Helite airbag-vest selges!

Svar
Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Helite airbag-vest selges!

Legg inn av Dansekris »

Selger min Helite airbag-vest grunnet lite bruk. Størrelse M. Jeg er 184. Sitter som et skudd på meg.

Et helt fantastisk sikringstiltak som jeg selger til fordel for ny kjøredress.
Den er lite brukt, men som man ser ble den med til alpene en tur i fjor sommer.

Denne koster rundt 6500kr ny. Aldri utløst. Jeg ønsker 4000kr

Bilde

Fra fabrikant:
Allsidig, robust og lettvektig vest med Airbag System og ryggbeskytter CE-Level 2 ytterst.

CE-godkjent Airbag (helt oppblåst innen 100 ms)

CE-godkjent EN1651/2 uttakbar SAS-TEC ryggbeskytter.

Innertekstil i 3D mesh for god luftsirkulasjon.

Justerbar i bredden for bedre passform over jakke.

Spennene i front gjør den lett å ta på selv med hansker.

Lettvektig, fleksibel, og med god bevegelighet under armene.


Dødmannsknapp:
Disse virker på den måten at man fester en utløservire i sykkelen (rett ned for der man sitter) som man kobler seg til når man setter seg på sykkelen. Denne klikkes på, på samme måte som man fester sikkerhetsbeltet når man setter seg i bilen, og det blir like naturlig etter kort tids bruk.

Ca 30 kilo utløsningskraft:
For å unngå unønsket utløsning er den laget slik at det må en kraft på ca 30 kg til for å utløse den, dvs. at den blir IKKE utløst om man skulle glemme å klikke seg ut før man prøver å gå av sykkelen.

Oppblåst på mikrosekunder:
Dersom man er uheldig og kommer ut for en ulykke som kaster føreren av sykkelen, vil airbagene utløses umiddelbart og vesten forandres til en oppblåst beskyttelses pute rundt nakke, (fyller helt opp mellom skuldre og hjelm) over brystet, ryggen og over halebeinet. Dette tar 0,08 sekund for nakke puten og etter 0,12 sekunder er alle air bagene fullt oppblåst.

Optimal beskyttelse:
Når airbagene er oppblåst beskytter de all vitale deler av kroppen. Stiver av nakken ved å fylle opp tomrommet mellom skulderne og undersiden av hjelmen, pakker inn brystet, indre organer og ryggraden hele veien ned til halebeinet. Trykket er nå så stort inne i vesten at hele overkroppen er stivet av. Faktisk så stiv at mange velger å kjøre uten den klassiske ryggskinnen.

Ryggskinne:
Det er montert inn en "soft" skinne i vestene som kan taes ut dersom man velger å fortsatt kjøre med en hard ryggskinne under vesten.

Trykket avtar etter noen sekunder:
Ganske umiddelbart etterpå begynner airbagene og slippe luften ut igjen, etter ca 1 minutt ar det bare halve trykket igjen i vesten.

Brukes om igjen:
Dersom airbagene fortsatt er hele kan man pakke den sammen og bytte patron, dette gjøres enkelt og tar kun et par minutter. Vesten er da fullt brukbar på nytt. Str. S-XL Bruker 60cc CO2 patroner. Str. 2XL-3XL bruker 100cc patroner.

Svar