Dual sport

For de som er ute etter ny brukt-MC.
Svar
Brukeravatar
Monkeeh
Innlegg: 24
Registrert: 20 okt 2018, 21:40
Motorsykkelen din: Suzuki SV 650, Honda CRF 300 Rally

Dual sport

Legg inn av Monkeeh »

Ikke akkurat en kjøpsannsonse dette, men passer kanskje best her.
Jeg ser etter en lettere dual sport sykkel 200-300 kubikk og gjerne eldre modeller fra før årtusenskiftet, men det virker som det er langt mellom de som selger slike?
Er det noen som kjenner til markedet for dual sport sykler her til lands?

Jeg har sett litt på import også, og fant denne siden https://www.theparking-motorcycle.eu . Der er det imidlertid mest nedover på kontinentet. Finnes det noe lignende i Sverige/Danmark?

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Dual sport

Legg inn av cannon »

"Dual Sport"? Er det en registrert type enduro-sykkel?

Brukeravatar
Monkeeh
Innlegg: 24
Registrert: 20 okt 2018, 21:40
Motorsykkelen din: Suzuki SV 650, Honda CRF 300 Rally

Re: Dual sport

Legg inn av Monkeeh »


Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Dual sport

Legg inn av dypen »

200 - 300 kubikk Dual Sport ikke mange som ser etter slike, sliter kanskje den dagen du skal selge med mindre prisen er lav ...
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 640
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Dual sport

Legg inn av Nomade »

Monkeeh skrev: 15 feb 2021, 14:34 Offroad kapabel ihvertfall :)

Noe sånt for eksempel:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2015.htm

https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2085.htm
Hadde heller sett meg om etter noe langt nyere :) Nå som CRF300 er lansert finnes det nok etterhvert en del rimelige CRF250L/Rally på markedet :thumleft

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Dual sport

Legg inn av SilverSmurfer »

cannon skrev: 15 feb 2021, 14:19 "Dual Sport"? Er det en registrert type enduro-sykkel?
Ja.

Honda CRF250L, Honda CRF450L, Yamaha WR250R, Kawasaki KLX300, KTM 350 EXC-F osv.

Litt tyngre enn rene enduro sykler, og oljeskift basert på kilometerstand heller enn timer kjørt. Feks CRF250L med 8000 eller 12000 KM mellom oljeskift kontra rene enduro sykler med 4-5 timer.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dual sport

Legg inn av AJ »

Monkeeh skrev: 15 feb 2021, 14:34 Offroad kapabel ihvertfall :)

Noe sånt for eksempel:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2015.htm

https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2085.htm
Hva med en sånn en :crazy: :
REH411.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Dual sport

Legg inn av SilverSmurfer »

Er det ikke litt rart at du sikler etter en Himalayan til offroad og grusveiskjøring når du allerede har en KTM SA? Trodde det var meningen at 1290 SA skulle være den ultimate adventure/grusveisykkelen? :-k

Det blir litt som å kjøre rundt i en Land Rover Discovery og sikle etter en indisk traktor.

Lotus2015
Innlegg: 33
Registrert: 08 des 2020, 18:33
Motorsykkelen din: Suzuki gsx 1000s

Re: Dual sport

Legg inn av Lotus2015 »

HeiSilverSmurfer
Er ganske fersk her på forumet, så ser jeg at du er online her nå. Spørsmålet er hvordan man starter en ny emne, finner det liksom ikke ut. Kansje litt frekt spørsmål, men dog.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Dual sport

Legg inn av pekle »

Lotus2015 skrev: 15 feb 2021, 18:06 HeiSilverSmurfer
Er ganske fersk her på forumet, så ser jeg at du er online her nå. Spørsmålet er hvordan man starter en ny emne, finner det liksom ikke ut. Kansje litt frekt spørsmål, men dog.
Du må inn på et underforum først, f.eks viewforum.php?f=12 - da har du en "Nytt emne"-knapp på toppen.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dual sport

Legg inn av AJ »

SilverSmurfer skrev: 15 feb 2021, 17:58 Er det ikke litt rart at du sikler etter en Himalayan til offroad og grusveiskjøring når du allerede har en KTM SA? Trodde det var meningen at 1290 SA skulle være den ultimate adventure/grusveisykkelen? :-k

Det blir litt som å kjøre rundt i en Land Rover Discovery og sikle etter en indisk traktor.
Indisk "traktor" tror jeg kan passe fint på de grusveiene vi har her i distriktet ;) . Det samme med annen småkjøring som til butikken osv.
Men først prøvekjøring, som allerede er avtalt med Lazy Boys i Oslo.
Så får vi se etter det...
Når det gjelder 1290 SA S, som jeg har, så er ikke den i mine øyne den ultimate grusveisykkelen. For stor og tung til det, slik jeg ser det.
Men ideell som adventuresykkel med blandet kjøring, men mest på asfalt, så ja! da er den nok blant de beste :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Dual sport

Legg inn av SilverSmurfer »

AJ skrev: 15 feb 2021, 18:39
SilverSmurfer skrev: 15 feb 2021, 17:58 Er det ikke litt rart at du sikler etter en Himalayan til offroad og grusveiskjøring når du allerede har en KTM SA? Trodde det var meningen at 1290 SA skulle være den ultimate adventure/grusveisykkelen? :-k

Det blir litt som å kjøre rundt i en Land Rover Discovery og sikle etter en indisk traktor.
Indisk "traktor" tror jeg kan passe fint på de grusveiene vi har her i distriktet ;) . Det samme med annen småkjøring som til butikken osv.
Men først prøvekjøring, som allerede er avtalt med Lazy Boys i Oslo.
Så får vi se etter det...
Når det gjelder 1290 SA S, som jeg har, så er ikke den i mine øyne den ultimate grusveisykkelen. For stor og tung til det, slik jeg ser det.
Men ideell som adventuresykkel med blandet kjøring, men mest på asfalt, så ja! da er den nok blant de beste :prf .
Skulle gjerne ha prøvekjørt en Himalayan selv, som jeg sa i den andre tråden, så er det bortimot min favorittsykkel mtp utseende. Ser bare ut som en skikkelig adventuresykkel, kunne sett for med Indiana Jones på den.

Men jeg har en stygg følelse av at jeg ville ha endt opp med å kjøpe en CRF300L Rally eller CB500X i stedet.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dual sport

Legg inn av AJ »

SilverSmurfer skrev: 15 feb 2021, 18:50 Men jeg har en stygg følelse av at jeg ville ha endt opp med å kjøpe en CRF300L Rally eller CB500X i stedet.
Antakelig mer fornuftige valg begge to.
Men blir ganske anonyme i forhold til Himalayan.
Også er det slik for egen del at jeg aldri har lagt skjul på at jeg er ganske fascinert av ar det fortsatt er å få tak i luft/oljekjølte 2021 modeller.
Og da er kommer man naturligvis ikke utenom RE Himalayan... ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Dual sport

Legg inn av SilverSmurfer »

Lotus2015 skrev: 15 feb 2021, 18:06 HeiSilverSmurfer
Er ganske fersk her på forumet, så ser jeg at du er online her nå. Spørsmålet er hvordan man starter en ny emne, finner det liksom ikke ut. Kansje litt frekt spørsmål, men dog.
http://prntscr.com/zmoi6c

Begynn med å finne et underforum, feks Tung MC.

http://prntscr.com/zmoi6c

Så finner du frem til nytt emne og trykker på knappen.

http://prntscr.com/zmovms

Til slutt legger du inn tittel og smørbrødtekst, og trykker send.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Dual sport

Legg inn av SilverSmurfer »

AJ skrev: 15 feb 2021, 18:55
SilverSmurfer skrev: 15 feb 2021, 18:50 Men jeg har en stygg følelse av at jeg ville ha endt opp med å kjøpe en CRF300L Rally eller CB500X i stedet.
Antakelig mer fornuftige valg begge to.
Men blir ganske anonyme i forhold til Himalayan.
Også er det slik for egen del at jeg aldri har lagt skjul på at jeg er ganske fascinert av ar det fortsatt er å få tak i luft/oljekjølte 2021 modeller.
Og da er kommer man naturligvis ikke utenom RE Himalayan... ;) .
Uten tvil, men jeg kommer nok til å holde meg unna Royal Enfield av akkurat samme grunn som jeg holder meg unna KTM. Elsker syklene, men stoler ikke 100% på kvaliteten.

Men hvis du ender opp med å få en bedre opplevelse med Royal Enfield enn den du har hatt med KTM så kan det fort hende jeg følger etter.

Svar