Triumph street triple r

For de som er ute etter ny brukt-MC.
Svar
Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Triumph street triple r

Legg inn av Bjarne89 »

Hmm. Virker litt skummelt. Ser han skylder 175 på den. Si han hadde fått 100 av meg. Så skylder han fortsatt 75 på sykkelen. Hvis han ikke har de og betale inn til banken så kan han egentlig ikke selge den da? Er jo i grunn banken som eier den sykkeln da. Eller har jeg misforstått her?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Triumph street triple r

Legg inn av AJ »

Jeg ville helt klart forsikre meg at alle heftelser er gjort opp før kjøp av denne sykkelen, som har heftelser langt over annonsert pris, etter hva jeg skjønner (har ikke vært inne på annonsen og sett...).
Nå er det slett ikke sikkert at de økonomiske heftelsene er av samme størrelsesorden idag siden den summen som oppgis er den som var da kjøpet ble inngått.

Men uansett, sørg for at alle heftelser er gjort opp før kjøpet og stol aldri på hva selger sies han eller hun skal gjøre for å ordne opp med å slette gjelden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Triumph street triple r

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det er jo banken som på papiret eier sykkelen. Men dette er uansett noe du må ta med personen. Jeg har ikke kjøpt noen sykler privat så har ikke kjennskap til prosessen, men å overføre et evt. beløp direkte til han er nok ikke lurt. Som sagt, jeg tror ikke man skal svartmale dette veldig. Veldig rart at det er såpass store heftelser på denne sykkelen. Mulig han skylder penger til banken vedrørende et missligholdt lån etc.

En telefon vil nok muligens oppklare dette. Det at prisen er såpass lav viser nok at han har det travelt med å selge den da banken muligens krever et visst beløp av fyren for å ikke svarteliste han etc. Bare spekulasjoner fra min side dog.

Andre kan nok svare mer riktig på dette enn meg.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Triumph street triple r

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Ja, det er jo banken som på papiret eier sykkelen. Men dette er uansett noe du må ta med personen. Jeg har ikke kjøpt noen sykler privat så har ikke kjennskap til prosessen, men å overføre et evt. beløp direkte til han er nok ikke lurt. Som sagt, jeg tror ikke man skal svartmale dette veldig. Veldig rart at det er såpass store heftelser på denne sykkelen. Mulig han skylder penger til banken vedrørende et missligholdt lån etc.

En telefon vil nok muligens oppklare dette. Det at prisen er såpass lav viser nok at han har det travelt med å selge den da banken muligens krever et visst beløp av fyren for å ikke svarteliste han etc. Bare spekulasjoner fra min side dog.

Andre kan nok svare mer riktig på dette enn meg.
Som AJ skriver i posten over deg, beløpet som er oppgitt i Brønnøysundregisteret er den opprinnelige tinglyste pant i kjøretøyet. Dette beløpet blir stående som tinglyst pant til siste krone av lånet er betalt. Et evt kjøp bør skje i dialog med finansinstitusjonen som eier pantet, og helst gjennom disse. Dvs. at du betaler inn restbeløpet av lånet til dem, og selger får evt. det som blir til overs.
Ikke ei krone til selger så lenge det er pant i kjøretøyet! Her er det mange som har blitt lurt før :-k

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: Triumph street triple r

Legg inn av Bjarne89 »

Takk for tips:)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Triumph street triple r

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Ja, det er jo banken som på papiret eier sykkelen. Men dette er uansett noe du må ta med personen. Jeg har ikke kjøpt noen sykler privat så har ikke kjennskap til prosessen, men å overføre et evt. beløp direkte til han er nok ikke lurt. Som sagt, jeg tror ikke man skal svartmale dette veldig. Veldig rart at det er såpass store heftelser på denne sykkelen. Mulig han skylder penger til banken vedrørende et missligholdt lån etc.

En telefon vil nok muligens oppklare dette. Det at prisen er såpass lav viser nok at han har det travelt med å selge den da banken muligens krever et visst beløp av fyren for å ikke svarteliste han etc. Bare spekulasjoner fra min side dog.

Andre kan nok svare mer riktig på dette enn meg.
Som AJ skriver i posten over deg, beløpet som er oppgitt i Brønnøysundregisteret er den opprinnelige tinglyste pant i kjøretøyet. Dette beløpet blir stående som tinglyst pant til siste krone av lånet er betalt. Et evt kjøp bør skje i dialog med finansinstitusjonen som eier pantet, og helst gjennom disse. Dvs. at du betaler inn restbeløpet av lånet til dem, og selger får evt. det som blir til overs.
Ikke ei krone til selger så lenge det er pant i kjøretøyet! Her er det mange som har blitt lurt før :-k
Ok. Så han hadde postet før jeg svarte.

Altså, så er konklusjonen den at dette er mer mer eller mindre helt normalt. Vertfall ser det slik ut. 175.000 er da altså det opprinnelige beløpet sykkelek kostet når han kjøpte den og bør da I dag ikke være større enn summen han krever for sykkelen. Hvis han feks. Har 90.000 igjen på lånet og du overfører 100.000 til hans bank så vil selger få utbetalt differansen av banken. Banken vil dermed slette hans gjeld og dermed heftelsene på sykkelen.

Correct me if i'm wrong :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Triumph street triple r

Legg inn av Tommas »

Det kjellv sier ja. Du snakker med de som har pant i sykkelen, de forteller på krona hvor mye som skyldes og hvordan det skal gjøres opp.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Triumph street triple r

Legg inn av Baffin »

Pr. 22.02.2016 er det tinglyst følgende heftelser på registreringsnummer RX1336: 175 240,00 kr.

Heftelser blir registrert på sykkelen når eieren har lånt penger med pant i sykkel.
Kreditoren vil ved mislighold av lånet forholde seg til sykkelens eier, og kreve pantet (sykkelen) tvangssolgt.
Noe som kan bety at du risikerer å "miste" sykkelen eller måtte betale for sykkelen to ganger,
om tidligere eieren ikke gjør opp for seg og heftelsen blir slettet.

Så enkelt og greit er det.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Svar