cafe racer

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
dnb9170
Innlegg: 12
Registrert: 10 apr 2014, 21:33
Motorsykkelen din: Din MC her

cafe racer

Legg inn av dnb9170 »

Hallo... er ny her på forumet, men har planer om å bygge meg en cafe racer. Denne skal være 1985 eller eldre. så spørsmålet mitt er hvilken sykkel bør jeg bygge på?
Har sett på en 1985 suzuki gsx 750 es men er usikker på om dette er et bra emne, siden jeg ikke kan finne noen som er bygget på disse?
sykkelen bør heller ikke koste mer en 20.000,-

På forhånd takk for svar :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: cafe racer

Legg inn av AJ »

Hei dnb9170, og velkommen hit til MCsiden.no :vs
Finnes noen aktive MC-byggere her også. Flere prosjekter i denne tråden:
http://mcsiden.no/viewforum.php?f=54" onclick="window.open(this.href);return false;

Siden du planlegger det samme flytter jeg tråden din dit.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Herdiac
Innlegg: 5
Registrert: 30 mar 2014, 09:30
Motorsykkelen din: Suzuki GSX750e 81

Re: cafe racer

Legg inn av Herdiac »

Et godt utgangspunkt er Honda CB750. Disse vet jeg er lette å jobbe med/på og enkle å få til cafe racer. ES har liksom ikke di rette formene i utgangspunktet mener nå jeg, men bytt ihvertfall tank om du skal bruke en GSX750ES.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: cafe racer

Legg inn av gorbys »

Du finner nå et og annet om du søker på gs caferacer på Google, men de er ikke så populære som honda sine cb modeller. Det betyr derimot ikke at en gs(x) er et dårlig utgangspunkt, tar du bort bensintanken og setet og all plastikk står du igjen med en klassisk ramme som kan bli en bra caferacer :-)


Sent from my C6903 using Tapatalk

dnb9170
Innlegg: 12
Registrert: 10 apr 2014, 21:33
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: cafe racer

Legg inn av dnb9170 »

Takk for tips... men hva betyr ES? Har dette noe med rammen å gjøre eller?

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: cafe racer

Legg inn av gorbys »

dnb9170 skrev:Takk for tips... men hva betyr ES? Har dette noe med rammen å gjøre eller?

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
På en Suzuki GSX betyr ES at den har ei halvkåpe. Grovt sett har det ikke noe med ramma og gjøre, det er mer som en typebetegnelse som man kjenner igjen fra bilverden ala "slx" "gt" "gti" "m-sport" osv....
GSX****EF har for eksempel helkåpe med rund lykt og litt andre detaljer, gsx EZ er naken(altså ingen kåpe eller vindskjerm) og så har man SZ Katana f.eks. Men i bunn er de stort sett like...

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: cafe racer

Legg inn av Kjellrf »

ES utgaven av GSX750 kom i 83, nyhetene var mange, bl.a. Full-floater bakfjæring (Monodemper), bedre og sprekere motor, antidive, 16" forhjul m.m.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

josteinstarbo
Innlegg: 4
Registrert: 26 mai 2013, 09:35
Motorsykkelen din: BMW R1100S
Sted: Narvik

Re: cafe racer

Legg inn av josteinstarbo »

dnb9170 skrev:Hallo... er ny her på forumet, men har planer om å bygge meg en cafe racer. Denne skal være 1985 eller eldre. så spørsmålet mitt er hvilken sykkel bør jeg bygge på?
Har sett på en 1985 suzuki gsx 750 es men er usikker på om dette er et bra emne, siden jeg ikke kan finne noen som er bygget på disse?
sykkelen bør heller ikke koste mer en 20.000,-

På forhånd takk for svar :)
Kan godt få kjøpe Kawasaki 550 Spectre hos meg
1983, km 35000, 10.000,-
Ta bare kontakt - mange slike på YouTube
jstarbo@hotmail.com :-)
Jostein Starbo

dnb9170
Innlegg: 12
Registrert: 10 apr 2014, 21:33
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: cafe racer

Legg inn av dnb9170 »

Takk for svar... den minner meg litt mer om en bobber sykkel men du kan gjerne sende noen bilder på mail? (Dnb9170@gmail.com) hvor i landet holder du til då?

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

dnb9170
Innlegg: 12
Registrert: 10 apr 2014, 21:33
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: cafe racer

Legg inn av dnb9170 »

Hvordan er det med tanke på deler til disse gamle syklene? Er det noe merker det er vanskeligere å få deler til en andre?

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: cafe racer

Legg inn av Erik.H.M »

Honda cb 500/750 er veldig lett å få tak i deler til :thumleft
her er noen sider som selger det meste av deler:
http://www.cmsnl.com/ Disse har Honda, Yamaha, Suzuki og Kawasaki. Kan være litt dyre
https://www.davidsilverspares.co.uk/ Disse er billigere, men spesialiserer seg kun på Honda...
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: cafe racer

Legg inn av gorbys »

Får det meste til alt på ebay og utenlandske butikker.
Har nylig oppdaget oemparts.no og som har mye deler.
Finnes en del mc huggere i landet og som har ufyselig mykje deler så ein får alltids tak i det ein treng

Sent from my C6903 using Tapatalk

dnb9170
Innlegg: 12
Registrert: 10 apr 2014, 21:33
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: cafe racer

Legg inn av dnb9170 »

Då blir det endring i planene... har idag kjøpt meg en 1985 gs650 gx katana... så dette blir nok ingen cafe racer... tror heller denne kommer til å bli orginal, skal å hente sykkelen i løpet av uken.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

dnb9170
Innlegg: 12
Registrert: 10 apr 2014, 21:33
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: cafe racer

Legg inn av dnb9170 »

Vanskelig for å bestemme meg... men det er vel ingen her inne som har en brukbar tank som kan brukes på en gs650 katana cafe-racer bygg?

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: cafe racer

Legg inn av Jompa »

Behold den tanken du har.
Litt annen lakk enn originalt, så har du"riktige" linjer.
Senka løkt og senka styre, bar-end mirrors, vekk med sidedeksler og litt mere "krimskrams",
så begynner du og nærme deg.

http://www.google.com/imgres?imgurl=htt ... N0CEK0DMF8" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar