Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
-
- Innlegg: 3
- Registrert: 07 aug 2019, 16:17
- MC: Honda VF 1100 C
Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Jeg har googlet litt, men sliter med å finne personer/verksteder som bygger om MC.
Jeg har en Honda VF 1100 Custom, som jeg kunne tenkt meg å "chopp'e opp" litt. Vil gjerne høre med fagfolk hva som er mulig å gjøre, og til vilken pris.
Noen som vet om noen?
Jeg har en Honda VF 1100 Custom, som jeg kunne tenkt meg å "chopp'e opp" litt. Vil gjerne høre med fagfolk hva som er mulig å gjøre, og til vilken pris.
Noen som vet om noen?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 29201
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
- Kontakt:
Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Det er en nederlender her på MCsiden forumet som startet opp en liten virksomhet som har med ombygging av MC å gjøre. Holder til nordpå, så vidt jeg husker.
Men jeg husker dessverre ikke brukernavnet hans...
Prøv å bruk litt tid på søk her så dukker kanskje tråden hans opp.
Uansett så ønskes detlykke til med prosjektet.
Og velkommen her på MCsiden.no
!
Men jeg husker dessverre ikke brukernavnet hans...
Prøv å bruk litt tid på søk her så dukker kanskje tråden hans opp.
Uansett så ønskes detlykke til med prosjektet.
Og velkommen her på MCsiden.no

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Mvh.
Tord F
Tord F
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 29201
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
- Kontakt:
Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Det er mannentordfo skrev: ↑07 aug 2019, 17:34Kanskje han her du tenker på? http://www.scheffersengineering.com/
Følger han på Facebook![]()

Mer å lese her:
viewtopic.php?p=222783#p222783
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering

Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Det er mange som driver med ombygging i norge.
Mange flinke og noen «ødeleggere»..
Spørsmålet er vel hva man er ute etter og hvor mye penger en vil bruke.
Mange flinke og noen «ødeleggere»..
Spørsmålet er vel hva man er ute etter og hvor mye penger en vil bruke.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Hva vil du bygge, hva slags stil ... bobber chopper ...
dypen 
Tempo Swing 150, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S

Tempo Swing 150, Tempo Comet 60, Suzuki AC 50, Yamaha LS2 100, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S
-
- Innlegg: 3
- Registrert: 07 aug 2019, 16:17
- MC: Honda VF 1100 C
Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Da snakker du nye gaffelben/framdempere, potensielt ny styrekrone, ombygging av bakdel, ny bakdemper, ny svingarm og ny bakfelg.
Alt lar seg gjøre, koster (rimelig mye) penger, tid og arbeidstimer.
- gsx750_80
- Innlegg: 2061
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- MC: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Foto av ulike utgaver av VF 1100 C, eller V65 Magna, som den og kalles:
https://www.google.com/search?biw=1396& ... ed=&uact=5
Dette er sykler som holder seg godt i pris, og som muligens blir mer verdt i framtida.
Å begynne å bygge om en slik koster antakelig en god del, samt at sjansene er gode for å ende opp med å redusere verdien, snarere enn å øke den.
Det er naturligvis helt ok, gitt at man virkelig vet hva man vil ha ut av prosjektet, og at det gir en betydelig egen gevinst i å modifisere sykkelen.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 3
- Registrert: 07 aug 2019, 16:17
- MC: Honda VF 1100 C
Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Takk for nyttig feedback.
Skjønner at dette fort kan koste mer enn det smaker....har sendt en forespørsel til krankmotostudio, så får jeg se hva de sier.
Mulig jeg heller må selge den jeg har, og finne meg en som er mer i tråd med hva jeg vil ha. Har vært veldig fonøyd med Hondaen, og vil jo helst ikke miste så mye "power", som man kanskje gjør med en chopper.
Skjønner at dette fort kan koste mer enn det smaker....har sendt en forespørsel til krankmotostudio, så får jeg se hva de sier.
Mulig jeg heller må selge den jeg har, og finne meg en som er mer i tråd med hva jeg vil ha. Har vært veldig fonøyd med Hondaen, og vil jo helst ikke miste så mye "power", som man kanskje gjør med en chopper.
Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Regner med at det du er ute etter er en annen vinkel på gaffelen, mer "rake" som det heter på engelsk, for å få chopper looken?HondaVFCustom skrev: ↑07 aug 2019, 22:27Tenker om det er mulig å forlenge gaflene forran, kanskje senke litt bak, og bredere bakhjul, hvis det lar seg gjøre. Er åpen for andre forslag også.
Lengre gaffel vil bare heve sykkelen foran, du må modifisere vinkel på ramma og ha lengre gaffel.
Denne Street rod'n er 27 grader, mens FXDR under er 34 grader. Din Honda er 30 grader i følge google


mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr, mapping av original ECU og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Leverandør av SC Project eksos, kontakt meg for priser.
MargaMotoco, custom mc - https://www.instagram.com/margamotoco/
Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Med dine ønsker så ville jeg sett nærmere på VF750C ("Magna") som ble produsert fra 1994 til ca 2003. Motoren er basert på VFR, uten barnesykdommene og med 88 hk. Dette er en "powecruiser" med stort potensiale for modifiseringer. Mye Chrome, hondakvalitet og gode kjøreegenskaper.
Eksempel:
https://www.google.no/search?q=1995+vf7 ... 5272405661
Eksempel:
https://www.google.no/search?q=1995+vf7 ... 5272405661
Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
"Rake" har vel ingenting med vinkel på gaffel å gjøre.JanK skrev: ↑08 aug 2019, 15:13Regner med at det du er ute etter er en annen vinkel på gaffelen, mer "rake" som det heter på engelsk, for å få chopper looken?HondaVFCustom skrev: ↑07 aug 2019, 22:27Tenker om det er mulig å forlenge gaflene forran, kanskje senke litt bak, og bredere bakhjul, hvis det lar seg gjøre. Er åpen for andre forslag også.
Lengre gaffel vil bare heve sykkelen foran, du må modifisere vinkel på ramma og ha lengre gaffel.
Denne Street rod'n er 27 grader, mens FXDR under er 34 grader. Din Honda er 30 grader i følge google
![]()
Rake er et mål for hvor langt "foran" gaffelbeinets senterlinje hjulakslingen er festet.
Sykkelen på bildene har null mm Rake, akslingen er montert i gaffelbeinets senterlinje.
Re: Hvem driver med ombygging av MC i Norge?
Du blander rake og trail.
Rake er vinkelen på gaffelen og måles i grader, ikke mm. Trail er avstanden du snakker om...
EDIT: Nei, jeg vet ikke hva du snakker om. Trail er avstanden mellom akslingen og en tenkt linje dratt fra styrekrona (noen bruker en tenkt linje bra akslingen). Ingen av syklene avbildet har 0 hverken rake eller trail...
Hvem er online
Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester