Glemte at jeg var jeg som hadde startet denen tråden, men kan vel for ordens skyld nevne at Bimmern ikke er til salgs allikevel. Jeg har bestemt meg for å beholde den i vertfall ett år til og det blir IKKE noe kjøp av ny sykkel for min del .Til det er MC karrieren for ustabil føler jeg akkurat nå.
Den jeg har nå er jo innkjørt av meg selv, gått veldig lite og det finnes ikke en skramme eller noe skavanker med sykkelen. I tillegg er det verste verditapet tatt. Hvis jeg ikke kjører mer fremover enn det jeg har gjort så langt, så kan jeg fint beholde Bimmern ett år eller to til uten at den drar på seg såpass med kilometer at den anses som "gammel" av en potensiell kjøper.
Men skulle jeg byttet sykkel i DAG, så hadde jeg nok falt på en Speed Triple RS. En Triumph Rocket III er jo den jeg har mest lyst på, men får meg ikke til å betale 350 laken for en sykkel. Jeg er heller ikke fremmed for å velge en cruiser igjen, men jeg synes ikke det finnes noen cruisere som ser bra nok ut innenfor et ok prissegment.
Jeg akter ikke å betale voldsomme summer for en sykkel når jeg vet at jeg kun kjører en måned i året. For meg er MC livet VELDIG ålreit den måneden i året jeg kjører mye. Ellers blir den bare stående stort sett.
Startet Bimmern her om dagen for første gang siden august. Den bar preg av å ha stått lenge da det kom noen merkverdige "ulyder" fra maskineriet rett etter oppstart. Men etter 10 sekunder så malte den som en katt og var akkurat som før igjen. Kjedet er like blankt som da jeg parkerte den da jeg renset og oljet dette ganske nøye.
Bimmern er en fantastisk sykkel og forsikringspremien er jo helt latterlig lav. 4.718 kroner i året. Hele 1000 kroner billigere en e-Golfen til ho mor. Helt utrolig.
Så dette er ne sykkel som lett overlever en sommer eller to til, hvis jeg ikke bestemmer meg for å selge den...igjen..