Ombygging av CX500

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Gamle-Eirik
Innlegg: 12
Registrert: 29 mai 2020, 21:28
Motorsykkelen din: Yamaha XJ600 98'

Ombygging av CX500

Legg inn av Gamle-Eirik »

Hei,

Er i oppstartsfasen av ombygging av min CX500 og skal til å sende søknad til SVV.

Er det noe jeg trenger å være ekstra obs på? Har oppdaget at fremgaffel kommer fra en Dansk skadesykkel som ikke er momset inn til landet. Kan det bli ett problem? Isåfall ja, hvordan kan det løses?

Har også planer om å bruke monoshock-kit fra Rejuve. Kan se for meg at dette blir utfordrende, men har snakket med en som fikk sin godkjent forrige uke med tilsvarende kit fra BBCR Engineering. Hva tror dere?

Annet enn det blir det kun lakk og kosmetikk, samt flytting av batteri og bygging av nytt ledningsnett - noe som blir tatt med i søknad.

Setter pris på alle innspill og ikke minst tips på hva en kan være frempå på. Ønsker å få dette så skikkelig og smertefritt som mulig.

/Eirik

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Ombygging av CX500

Legg inn av cannon »

SVV krever ikke momskvittering på deler som du har brukt når sykkelen i seg selv er norsk-registrert.
Monodemper må seff beskrives i søknaden.
Må du vise sykkelen før ombygging?
Anbefaler FB gruppe "Norwegian Cafe Racer and Custom Builds". Mange flinke folk der.

Jeg har selv en CX caferacer. Ikke monodemper.

Skiltplassering/vinkel, e-merkede lys, støy. Bygger du om til 1-sits og fjerner fothvilere bak så må den omklassifiseres i vognkot.

Bilder etter hvert?

Gamle-Eirik
Innlegg: 12
Registrert: 29 mai 2020, 21:28
Motorsykkelen din: Yamaha XJ600 98'

Re: Ombygging av CX500

Legg inn av Gamle-Eirik »

cannon skrev: 19 jun 2020, 14:23 SVV krever ikke momskvittering på deler som du har brukt når sykkelen i seg selv er norsk-registrert.
Monodemper må seff beskrives i søknaden.
Må du vise sykkelen før ombygging?
Anbefaler FB gruppe "Norwegian Cafe Racer and Custom Builds". Mange flinke folk der.

Jeg har selv en CX caferacer. Ikke monodemper.

Skiltplassering/vinkel, e-merkede lys, støy. Bygger du om til 1-sits og fjerner fothvilere bak så må den omklassifiseres i vognkot.

Bilder etter hvert?

Hallais og takk for tips,

Blir nok en byggtråd etterhvert. Planen er å samle deler og ha en klar plan til vinteren og at prosjektet skal være klart til senest Mai, 2021. Er ikke så mye å se på nå, dessverre. Bærer preg av at flere tideligere eiere har hatt flere forskjellige visjoner :scratch

Gamle-Eirik
Innlegg: 12
Registrert: 29 mai 2020, 21:28
Motorsykkelen din: Yamaha XJ600 98'

Re: Ombygging av CX500

Legg inn av Gamle-Eirik »

cannon skrev: 19 jun 2020, 14:23 SVV krever ikke momskvittering på deler som du har brukt når sykkelen i seg selv er norsk-registrert.
Monodemper må seff beskrives i søknaden.
Må du vise sykkelen før ombygging?
Anbefaler FB gruppe "Norwegian Cafe Racer and Custom Builds". Mange flinke folk der.

Jeg har selv en CX caferacer. Ikke monodemper.

Skiltplassering/vinkel, e-merkede lys, støy. Bygger du om til 1-sits og fjerner fothvilere bak så må den omklassifiseres i vognkot.

Bilder etter hvert?
En annen ting. Vet du om noen norske nettbutikker som selger motordeler til CX? Tenker typ pakningssett, lager, tetninger, osv?

Svar