Rebygg Kawasaki gpz 600r

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
McSmurfen
Innlegg: 15
Registrert: 18 sep 2017, 11:33
Motorsykkelen din: 88 Kawasaki Gpz 600R/ 92 Honda cbr 600
Sted: Drammen

Re: Rebygg Kawasaki gpz 600r

Legg inn av McSmurfen »

De små delene må jo også renoveres da. Glassblåst og klarlakka med ny gummi. Litt kutting måtte til da glippa ble for stor :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Rebygg Kawasaki gpz 600r

Legg inn av gsx750_80 »

Artig å lese om dette. Det er jo ikke hvem som helst som tør gi seg i kast med, og får til, en slik restaurering. Har du skrudd mye sykkel, og har du evt spesiell yrkesbakgrunn som gjør deg velkvalifisert for noe slikt? Blir litt imponert.. Har aldri klyvd en motor selv. Skifte kjede og drev, og olje og filter, er omtrent det jeg har begrenset meg til så langt..
mvh

-gsx750_80

McSmurfen
Innlegg: 15
Registrert: 18 sep 2017, 11:33
Motorsykkelen din: 88 Kawasaki Gpz 600R/ 92 Honda cbr 600
Sted: Drammen

Re: Rebygg Kawasaki gpz 600r

Legg inn av McSmurfen »

gsx750_80 skrev: 28 feb 2018, 22:48 Artig å lese om dette. Det er jo ikke hvem som helst som tør gi seg i kast med, og får til, en slik restaurering. Har du skrudd mye sykkel, og har du evt spesiell yrkesbakgrunn som gjør deg velkvalifisert for noe slikt? Blir litt imponert.. Har aldri klyvd en motor selv. Skifte kjede og drev, og olje og filter, er omtrent det jeg har begrenset meg til så langt..
Takker takker for store ord :prf
Nei har aldri skrudd sykkel, men biler på hobby basis. Sta som et esel. Men gruer meg litt til motor og girkasse, men får ta det som det kommer. Takk igjen :twothumbs:

McSmurfen
Innlegg: 15
Registrert: 18 sep 2017, 11:33
Motorsykkelen din: 88 Kawasaki Gpz 600R/ 92 Honda cbr 600
Sted: Drammen

Re: Rebygg Kawasaki gpz 600r

Legg inn av McSmurfen »

Litt små plukk i garasjen i dag. Her med fotstøtter, brems og klutch pedal, innerskjerm og ulakka bakdeksel.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

McSmurfen
Innlegg: 15
Registrert: 18 sep 2017, 11:33
Motorsykkelen din: 88 Kawasaki Gpz 600R/ 92 Honda cbr 600
Sted: Drammen

Re: Rebygg Kawasaki gpz 600r

Legg inn av McSmurfen »

Da er motor og girkasse under kniven. Her satt stempla fast, og løsna ikke før vi hadde bada dem i vd40 og vugga litt i 1.gir. Kassa fikk jeg også bare i 1. og i nøytral, så den må også plukkes litt på. Her litt bilder av starten.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Rebygg Kawasaki gpz 600r

Legg inn av Kjellrf »

Tips angående girkassa: Kawasaki har noe dem kaller positive neutral finder på mange sykler, dvs at girkassa bare går i 1 og i fri når motoren står....
Så girkassa di er nok i orden. Finns til og med på gammeln jeg kjører med.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

McSmurfen
Innlegg: 15
Registrert: 18 sep 2017, 11:33
Motorsykkelen din: 88 Kawasaki Gpz 600R/ 92 Honda cbr 600
Sted: Drammen

Re: Rebygg Kawasaki gpz 600r

Legg inn av McSmurfen »

Kjellrf skrev: 12 mar 2018, 19:49 Tips angående girkassa: Kawasaki har noe dem kaller positive neutral finder på mange sykler, dvs at girkassa bare går i 1 og i fri når motoren står....
Så girkassa di er nok i orden. Finns til og med på gammeln jeg kjører med.
Takk for info. En som bekreftet dette når jeg fortalte han om det, men likevel så må lager og sånn byttes og "skallet" blåses og lakkeres. Så ut skal det lell :twothumbs:

McSmurfen
Innlegg: 15
Registrert: 18 sep 2017, 11:33
Motorsykkelen din: 88 Kawasaki Gpz 600R/ 92 Honda cbr 600
Sted: Drammen

Re: Rebygg Kawasaki gpz 600r

Legg inn av McSmurfen »

Da er påskekosen i gang. Motor er begynt på og ramma er sammensatt. Nå er neste punkt gaffler og bremser. Her er bilde fra påske kosen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar