Problemer etter bytte av stator og svinghjul på Kawasaki Z1000LTD 1981

Her kan MCsiden brukerne legge ut bilder og beskrivelser av lette og mer kompliserte arbeidsoperasjoner på syklene sine. Til glede og nytte for andre!
Svar
Joarpa
Innlegg: 4
Registrert: 02 mai 2020, 18:54
Motorsykkelen din: Kawazaki Z1000 LTD 1981

Problemer etter bytte av stator og svinghjul på Kawasaki Z1000LTD 1981

Legg inn av Joarpa »

Kjøpt brukt stator og nytt svinghjul etter en magnet hadde løsnet fra det gamle og laget ugang. Det nye svinghjulet var noe mindre i høyde og diameter enn det gamle, samt hadde et spor i senter, som ikke er på det opprinnelige. Fikk allikevel bekreftet at det skulle passe alle eldre Z1000 og 1100. Har ikke klart å finne et som er identisk med det originale noe sted. Måtte jukse til litt ved å legge en smalere kobberskive bak, og en rykk skive under skrue i senter for å få det til å sitte. Virker som det passer uten å komme fysisk i konflikt med stator eller andre deler. Etter å ha satt sammen alt, har jeg en tydelig tikkelyd når jeg kjører starteren, nærmest som ved overslag av strøm/gnist. Den vil heller ikke starte, og gå, noe som ikke har vært et problem tidligere. Måler 10,5 Ohm mellom ledningene fra stator. Ingen kontakt med jord, får en slags puls mellom ledningene fra stator når starteren går, men ingen tydelig spenning. Også usikker på hvordan stator skal måles.
Noen forslag? Må jeg bytte svinghjul, og hvor får man fatt i tilsvarende originalen. Har sett det på amerikansk EBay, men posten fra USA tar ca 3 måneder nå! Hvordan måler jeg effekten fra stator, og hva kan tikkelyden være? Bilder er av det originale svinghjulet.
Video av lyden: https://youtu.be/JX8GsEsZ0Y0
14BABFEF-3B8D-4D11-8EE7-8F733583C7E4.jpeg
5B3E3426-BCF7-4B64-9A39-37FCEB60E5DD.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar