Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Bjerknez »

Men hvis det skurrer, så må det jo nesten være noe galt... det skal det jo ikke gjøre, selv om lyden ellers er dårlig.,..?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av xyvind »

Har lagt inn noen puter (som fulgte med) bak høyttalerne slik at de er veldig nærme ørene. Det er ingen mellomtone eller bass i høyttalerne, og diskanten skurrer. Leste en omtale på nettet nå og tenker at det kan hjelpe å oppdatere enheten. Holder på med det nå. Jeg hadde versjon 1.1 og siste versjon er 2.0. Håper det hjelper.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Bjerknez »

Veldig merkelig at det skurrer uansett. Det tyder på dårlig kontakt spør du meg, eller feil med enheten. Hvis du streamer fra mobilen så husk å skru lyden helt opp på mobilen og ikke juster ewualizer eller noe. Slå også av "volume normalization" hvis du bruker Spotify.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Bjerknez »

Mine har vertfall ikke så dårlig lyd som du beskriver. Det blir nesten for høyt hos meg ved maks volum, selv i høy fart. Men selve lydkvaliteten er ikke mye å skryte av. Blir mye skrik og skrål. Men dem "skurrer" ikke.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av xyvind »

Heisann! Det har løst seg!! Nå spiller de klart og tydelig. Kan dra på noe hinsides med volum ja, det har du rett i. Wow, nå gleder jeg meg til å kjøre til jobb i morgen :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, litt usikker på hvilken versjon jeg har. Kanskje oppgradere mine også :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av xyvind »

Jeg koblet den til laptopen med medfølgende USB-kabel, gikk inn på https://www.cardosystems.com/support/ og valgte min modell, registrerte meg og kom inn på en type "min profil" der jeg kunne oppdatere. Veldig lett. Og jeg satte "Audio priority" til A2DP der inne også. Nå låter det helt OK faktisk. Må testes på sykkelen i morgen tidlig.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av xyvind »

Jeg har også justert EQ i Spotify. Synes det spiller bedre sånn som dette. Tilogmed på høyt volum. Men jeg vet ikke hvordan det låter ute på veien enda.

Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av FredrikE24 »

Min drar ofte på litt ekstra volum når man gainer litt speed, men det går vel greit å justere ned under kjøring :thumleft

Godt å høre at det ordna seg lydmessig!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 26 jun 2018, 23:50 Hehe, litt usikker på hvilken versjon jeg har. Kanskje oppgradere mine også :)
Var inne å sjekket nå. Jeg hadde nyeste versjon, som var 1.5. Dem sender nok ikke ut oppdateringer til min lenger da dette er en utgått modell. Nå vet jeg åssen du har det Xyvind.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Stian87 »

Second to none faktisk, det er jo åpenbart jug. Hvordan mener de at de skal konkurrere med ordentlige gode headphones f.eks?

Men dette er villedende markedsføring. Du har ikke fått produktet du er blitt lovet, ville vurdert å ta det opp med forhandler.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror også de fleste forstår at ett par høytalere gjemt bak flere centimeter med skumgummi ikke låter bra. "bra nok" sikkert, men å tro at man får gåsehud av lyden er nok i beste fall naivt.

Men ja, dem kunne godt jekket seg ned litt. Det er mange måter og fortelle hvor bra ting er på.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av xyvind »

Lyden ble veldig mye klarere, fikk mer body og bass, etter at jeg oppdaterte og prioriterte lydkvalitet fremfor sømløs kommunikasjon med andre. Men! Lyden er fortsatt ikke second to none, den er fortsatt ikke krystallklar i diskanten, det skurrer litt grøtete i mellomtone og bass.
Fikk en liten kjøretur til jobb i dag, og det var bedre enn jeg fryktet. Litt som forventet jeg glemte å ta på meg øreproppene før jeg begynte å kjøre, og jeg tror lyden blir bedre med ørepropper. Det var litt skjærende lyd. Men det blir uansett en annen stemning med litt bakgrunnsmusikk. Telefonfunksjonen fikk jeg ikke til å fungere på denne turen. Prøvde å ringe, men ingenting skjedde. Stemmefunksjonen fikk jeg heller ikke til. Må finlese manualen en gang til!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Bjerknez »

Den stemmestyringen går meg på nervene noen ganger. Bommer ofte. Jeg aktiverer den først med en høy lyd, før jeg sier "next track". Ofte så bekrefter damen på øret med å si "Radio on" og slår på FM radioen som bare suser. Fryktelig irriterende. Men det fungerer 7 av 10 ganger og greit nok. Men så absolutt ikke optimalt.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Ønsker å kjøpe intercom med Bluetooth

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 27 jun 2018, 08:48 Den stemmestyringen går meg på nervene noen ganger. Bommer ofte. Jeg aktiverer den først med en høy lyd, før jeg sier "next track". Ofte så bekrefter damen på øret med å si "Radio on" og slår på FM radioen som bare suser. Fryktelig irriterende. Men det fungerer 7 av 10 ganger og greit nok. Men så absolutt ikke optimalt.
Hehe... minner meg om denne klassikeren

2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Svar