dypen skrev: 23 sep 2022, 09:51
Ingen tvil slike turer er opplevelse du aldri glemmer og kjempe flotte bilder

Har noen spørsmål :)
Hva er dag temperaturen oppi i fjellene når dere kjørte der i august?
Føler det å få bilder ofte blir nedprioritert på tur, hvordan organiserer dere det?
Hva slags dagsetapper i timer kjører dere der nede?
Du nevner 550 mil, hjulkjører dere ned og ca 100 mil der nede?
Hva med overnatting … er det med gode måltider etter dagsetapper på overnattingssteder?
Temperaturen er fin den, vi hadde fra 10 til 20 grader i høyden, litt avhengig av tid på dagen. Godt og varmt nede ved middelhavet
Ang bilder, jeg bare stopper og tar bilder når jeg føler for det, så enten venter de andre på dette, eller de bare ruller forbi.... når de ikke får beskjed om å stille som modeller da.
Og noenganger, må vi jo ha en lineup og ta skrytebilder for Fb og sånn
Den dagen vi var på Assietta Kamstrasse, var vi vel ute i 10-11 timer, minus en totimers lunch i Sestriere. Vi hadde det så gøy at ingen ville gi seg med kjøringa

blir ofte sånn på GSA
Men oftest drog vi avgårde etter frokost i 8-9 tida, og kjørte 5-6-7 timer. rundt 20-25 mil
Men vi var også avgårde så tidlig som 05.30, eller så seint som etter 11.
f.eks den dagen vi suste fra Danmark til Annecy i Frankrike kjørte vi 0530, og drakk øl i Annecy før kl 20.00, det var en dag med hardkjøring, lite traffikk og greit med vegarbeid. Har aldri kjørt så fort, så lenge. Og disiplin rundt bensinfylling og matpauser var helt super.
Turen blei litt lengre enn tenkt, tror jeg landa på ca 640-650 mil.
Ca 200 mil hjemmefra til Annecy i Frankrike, drøye 60 mil offroad i Italia og Frankrike, 60 mil på å krysse Frankrike til Cap de Creus i Spania der ACT'en starter.
ACT Pyreneene er ca 120 mil, og fra endepunktet ved San Sebastian i Spania var det 160 mil til Eemshaven (tok periodevis noen småveier for å få litt avveksling). Og nye 40 fra Kr.sand og hjem til fagre Hardanger.
Og jada, vi kjørte hver eneste cm med vei.
Overnatting var det sjelden noe å si på, følger du ACT sin "ruteplan" er det flotte hoteller med bra mat i enden av hver dagsetappe.
Men vi "freestyla" litt, og enda innimellom opp i små landsbyer der utvalget var begrensa til pizza og øl på kvelden.
Men badevekta sa at jeg hadde hatt det veldig bra på tur, og kvitterte opp 3 kilo i forhold til avreise