Honda CB500F 72' Cafe Racer godkjenning

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
lassenyh
Innlegg: 1
Registrert: 27 mai 2014, 20:43
Motorsykkelen din: Honda CB500F 1972

Honda CB500F 72' Cafe Racer godkjenning

Legg inn av lassenyh »

Hei.

Jeg er i prosessen av å ombygge en 72' CB500 four. Da den ble kjøpt var den så godt som orginal, hvor registrering var i orden. Denne er registrert som tung mc, men jeg ønsker å omregistrere til mellomtung pga min alder og det er her problemet mitt kommer inn. Jeg har allerede kuttet bakrammen (se bilde) som ikke på noen som helst måte er bærende for sykkelen. Her kommer jeg til å få sveiset (sertifisert verksted) på en frame hoop og sette på nytt sete. Ser at vegvesenet nylig kom med nye regler for ombygging, og så vidt jeg kan lese er det lov å bygge om ramme. Det jeg lurer på er om kappen/sveisen vil bli godkjent eller om det bare er å glemme. Står forsåvidt også at de ønsker et påsyn på sykkelen FØR ombygging, men er dette avgjørende?

Ramme er orginal.

I verste fall må den beholde tung registreringen et år, men vil helst slippe det.

Setter pris på alle svar.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

IronHorse
Innlegg: 7
Registrert: 16 jul 2014, 15:21
Motorsykkelen din: Yamaha Virago XV1100 1988

Re: Honda CB500F 72' Cafe Racer godkjenning

Legg inn av IronHorse »

Heisann!

Hvordan går det med ombyggingen? Møtte du på problemer med godkjenning av sykkelen? Jeg er interessert i liknende ombygging selv. Skal sette meg inn i lover og regler nå. Kjempe hyggelig om du kan fortelle litt om hvordan det har vært med din sykkel!

Hjallis
Innlegg: 68
Registrert: 12 feb 2012, 14:04
Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov

Re: Honda CB500F 72' Cafe Racer godkjenning

Legg inn av Hjallis »

Kapp i vei dette er ikke en bærende del av ramma trenger ikke noe sertifikat på sveis

Svar