Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av fikse »

Jadajada, slutt å tyt alle sammen. Dokkar skal få se:

SE DA!

En rasande kul front. Nå med sommerdekk, håndbeskyttere og ikke minst überkule oransje klistremerker på speilene.
P1070897 (Medium).JPG
Slik ser da ut når eg kjøyrer:
P1070894 (Medium).JPG
Fekk bytta bakdekk og smøyrt opp her og der. Men noko vårvask? Nei, det får Han der oppe ta seg av.



Vakkert er det ikkje, men det funkar:

P1070896 (Medium).JPG
Sant å si så er hele sykkelen fremdeles nedsprayet med ACF-olje, så det er årsaken til at den ser så lite lekker ut. En runde med avfetting og litt vask-voks-juks, så kommer Nixien til å skinne om kapp med eieren.... :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av TBI81 »

Det var trivelig på fisketorget! Der har Bergen noe helt spesielt! Anbefaler alle å stoppe forbi der å slå av en prat med mc folk :thumleft

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av joo »

Lagt på ACF flere ganger ila vinteren eller bare en gang før vintersesongen begynte?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av fikse »

joo skrev:Lagt på ACF flere ganger ila vinteren eller bare en gang før vintersesongen begynte?
Flere ganger. Drøye saker, så det er ikke rare skvetten jeg har brukt i vinter. Jeg vasker ikke sykkelen om vinteren, men spyler med kaldt vann når anledningen byr seg, og 2-3 ganger i løpet av vinteren har jeg sprayet med ACF. Ser ut til å funke greit, ikke mer rust nå enn før vinteren :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev:Det var trivelig på fisketorget! Der har Bergen noe helt spesielt! Anbefaler alle å stoppe forbi der å slå av en prat med mc folk :thumleft
Torget er topp det. Her er det plass til alle, og alle prater med alle. Etter å ha besøkt stedet med ujevne mellomrom siste 10 årene, har jeg fått meg flere bekjentskaper/vennskap "bare" av å prate med tilfeldige andre :-)
Igrunnen litt rart at det ikke er noe lignende flere steder rundtom i landet.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av fikse »

Jadda.... De Acerbis håndbeskytterne er jo selvsagt litt for lange / utstikkende, så de kommer borti speedometeret når jeg skal snu sykkelen. Ikke noe jeg merker når jeg kjører, men når sykkelen skal snues.

Hvordan løser man et slikt problem? Jo, kjøper nytt speedometer :prop:

Handlet nettopp en slikog en slik :thumleft

Så da får jeg noe som er litt mer sexy enn 90-talls-klokkene som står på moppen idag, samt (og kanskje det viktigste) jeg får utetemperaturmåler. En litt dyr temperaturmåler, men pytt :P :p Så står iallfall ikke speedoen i veien for håndbeskytterne...
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

harlex
Innlegg: 82
Registrert: 26 aug 2010, 18:35
Motorsykkelen din: HD, BMW og Honda

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av harlex »

Artig tråd dette her... Har du NX-en ennå? Jeg har en NX som jeg har hatt et tilsvarende prosjekt på men har gått for en annen stil.... Og jeg bor i Sund vest for Bergen jeg også...
2007 Suzuki GSX 1400
2008 Harley Davidson XLC 883/1200

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av fikse »

harlex skrev:Artig tråd dette her... Har du NX-en ennå? Jeg har en NX som jeg har hatt et tilsvarende prosjekt på men har gått for en annen stil.... Og jeg bor i Sund vest for Bergen jeg også...
Takk Mister :vs
Jepp, kjørte den senest i morges :-) Har fått på joggeskoene. En lettelse etter å ha humpet rundt på piggdekkene. En anelse gøyere og... Med tørr vei så gikk det friskt over Krossleitet :prop:

Tipper jeg kommer til å beholde NX-en lenge ennå. Godt fornøyd med allround-egenskapene, om jeg ser vekk fra pinglete demper-oppsett (men det går jo og an å gjøre noe med).

Jeg bor på Sangolt (Sangolt-vatnet). Guleste huset i området. Ta turen om du vil. Kjekt det :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

harlex
Innlegg: 82
Registrert: 26 aug 2010, 18:35
Motorsykkelen din: HD, BMW og Honda

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av harlex »

fikse skrev:
harlex skrev:Artig tråd dette her... Har du NX-en ennå? Jeg har en NX som jeg har hatt et tilsvarende prosjekt på men har gått for en annen stil.... Og jeg bor i Sund vest for Bergen jeg også...
Takk Mister :vs
Jepp, kjørte den senest i morges :-) Har fått på joggeskoene. En lettelse etter å ha humpet rundt på piggdekkene. En anelse gøyere og... Med tørr vei så gikk det friskt over Krossleitet :prop:

Tipper jeg kommer til å beholde NX-en lenge ennå. Godt fornøyd med allround-egenskapene, om jeg ser vekk fra pinglete demper-oppsett (men det går jo og an å gjøre noe med).

Jeg bor på Sangolt (Sangolt-vatnet). Guleste huset i området. Ta turen om du vil. Kjekt det :thumleft
Gangavstand til meg altså... :-) Bor på Litle Sangolt. Gamle lærerboligen... Den hvite eneboligen med påbygd garasje i forkant helt nede med veien.... NX- en min fikk oppstrammet kjede og kjedeolje i går kveld og er dermed klar.... Vi må gjerne snakkes ja... :knegg Har litt deler og mye bolter og nips hvis du trenger noe....
2007 Suzuki GSX 1400
2008 Harley Davidson XLC 883/1200

harlex
Innlegg: 82
Registrert: 26 aug 2010, 18:35
Motorsykkelen din: HD, BMW og Honda

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av harlex »

harlex skrev:
fikse skrev:
harlex skrev:Artig tråd dette her... Har du NX-en ennå? Jeg har en NX som jeg har hatt et tilsvarende prosjekt på men har gått for en annen stil.... Og jeg bor i Sund vest for Bergen jeg også...
Takk Mister :vs
Jepp, kjørte den senest i morges :-) Har fått på joggeskoene. En lettelse etter å ha humpet rundt på piggdekkene. En anelse gøyere og... Med tørr vei så gikk det friskt over Krossleitet :prop:

Tipper jeg kommer til å beholde NX-en lenge ennå. Godt fornøyd med allround-egenskapene, om jeg ser vekk fra pinglete demper-oppsett (men det går jo og an å gjøre noe med).

Jeg bor på Sangolt (Sangolt-vatnet). Guleste huset i området. Ta turen om du vil. Kjekt det :thumleft


Gangavstand til meg altså... :-) Bor på Litle Sangolt. Gamle lærerboligen... Den hvite eneboligen med påbygd garasje i forkant helt nede med veien.... NX- en min fikk oppstrammet kjede og kjedeolje i går kveld og er dermed klar.... Vi må gjerne snakkes ja... :knegg Har litt deler og mye bolter og nips hvis du trenger noe....
Du er herved googlet og jeg kjenner deg :vs Har blant annet hatt unger i barnehage samtidig. Huset ditt ligner endel på vårt før vi bygget ut.... :-))))
2007 Suzuki GSX 1400
2008 Harley Davidson XLC 883/1200

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av fikse »

Ja, da é vel deg så Tusler rundt i en pitteliten elbil for tiden? :yeyeye

Ja, husene er fra samme periode :-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

harlex
Innlegg: 82
Registrert: 26 aug 2010, 18:35
Motorsykkelen din: HD, BMW og Honda

Re: Prosjekt helårssykkel - Honda NX250

Legg inn av harlex »

fikse skrev:Ja, da é vel deg så Tusler rundt i en pitteliten elbil for tiden? :yeyeye

Ja, husene er fra samme periode :-)
Yepp... Etter jeg fikk min første MC i 1999 har jeg vært av den oppfatning av at bilkjøring var kjedelig... Men dette endret seg etter Teslaen kom på tunet... :knegg Men nå går det mot MC sesong :thumleft
2007 Suzuki GSX 1400
2008 Harley Davidson XLC 883/1200

Svar