylig kjøpte nye originale Alfa Romeo skvettlapper foran og bak til den nette sum av 373,- kr. inkl. porto fra Brexitannia:
Skvettlapp2.JPG
Diskrete og solide, enkelt å montere og veldig effektive viser det seg etter en testtur.
Skvettlapper foran har faktisk noe for seg. Som det også har på de fleste motorsykler ;) .

Tror dog neppe at jeg kommer til å montere skvettlapper på bakskjermene. Har ikke så mye for seg der virker det som... :-k .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av ZZR-Erling »

Greie de der. Ja, blir lett huller i lakken uten noen ting.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av AJ »

Nye fete lisser - Conti Premiuncontact 6 i dim. 225/40-18 på Alfa'en.
Bilen er nesten ikke til å kjenne igjen :crazy:
Fete lisser.JPG
Fete lisser 2.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av Bjerknez »

Kjenner det river litt i bilpleie instiktene mine når jeg ser disse bildene... :P

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av AJ »

Alfa Romeo GT 2,0 JTS Benzina er en artig bil. Ingen særlig tvil om det. Den kjører godt og er ganske sprek. God å sitte i er den også.
Men når årene raser på har det den en tendens til noen aldersdomsvakheter. Som alle andre biler. De "revolusjonerende" xenonpærene skulle være nærmest evigvarende, noe de slett ikke er.
På min GT sviktet den ene pæren etter 12 år. Ikke spesielt rart, skal det innrømmes. Alt har begrenset levetid, også xenonpærer, selvfølgelig.

I dag var bilen på verksted for å bytte pæren og tenneren, som heller ikke lenger virket som den skulle. Ny brukt tenner var handlet inn via eBay.
Bilen på verkstedet med deler som skulle byttes. Så ringer verkstedet og lurer på om jeg har holderen til xenonpæra?
Lang historie kort: Fant denne etter hvert og fikk levert den til verkstedet.

Men før det skjedde så måtte jeg bare innrømme overfor verkstedfyren at jeg ikke husket om det fulgte med noen egen holder sammen med ny pære og brukt tenner.
Husket heller ikke om pæreholderen fulgte med fra verkstedet deres siste gang bilen var inne for rep. og hvor man oppdaget feil ved tenner, som gjorde at denne også måtte byttes.

Så før jeg endelig fant pæreholderen ba jeg verkstedet sjekke om de kunne skaffe en fra en Alfaforhandler.
Og det var det jeg fikk svaret fra verkstedet (merkeuavhengig MECA verksted) jeg holdt på å gå i sjokk.

Alfaforhandleren de tok kontakt med hadde nemlig opplyst om at denne pæreholderen i enten bakelitt- eller hardplastmateriale ikke kunne kjøpes separat, men var en del av hovedlyslampa. Så man måtte kjøpe hele lampa til den nette sum av 14.000,- inkl mva. :O !!
Et helt fantastisk og virkelighetsfjernt svar fra en presumtivt seriøs Alfa Romeo forhandler her i Norge :oh !?

Heldigvis fant jeg holderen etter at verkstedet fant ut at tilsvarende kunne bestilles hos BMW for ca 250,- kr.

Så det hele løste seg på en god måte til slutt - heldigvis.
Men at et autorisert Alfa Romeo verksted her i landet greier å få seg til å si at at en plastdings som denne ikke kan skaffes, men må erstattes med en komplett frontlykt til svimlende 14000,- kr. er egentlig ikke til å tro!
Pæreholder2.JPG
Skal ikke se bort fra at dette også gjelder flere merkeverksteder, som benytter anledningen til virkelig å tømme lommebøkene til folk :-)å ...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av SverreOlsen »

Den var drøy. De fleste bilverksted og motorsykkel verksted kan bestille hver eneste lille skive og skrue på hele bilen/sykkelen. Er en grunn til hver del har ett delenummer. Men men det ordna seg ihvertfall :D

Online
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av mekkern »

Som tidligere "vedlikeholdsassistent" av Alfa 156 m V6 så er ikke vanvittige delepriser ukjent...
skal nok ikke ha en alfa igjen før Hamar sier at de overfører flere hundre mill til kontoen så jeg får problemer med å bruke de opp.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av AJ »

mekkern skrev: 24 mai 2018, 04:26 Som tidligere "vedlikeholdsassistent" av Alfa 156 m V6 så er ikke vanvittige delepriser ukjent...
skal nok ikke ha en alfa igjen før Hamar sier at de overfører flere hundre mill til kontoen så jeg får problemer med å bruke de opp.
De forholdsvis få slitedelene jeg har kjøpt til denne bilen har det ikke vært avskrekkende priser på. Faktisk overraskende rimelig noen av dem.
Men prisen på hovedlyslampa var av en annen verden, helt klart.
Men verst var det selvfølgelig at forhandleren greide å lire av seg at det ikke gikk an å ta av pæreholderen. For å få skaffet til veie denne lille billige delen måtte altså hele lampa kjøpes!
Det lokale verkstedet hadde dog ingen problemer med å ta av pæreholderen på det andre hovedlyset for å sjekke bl.a. delenummeret.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av mekkern »

Tilsvarende pæreholder på 156 også.men når de skulle ha 7500kr for en caliper (ikke at jeg skulle ha-men sjekket pris)og en del andre deler som jeg syntes var frisk pris på..
DA sa jeg at denne kjærra selges..
Fin å kjøre og slikt men dette med en gammel italiener som dagligbil? nix.. =;
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av Bjerknez »

Hva er det egentlig denne bilen har som ingen andre biler har som gjør at man kan leve med skyhøye delepriser? Jeg bare lurer av nyskjerrighet... :)

ZZR-Erling

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av ZZR-Erling »

Litt oppdatering på Z4'n : byttet fortsatt lovlige Michelin Pilot Sport 3 foran, da det var litt heftig sporing. Valgte Pirelli Zero Nero Rosso GT i org dim 225/40-18,og bilen er forvandlet! Borte er springen, veldig bra! Men, en litt shitty ting har hendt. Pasaasjerdøra sitter bom fast! Har time 8 juni. Ca 5000 for bytte av lås med elmotor og variere. Vil ikke begynne med slikt, blir lett dårlig montasje av dørtrekket etterpå. Ellers har vi vært på en Vestlandstur, til Walaker Hotell, flott tur. Og.. Oljeforbruk er redusert fra ca 1l/1000km til 0,1! Gikk fra BMW Twin Turbo 0-40 til Castrol Magnatec 5 40 C3. Den BMW olja er fra Shell.
God tur i den snertne Alfa'en din!

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 717
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...

Legg inn av JanK »

Bjerknez skrev: 24 mai 2018, 18:04 Hva er det egentlig denne bilen har som ingen andre biler har som gjør at man kan leve med skyhøye delepriser? Jeg bare lurer av nyskjerrighet... :)
Sjel.... :jada:

Svar