Vestfold- Kongsberg - Geilo -Sogndal- Sunnmøre -Sogndal-Hemsedal-Vestfold

Her kan du boltre deg med så mye tekst og bilder du bare vil fra korte og lange turer - alene eller sammen med andre.
Link gjerne bilder fra eksterne bildedatabaser.
Svar
Job313
Innlegg: 7
Registrert: 31 mai 2018, 22:27
Motorsykkelen din: Honda Hornet 919 2002 mod

Vestfold- Kongsberg - Geilo -Sogndal- Sunnmøre -Sogndal-Hemsedal-Vestfold

Legg inn av Job313 »

7CD123B9-50DC-45A2-A00D-94C1C0587C75.jpeg
7CD123B9-50DC-45A2-A00D-94C1C0587C75.jpeg
Flott tur forige Helg. Startet tidlig på morrn og
første stopp var Kongsberg. Videre om Uvdal til Geilo. Peeriodevis noe dårlig asfalt her, så ble rolig oppover.

Sitter og kjører på autopilot, så følgerSkilting mot Bergen ved Geilo :redface oppdager det først når jeg kommer til Ustaoset 😆 tar pause der og fyller bensin og får meg en hyggelig prat med en svenske som er på sykkeltur til Nordkapp. Altså trøsykkel.

Ferden går så tilbake til Geilo og om Hallingskarvet til Aurland. Fantastisk natur, fine veier og kjøre på og moro ned hårnålssvingene. 😈 Videre igjennom Lærdalstunnelen. Her sliter jeg skikkelig da visiret er fullt av mygg og kommer inn i tunellene og ser ingenting... ser ikke annet valg enn å ta opp visiret og kjøre 2,5 mil!!!! Igjennom tunell. Sånn passe rødøyed kommer jeg da igjennom. Og kommer meg på ferga Mannheller-Fodnes.

Tur går igjennom Sogndal så vider forbi Skei- sandane og så ferge Lote - Anda. Her treffer jeg på et Italiensk par som er på mc tur. Italia-Østerrike-Tyskland-Dannmark-Svergie-Norge(Nordkapp)-Finland-Estland-Latvia-Litauen- Polen-Tsjekkia-Østerrike-Italia. Alt skal unnagjøres på 3 uker. Wow litt av en tur.

Jaja min tur går videre til Nordfjord der jeg tar kjapt bensinfyllingnog treffer på NAF mc NAF Bergen? Som var på tur for 13? År på rad til Stryn. Kjapp hyggelig prat- før jeg snart er hjemme i Heimbygda i Vanylven. Blir her et par dager før turen går tilbake, men denne gang om Hemsefjellet. Fantastisk flott tur som absolutt kan anbefales

7CD123B9-50DC-45A2-A00D-94C1C0587C75.jpeg
7CD123B9-50DC-45A2-A00D-94C1C0587C75.jpeg
AC15A08B-C7A3-4361-87E4-EFF73CC9E449.jpeg
56F0E41F-3587-4E8C-987B-7E2D958C19E3.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ZZR-Erling

Re: Vestfold- Kongsberg - Geilo -Sogndal- Sunnmøre -Sogndal-Hemsedal-Vestfold

Legg inn av ZZR-Erling »

For å droppe skitvei fra Rødberg til Geilo, kunne du kjørt Rødberg-Nesbyen.
For å slippe vanvittig kjedelige Lærdalstunellen, kunne du kjørt over tunnellen, et meget pent valg. Så vet du det 🙂

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Vestfold- Kongsberg - Geilo -Sogndal- Sunnmøre -Sogndal-Hemsedal-Vestfold

Legg inn av Relax »

ZZR-Erling skrev: 09 jun 2018, 05:41 For å droppe skitvei fra Rødberg til Geilo, kunne du kjørt Rødberg-Nesbyen.
For å slippe vanvittig kjedelige Lærdalstunellen, kunne du kjørt over tunnellen, et meget pent valg. Så vet du det 🙂
Er Aurlandsvegen over tunnelrn åpnet i enda i år?
Det er absolutt en flott tur vei! :prf
"Do the right thing"

Job313
Innlegg: 7
Registrert: 31 mai 2018, 22:27
Motorsykkelen din: Honda Hornet 919 2002 mod

Re: Vestfold- Kongsberg - Geilo -Sogndal- Sunnmøre -Sogndal-Hemsedal-Vestfold

Legg inn av Job313 »

Ja tror den var åpen, men begynte å bli litt langt. Får ha den til gode 😀

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Vestfold- Kongsberg - Geilo -Sogndal- Sunnmøre -Sogndal-Hemsedal-Vestfold

Legg inn av Relax »

Job313 skrev: 09 jun 2018, 11:23 Ja tror den var åpen, men begynte å bli litt langt. Får ha den til gode 😀
Flott tur og mange fine bilder!
Ikke vanskelig å like og kjøre på vestlandet!
Drar selv hvert fall et par ganger per i juli..;)
"Do the right thing"

ZZR-Erling

Re: Vestfold- Kongsberg - Geilo -Sogndal- Sunnmøre -Sogndal-Hemsedal-Vestfold

Legg inn av ZZR-Erling »

Relax skrev: 09 jun 2018, 08:09
ZZR-Erling skrev: 09 jun 2018, 05:41 For å droppe skitvei fra Rødberg til Geilo, kunne du kjørt Rødberg-Nesbyen.
For å slippe vanvittig kjedelige Lærdalstunellen, kunne du kjørt over tunnellen, et meget pent valg. Så vet du det 🙂
Er Aurlandsvegen over tunnelrn åpnet i enda i år?
Det er absolutt en flott tur vei! :prf
Det er den. Var over der sist helg.


Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Vestfold- Kongsberg - Geilo -Sogndal- Sunnmøre -Sogndal-Hemsedal-Vestfold

Legg inn av Skogstrollet »

Utrolig flott!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Svar