Honda Shadow VT700C Deler - 1984 modell

Med flere og flere veteransykler, særlig fra de japanske produsentene er tiden inne for eget veteransykkel-forum.
Velkommen til alle veteraneiere om å fortelle historier og legge ut bilder!
Svar
Brukeravatar
phrode
Innlegg: 75
Registrert: 21 okt 2009, 19:59
Motorsykkelen din: Transalp 650 - Kawasaki ZR7
Sted: Arendal
Kontakt:

Honda Shadow VT700C Deler - 1984 modell

Legg inn av phrode »

Har et lite "Mens vi venter på våren" prosjekt, men trenger litt deler og annet. Noen som har tips om forhandler her i norge? IKKE Japan import, eller han på Notodden.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Honda Shadow VT700C Deler - 1984 modell

Legg inn av Jompa »

Trenger du nye eller brukte deler?
Hvis du er ute etter brukte, har www.krangnes.no godt utvalg til fornuftige priser.
Nye deler har jeg kjøpt mye av fra www.cmsnl.com.
Ikke billigst, men svært godt utvalg av originaldeler.
Frakt, min 400 kroner kommer i tillegg og blir fakturert separat, så det lønner seg å bestille mye i slengen.

Har desverre ikke noen forslag til norske firma som selger nye originaldeler.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

JRR
Innlegg: 2
Registrert: 16 des 2018, 09:53
Motorsykkelen din: aprilia pegaso 650 GA -1992 og cagiva

Re: Honda Shadow VT700C Deler - 1984 modell

Legg inn av JRR »

når det gjelder brukte deler ser det av og til og ikke vere så mye til salgs her i Norge, :O
siden bilopphuggere er det plenty av men mc huggere er mer skjeldent ,noen er det men det er nok begrenset så om man har noe som ikke er 13 på dusinet av er det vrient og finne brukte gode deler, :[-(

men derimot ebay.uk der er det jaggu mengder av brukte deler fra England og endel Tyske firma som også annonserer,der er haugevis med mc huggere i England spesielt ,jeg har selv kjøpt mye deler til aprilia og cagiva gjennom ebay.uk og har gjennom 300 kjøp (alt fra brukte motorer,den siste komplett sendt fra Hamburg tyskland (36kg) betalte ikke mer enn 350,-kr ekstra for frakt på toppen av 3500,- for komp motor m gir og tenning/gasser. da kom motoren med DHL-
og på til nå (over de siste to,tre åra) over300 kjøp gjennom ebay ,
av alt fra motorer ,gaffler hjul .
Så har jeg klagd på kun et enkelt kjøp som ikke holdt til bildene og forventninger synes jeg og da fikk jeg jaggu refusjon på deler av det jeg betalte- :thumleft
så jeg er positivt overasket over hvor seriøse de fleste selgere der er , men ser man etter på karakteren selger har fra andre på tidligere salg (feedback) så den er da over 97-100prosent positiv og selger har solgt på hundrevis av deler gjennom ebay siste tid da er det selvsagt med på og bygge opp et overblikk over hvem som er verdt og stole på og man kan trygt kjøpe av på nett og over landegrenser

så vel verdt og leite litt på ebay.de og ebay.uk det tar ca 7-8 til 10-11 dager fra deler er sendt til man har dem her hjemme,det er jo da 25prosent mva på alt over 350,- kr men ellers er det fritt frem (og husk og ta vare på kvitteringer for motorer og ramme deler,også toll kvitteringer for biltilsynet kan finne på og ville se disse. vaar ene cagivaen min de så den hadde et annet motornr :[-X da ba de om kvittering på denne før de ville godta dette)
og da jeg fremla den fra den tyske huggeren så kom spørsmålet om dok på mva /toll heldigvis hadde den blitt forenklet inn tollet fra spedisjon selskapet DHL,så det holt med kopi av mail/iinvoice.
så jeg betalte mva ved henting :twothumbs:

men det kan vere store penger og spare på og kjøpe fra utlandet og ikke minst mye større utvalg av deler for en med en gammel og gjerne skjelden sykkel :prf

stå på-

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Honda Shadow VT700C Deler - 1984 modell

Legg inn av Geiroe »

Har kjøpt brukte deler fra både Tyskland, Nederland, Frankrike, og England. Bruker ebay.de, ebay.nl, og ebay.uk, mye bra deler til overkommelige priser. Kjøper også nye deler fra Nederland og England. :thumleft
Det er ikke så lett å få tak i deler her i Norge.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Honda Shadow VT700C Deler - 1984 modell

Legg inn av cannon »

VT700C var en egen utgave for USA. Regner med at det er masse deler fra VT750C som kan brukes. De ble solgt i Europa....tror jeg;-)

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Honda Shadow VT700C Deler - 1984 modell

Legg inn av Kjellrf »

VT750C blei solgt i ett lite antall i Norge, VT700C kun i USA, derfor er nok deler enklest å få fra USA. Dessuten er det en av de Hondaene fra 80-tallet som jeg har mest skrekken for når det gjelder kvalitet da jeg jobbet med Honda mc....
Hadde en kunde som kostet på sin VT750 over 80.000,- i løpet av ett par år på 90-tallet. Viste seg at motoren var helt nedkjørt.
Og også ett par lignende tilfeller med samme motor.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar