Cafe raceren "Twisted V"

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Da blir det en liten "byggetråd" på et prosjekt jeg har satt i gang:-)

Jeg kom over en 82 mod Honda CX500 Custom, noe som i min øyne er en mindre pen sykkel og da kunne jeg ikke la være..
Men å ha den "mindre pen" (fortsatt i mine øyne) blir jo liksom ikke noe gøy.. Så da en kamerat hintet på Cafe racer stilen var jeg solgt.

Denne så slik ut da jeg fikk den i garasjen, med unntak av at den hadde sidedeksler altså..
Cx.jpg
Har såvidt fått begynt å ribbe den ren..
cx påbegynnt.jpg
Men nå må jeg få opp hyller osv før jeg mister oversikt over deler og plasseringer... Selv om ikke mye skal tilbake der det sto...


Dette blir en fiiiin vinter :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av AJ »

Spennende sykkel og en spennende tråd det skal bli morsomt å følge videre :thumleft

Tipper tonti kommer på banen etter hvert med mange gode Guzzi tips... ;e

Knallbra navn på prosjektet (og sykker'n...?), forresten :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Globe »

YESSSS :thumleft dette blir kjempespennende å følge med på! Lykke til!

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

:-) Takk Takk..

Tonti postet et bilde i tråden "hjelp jeg har kjøpt en sykkel til" som viser inspirasjonen til dette bygget
Jeg er jo Guzzi fan, men har ikke nok penger til en ekte en... og jeg liker å skru!!

Det kommer nok endel mer eller mindre åpenbare spørsmål underveis fra min side... men det er vel slik vi alle lærer ( iallefall på rimeligste måte:-)

Navnet "Twisted V" kom jeg fram til måtte passe godt på sykkelen og prosjektet..
Mest for at denne har jo en 80grader V motor med sylinderne vridd 22 grader innover iforhold til lengden..

Lurer litt på det forresten.. Det er 4 ventiler pr sylinder og støt-stenger ned til kamaksel.. Og denne kammen må vel stå i linje med resten inni motoren... Så da må vel støt-stengene ligge an på kam/vippebro veldig skeivt???

hmm.. har fått tak i Haynes bok, så det er råd å finne det ut.. hvis jeg ikke plukker motoren i biter også... :-k
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Da har det skjedd litt i verkstedet:-)

Det måtte laget et bord til motoren først, så etter litt kapping og sveising, ble det nesten klart, dett gjenstår å lage festeører til motoren og få malt litt på det....
sveise.jpg
Så da står motoren klar og for å få tilpasset fester på benken.
motor.jpg
Men jeg gikk tom for gass til sveiseapperatet... Her bare slike engangsflasker og 1 slik beholder til over 200 kr er ikke nok til dette bordet en gang!!!!
Men da er nesten hele sykkelen i deler og alt er sortert og lagt i kasser i skapet!:-)
sylkkel og motor.jpg
Nå gleder jeg meg til å få sandblåst ramma og begynt å bygge opp den slik jeg vil ha den!!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av AJ »

Jeg må bare si at jeg er mektig imponert over dere som skrur fra hverandre sykker'n som du har gjort, erik :notworthy:

Jeg får nesten den store skjælven bare når jeg skal skru av et kåpedeksel, jeg... :8-[
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

hehe, det er ikke så farlig... det er guttungen på 15 og jeg som har kvalitetstid :-) .. ingen av oss har vel skrudd fra hverandre en MC før... men har plukket fra hverandre alt jeg har eid siden jeg var 3 år.... Og mye har faktisk kommet sammen igjen :-) ... ikke alt har da, men det fortrenger jeg...
Så da satser jeg på at dette blir et av de prosjektene som kommer sammen igjen...

Gøy er det i allefall
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av mekkern »

erik skrev:. men har plukket fra hverandre alt jeg har eid siden jeg var 3 år.... l
flere enn meg som er spente på hva som er inni og hvorfor ja.... :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Bubbu »

mekkern skrev:
erik skrev:. men har plukket fra hverandre alt jeg har eid siden jeg var 3 år.... l
flere enn meg som er spente på hva som er inni og hvorfor ja.... :-J
Herlig å finne ut hvordan ting fungerer. Jeg også begynte i 3 års alderen. Ikke bestandig jeg fikk ting sammen før i tiden men har blitt flinkere med åra :knegg
(The Beast )

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Snikkeren »

Spennende tråd. Kommer til å følge med på denne. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Godtvoksen

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Godtvoksen »

Når det gjelder å skru, så er jeg desverre utsyrt med 12 tommeltotter. Skal følge denne tråden - det ser så moro/spennende ut... :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av ArcticTiger »

Hmm ja kan bli tøff :thumleft ! Clip-on styre, en lang klassisk alutank, monosal og tilbakeflytta fothvilere så er du der.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av Twister »

Hei ArticTiger.. ha sett på bloggen din nå :-)
Racing green med oker eller gull pinstripes blir det nok:-) Tanken blir nok en CX 78modell... mye penere en disse customtankene... mer riktige..
ClipOn og fothvilere bakover, JA!! Men Alutank, ikke denne sesongen iallefall... Men hvem vet, det er jo det som er så fint med et slikt prosjekt; det lever!!!!

Det har ikke sjedd så mye på selve sykkelfronten i det siste, Men endelig har jeg fått fått fingeren ut til å inngå en avtale med AGA(kartellet) en gass til Migèn..
Så da fant jeg en fin løsning på en 10ltr. kjøpeflaske som blir avbetalt over 5 år.. ikke så dyrt heller. Men bundet meg for 5 år da..

Så da ble sveising av både stativ til sveiseapp og til motorskru benk!! Kjempegøy å få det på stell!
08.11.2010 001.JPG
Så da kunne jeg skru fast den møkkete motoren
motor før vask.jpg
Laget det hele slik at jeg kan legge over 2 stk tverrliggere som jeg tilpasser den motoren eller hva det nå en er jeg skrur på...
motor under.jpg
Og etter noen timer og 2 pils:
motor vasket.jpg
Nå er det ramma sin tur... skulle fått sandblåst alt før lakking.... Men jeg er usikker på om jeg skal ha sidedeksler eller ikke, hvis ikke vil jeg kappe av litt festeører som bare forstyrrer det litt kule åpene arealet... ¨

Må tenke litt på det føler jeg.. men kom gjerne med innspill :-)

Jeg er SÅ GLAD i denne hobbyen !!!!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av pelsen »

På ekte caferacervis skal alt mulig ekstra dill bort, gåfortmaskiner skal jo ikke dra på ekstra vekt.
Men å kappe vekk fester fra ramma er et viktig veiskille, veien tilbake til originalsykkel blir jo vanskelig etterpå.

Bakhjulet kan jeg ikke se for meg på en caferacer, den hadde nok kledd en tomme eller tre større diameter bak.
...og eikehjul med alufelger foran og bak hadde blitt riktig, men antakelig setter kardangdriften noen grenser for valgmulighetene.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Cafe raceren "Twisted V"

Legg inn av ArcticTiger »

Det er en cafe-racer tråd på ADVrider-forumet til inspirasjon http://advrider.com/forums/showthread.php?t=252051" onclick="window.open(this.href);return false;
Litt av hvert å se på så øya blir store og våte her :knegg

Svar