Geiranger, Gaularfjell og Vikafjell

Her kan du boltre deg med så mye tekst og bilder du bare vil fra korte og lange turer - alene eller sammen med andre.
Link gjerne bilder fra eksterne bildedatabaser.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Geiranger, Gaularfjell og Vikafjell

Legg inn av LordShaft »

Fantastisk turrapport :thumleft
Å for noen bilder, hvilket kamera har du brukt?? :-k Jeg ser jeg må bli mye flinkere å ta situasjonsbilder, ikke bare natur og landskapsbilder. Bidrar liksom så mye mer til historien når en står på fergeleie der, skoa og maten du kjøpte osv.
Klasse :thumleft

Når det kommer til mat på tur, funker fullkorn eller havre polarbrød (holder seg ferskt lenge) og er godt på smak. Også kjøper jeg noe godt pålegg til. Nå har jeg sidekofferter, så slik proviant er langt lettere å ha med seg på tur. Men husk at næring ikke er nødt å komme i varm føde. Jeg er ikke så kresen, så jeg kan prestere å kjøre i meg en boks med tunfisk og drikke noe veske til om nøden er stor. Jeg lever også etter biorytmen. Det spiller ikke noe rolle når på døgnet jeg får i meg næringen, så lenge jeg får den i meg i løpet av dagen. Jeg er helt nødt å ha det slik pga jobben.

Det tar litt tid å venne kroppen til dette, men det er en ålreit når du er 7 til 12 timer på sykkel en dag.
Når det kommer til dine erfaringer, så kan jeg si at jeg har erfart akkurat det samme som deg. Å det er en grunn til at jeg har byttet sykkel hehe :redface :prf

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Geiranger, Gaularfjell og Vikafjell

Legg inn av RuneMC »

Kjempebra rapport og bilder :thumleft

Er nok en idé å få med litt mer enn bare landskapene slik du har gjort :janikk


Hva spiser man på tur?
Tja, korte turer blir de ofte usunt med en iskaffe og snickers.

Ellers på litt lengre turer så er det egg & bacon sandwich som er favoritten, pluss halvliter vann.
Bilde

Evt middag har en tendens til å bli hamburger-meny på bensinstasjon eller gatekjøkken :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Geiranger, Gaularfjell og Vikafjell

Legg inn av LordShaft »

De er grei smak på, men helt unødvendig å latterlig dyr. Kroppen skiller ikke mellom sunt og usunt. Den skiller mellom næringstoffer. Mat inneholder forskjellige mengde av næringstoffer. Men om du får i deg 20 gram protein fra en burger på mcdonalds så er det fortsatt 20g med protein.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Geiranger, Gaularfjell og Vikafjell

Legg inn av Olav K »

Håper det ikke er lenge til neste gang du drar på tur. :thumleft
Bra lesning og fine bilder :prf :prf

Ang mat, polarbrød er lettvint å ha med i nisteskreppa. Bare å klæsse på med majo og kjøttpålegg så sitter du og smiler hele veien. ELLER smør med niste hjemmefra, det er ofte det beste. :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Geiranger, Gaularfjell og Vikafjell

Legg inn av Flanker »

Flott turrapport, og imponerende bilder fra den mobilen din! Takk for at du tok deg tid til skrivejobben :thumleft

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Geiranger, Gaularfjell og Vikafjell

Legg inn av L-NA »

Dette er ett reint helvette!!!!

Sitter på Jobb, med en noe misslykket sommersesong bak meg, ny sykkel hjemme i garasjen, og så leser den ene fantastiske turraporten etter den andre...AAAAAARRRRGGGHHHHHHHHHHHHHH !!!!

Ja, ja...Kjekt å se at andre koser seg , og takk for flotte raporter som tross alt er god underholdning. Det gleder meg hvær gang jeg ser bilder og gode beskrivelser fra disse Vestlandsturenne...må nok innrømme at selv om jeg har sett hvor vakkert det er andre plasser både i og utenfor hjemmlandet...så topper dette det meste :-) (Jeg har ikke vert i Alpenne....men skal dit....en dag...en dag )


Flott raport :thumleft

Svar