2017 BMW S1000R IKKE til salgs allikevel!

Her kan du legge ut salgsannonse på sykkelen din.
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av mekkern »

Bilde

Selv om dette ikke er noe for deg så er dette en artig sykkel må jeg si...
Ingen digital skalpell men den har "noe"....

Hvis jeg er " nedover" en dag nå i helga/ til uka så kan vi jo treffes for en kaffekopp og da kan du jo teste en tur hvis det frister.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg skulle til å foreslå Indian FTR1200 selv. Den er jo ikke så altfor ulik XSR 900 i form og kjørestilling.
Herlig sykkel :D
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev: 25 jul 2019, 13:56 Jeg skulle til å foreslå Indian FTR1200 selv. Den er jo ikke så altfor ulik XSR 900 i form og kjørestilling.
Herlig sykkel :D
Godt poeng :thumleft

Jeg liker utseendet, men føler den blir litt "motard". Mekkern kjøpte vel en slik? Hvordan er sittestillingen på denne? Ble ikke imponert over prisen og den "påklistrede" TFT skjermen, men det er en tøff sykkel ja.

Den koster fra 228.000,- som S versjon.
Har S-versjonen varmeholker, cruisecontrol, quickshifter?

Har den det, så kan den være interresant. Hvor selges forresten Indian i Fredrikstad området?

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av LarsE »

Bjerknez skrev: 25 jul 2019, 14:48
Snikendeugle skrev: 25 jul 2019, 13:56 Jeg skulle til å foreslå Indian FTR1200 selv. Den er jo ikke så altfor ulik XSR 900 i form og kjørestilling.
Herlig sykkel :D
Godt poeng :thumleft

Jeg liker utseendet, men føler den blir litt "motard". Mekkern kjøpte vel en slik? Hvordan er sittestillingen på denne? Ble ikke imponert over prisen og den "påklistrede" TFT skjermen, men det er en tøff sykkel ja.

Den koster fra 228.000,- som S versjon.
Har S-versjonen varmeholker, cruisecontrol, quickshifter?

Har den det, så kan den være interresant. Hvor selges forresten Indian i Fredrikstad området?
Spinnin-wheel på Mysen er forhandler av Indian.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Ser nå at Indian blir temmelig dyr hvis man starter på utstyrslisten. Tror nok denne faller litt bort for min del. Rundt 250k havnet den på og da tok jeg ikke i...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 25 jul 2019, 13:51 Bilde

Selv om dette ikke er noe for deg så er dette en artig sykkel må jeg si...
Ingen digital skalpell men den har "noe"....

Hvis jeg er " nedover" en dag nå i helga/ til uka så kan vi jo treffes for en kaffekopp og da kan du jo teste en tur hvis det frister.
Det setter jeg pris på Mekkern :thumleft

Hva ble prisen på den du har med den modsen du gjorde?

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av mekkern »

Ikke varmeholker og quickshift men cruisecontrol.
Noe motardfølelse har jeg ikke.
Jeg skal montere på den lille «vindskjermen» som akkurat dekker baksiden av displayet slik at insekthelvete ikke splætter seg der.

Bilde

Fått laget nytt skiltoppheng og montert enkeltpotte uten plugg( dyp fin lyd uten at den er påtrengende)

Til vinteren så blir det muligens quickshift og en rekalibrering av ECU etter litt logging av parametre. :-k

Men er grisemorro å kjøre,svingete veier- 6 gear og 65-70 kmh og bare bruke momentet oppover i fart.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Hva ga du for doningen med det oppsettet du tok? Har du S versjonen?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

Tenker litt på den luftavkjølte motoren i R NineT. Hva er fordeler og bakdeler med luftkjølt kontra ikke luftkjølt? Altså, jeg vet forskjellen, men vil ikke den luftkjølte motoren bli for varm hvis man ikke kjører? Tenker da på bytrafikk og lignende.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av mekkern »

Jeg gikk for «toppmodellen» det vil si rød ramme og dobbel acrapotte.
Kom på ca 240 ferdig reg.
Skiltopphenget og den andre potta er «egenproduksjon» som jeg puslet med mens jeg ventet på typegodkjenning.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av BlåBil »

Jeg vet ikke med luftavkjølingen på BMW, men på harley så skrur den av tenningen på bakre sylinder for å kjøle ned motoren når sykkelen står stille. Funksjonen trer i kraft når tempen kommer opp på 150grader tror jeg? EITMS - engine idle temperature management system

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 25 jul 2019, 16:25 Jeg gikk for «toppmodellen» det vil si rød ramme og dobbel acrapotte.
Kom på ca 240 ferdig reg.
Skiltopphenget og den andre potta er «egenproduksjon» som jeg puslet med mens jeg ventet på typegodkjenning.
Okay, å det er uten quickshift og varmeholker?

Nærmer seg vel fort 250k med disse to modsa da. Så skal man ha kort skiltoppheng også. Sykkelen er tøff, men jeg synes den blir for dyr.

Til sammenligning får man Speed Triple RS som har alt dette for litt i overkant av 200k. Det samme gjelder XSR900. BMW R NineT er noe dyrere igjen og jeg er usikker på om det er verdt det. Men jeg synes den ser hakket bedre ut enn Indian. Virker som en mer turmaskin, på en måte.

Men usikker på hva jeg mener om luftavkjølt motor. Jeg vet hva det betyr, men det er vel sikkert noen bakdeler med dette også?

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av mekkern »

Skulle jeg bare sett på penger/dingser så hadde jeg nok aldri kjøpt ny sykkel uansett typen.
Bmw’n din hadde jeg nok ikke kjøpt selv om den bare hdde kostet 100k d den ikke er intressnt.
Kort skiltoppheng finnes ikke til sykkelen.
Men det er kommet en slipon fra s&s.
Originale Varmeholker finnes ikke heller.
Heller ikke quickshift- men healteck har.

Kjøper mc helt etter hjertet ikke fornuft.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 25 jul 2019, 17:18 Skulle jeg bare sett på penger/dingser så hadde jeg nok aldri kjøpt ny sykkel uansett typen.
Bmw’n din hadde jeg nok ikke kjøpt selv om den bare hdde kostet 100k d den ikke er intressnt.
Kort skiltoppheng finnes ikke til sykkelen.
Men det er kommet en slipon fra s&s.
Originale Varmeholker finnes ikke heller.
Heller ikke quickshift- men healteck har.

Kjøper mc helt etter hjertet ikke fornuft.
Jeg er enig med deg der. Saken er den at de syklene jeg sikler på ikke koster mer enn rundt 200K ferdig moddet. Jeg skal inrømme at sykkelen som frister mest er Triumph Rocket III. Men 350k (eller der omkring) legger jeg ikke i sykkel altså. Såpass kontroll på pengeboka har jeg.

Dessuten så tror jeg ikke en dyrere sykkel vil øke kjøregleden alene. De syklene jeg har sett meg ut koster alle omtrentlig like mye. Etter prøvekjøringer er det godfølelsen som bestemmer. Er det helt taight, så blir det pengene som rår.

Utvalget er ganske dårlig med mine kriterier. Twin eller tripple, cruiser lignende sittestilling, men med beina under meg og ikke forran. Cruise control, varmeholker og quickshift er et must. Så kommer utseendet inn i bildet og brått snevrer det seg bra sammen til kun noen få sykler.

FTR1200 er dyr, men for meg er også tilgang til verksteder (hvis uhellet skulle være ute) samt pålitelighet også mye å si. Nå har ikke jeg noen erfaring med Indian, men skulle det vise seg at Spinin Wheel la ned, eller skulle slå seg vrang i en konflikt etc. Så er vel mulighetene mine ganske dårlige.

Yamaha, Triumph og BMW har jeg innenfor umiddebar nærhet. Spesielt Yamaha og Triumph.

Når alt kommer til alt, så kjøper jeg den sykkelen jeg har mest lyst på, uavhengig av pris. Innenfor rimelighetens grenser selvsagt. :thumleft

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: 2017 BMW S1000R til salgs!

Legg inn av haakeik »

Hva med streetfighter look og stor v-twin: Yamaha MT-01.
Hadde jeg vært uten sykkel, hadde jeg kjøpt denne tvert. Jeg digger utseende og motorlyden :yeyeye

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=151833350

Svar