BMW K100RS - Caferacer. Solgt!

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 146
Registrert: 26 des 2016, 19:21
MC: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av Esveen » 20 apr 2017, 19:18

Takk for det :)
BMW K100/K1200RS

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 1250
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS 2001 og Jawa 350
Sted: Gjersjøen

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av FredrikE24 » 21 apr 2017, 13:31

Bilde

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 146
Registrert: 26 des 2016, 19:21
MC: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av Esveen » 21 apr 2017, 19:36

Flott eksos, men litt dyr i første omgang. :)
BMW K100/K1200RS

Beemer78
Innlegg: 6
Registrert: 25 apr 2017, 20:48
MC: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av Beemer78 » 25 apr 2017, 20:53

Kul sykkel 👍 Her er mine 2
IMG_3266.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 5442
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
MC: Harley Davidson Electra Glide Classic
Sted: Alta

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av Jompa » 25 apr 2017, 20:57

Den nærmeste ser gøørrstilig ut, har du flere bilder av den ?
Galskap er å gjøre det samme om igjen og om igjen,
og forvente ett annet resultat.
Albert Einstein

Beemer78
Innlegg: 6
Registrert: 25 apr 2017, 20:48
MC: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av Beemer78 » 25 apr 2017, 21:11

Takker for det. Er ganske fornøyd med hvordan den endte opp. Er noen timers jobb på sånne prosjekter 😃
Men det er veldig gøy. Et bilde til så skal jeg ikke kuppe tråden her med flere av mine 😊
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 26908
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av AJ » 25 apr 2017, 21:18

Beemer78 skrev:
25 apr 2017, 21:11
Takker for det. Er ganske fornøyd med hvordan den endte opp. Er noen timers jobb på sånne prosjekter 😃
Men det er veldig gøy. Et bilde til så skal jeg ikke kuppe tråden her med flere av mine 😊
Uffda... :doh bilde oppned, a'gitt :eh
Det må vi jo få fikset ;) :

Bilde
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 1250
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS 2001 og Jawa 350
Sted: Gjersjøen

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av FredrikE24 » 25 apr 2017, 21:19

Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
Bilde

Beemer78
Innlegg: 6
Registrert: 25 apr 2017, 20:48
MC: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av Beemer78 » 25 apr 2017, 21:20

Ahh..,takk! MC gjør seg best med hjula ned 😂

Beemer78
Innlegg: 6
Registrert: 25 apr 2017, 20:48
MC: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av Beemer78 » 25 apr 2017, 21:23

FredrikE24 skrev:
25 apr 2017, 21:19
Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
Stemmer det! Ble noen timer jobbing på den også. Berømte o ringen som lakk!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 26908
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av AJ » 25 apr 2017, 21:23

Beemer78 skrev:
25 apr 2017, 21:20
Ahh..,takk! MC gjør seg best med hjula ned 😂
:knegg
Jo'a... gjør jo det :) .
Velkommen hit til MCsiden.no, forresten!
Satser på at du finner deg godt til rette her hos oss :vs .
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 1250
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS 2001 og Jawa 350
Sted: Gjersjøen

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av FredrikE24 » 25 apr 2017, 21:28

Beemer78 skrev:
25 apr 2017, 21:23
FredrikE24 skrev:
25 apr 2017, 21:19
Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
Stemmer det! Ble noen timer jobbing på den også. Berømte o ringen som lakk!
Lignet fært på den jeg var å tittet på nemlig, så da er det den. Forrige eier hadde en R1100GS, og denne K1200RSen, jeg titta på den for ganske nøyaktig et år siden nå. Da hadde den stått ute hele vintern og det så ikke ut ute hos eier. Første oppstart i 2016 var det jeg som tok. En kjapp prøvetur påviste feil på ABS og slurete clutch, tydelig lekkasje rundt clutchhuset, og gåene simringer på gaffelbein etc. Alt dette samt en noe slurvete eier gjorde at jeg valgte å ikke kjøpe. Moro å se at den fikk et godt hjem, jeg mener å huske på at kåper og denslags var veldig bra på den :)
Bilde

Beemer78
Innlegg: 6
Registrert: 25 apr 2017, 20:48
MC: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av Beemer78 » 25 apr 2017, 21:39

FredrikE24 skrev:
25 apr 2017, 21:28
[quote=Beemer78 post_id=321334 time=<a href="tel:1493148182">1493148182</a> user_id=5307]
[quote=FredrikE24 post_id=321332 time=<a href="tel:1493147997">1493147997</a> user_id=4717]
Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
Stemmer det! Ble noen timer jobbing på den også. Berømte o ringen som lakk!
[/quote]
Lignet fært på den jeg var å tittet på nemlig, så da er det den. Forrige eier hadde en R1100GS, og denne K1200RSen, jeg titta på den for ganske nøyaktig et år siden nå. Da hadde den stått ute hele vintern og det så ikke ut ute hos eier. Første oppstart i 2016 var det jeg som tok. En kjapp prøvetur påviste feil på ABS og slurete clutch, tydelig lekkasje rundt clutchhuset, og gåene simringer på gaffelbein etc. Alt dette samt en noe slurvete eier gjorde at jeg valgte å ikke kjøpe. Moro å se at den fikk et godt hjem, jeg mener å huske på at kåper og denslags var veldig bra på den :)
[/quote]

Jepp den så grei ut. Jeg kjøpte den av en annen en som hadde eid den bare i 1-2 mnd. Han ga 40 for den sa han..
Men jeg viste hva jeg gikk til, og etter litt demontering så så den faktisk ikke så ille ut. Synd å se at de begynner å selges i deler p.g.a lav verdi og høye rep. kostnader.

Brukeravatar
Esveen
Innlegg: 146
Registrert: 26 des 2016, 19:21
MC: BMW K1200RS / K100RS custom

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av Esveen » 26 apr 2017, 21:05

Hey. Enda en kombinasjon av K1200rs og custom K100 bygg. Ser ut som ett flott bygg. Er det bakenden fra BSK speedworks? Regner med radiatorslangene er fra samme plass også?

Bare legg til flere bilder om du vil. Bare morro det.

Fredrik: bare å bynne å lete etter K100 nå :)
BMW K100/K1200RS

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 1250
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
MC: BMW K1200RS 2001 og Jawa 350
Sted: Gjersjøen

Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Legg inn av FredrikE24 » 26 apr 2017, 21:09

Har på sett og vis en K100 stående i det store utland som får strukket litt på beina på ferie :) Jeg liker K100ene aka Rottweilermoped.

Jeg liker imidlertid K1100RS ekstremt godt.. Det er sykkel det! :prf
Bilde

Skulle jeg hatt en eldre brick å farte rundt på i Norge måtte det ha blitt en K1, det er en utrolig spesiell sykkel, jeg synes den er ordentlig kul :redface
Bilde

Jeg synes det imidlertid er nitrist at BMW ikke lager en skikkelig k-modell lenger. Jeg forstår ikke det, når de kjører ut boksere fremdeles på gamlemåten med motor som en del av ramma, tørrclutch og telelever.. Boxer er traust til tross for at hestekreftene gradvis klatrer på 1200kubikkern. K1300 er og blir vannvittig hissig, det er jo regne race-motoren, da er K1200-brick modellene rene høvelbenken, men man får ikke det samme kvalitetsinntrykket på den tverrstilte varianten, det banker og slår i girkassa og motoren bråker mekanisk som en anleggsmaskin under kjøring.

Den langstilte klassiske K'en er en langt behageligere affære på alle måter, man legger inn gira helt somløst, ikke noe bråk og er i tillegg ganske service-vennlig. Å ta av clutchdekselet på en K1300 koster deg rundt 250kr bare i nye strekkbolter ved montering. På en annen side, å ta ut clutchpakka på K1300 tar ikke stort mer tid enn å skifte oljefilter på en langstilt K-motor om man veit gangen i det.
Sjekka ventilklaringene, skifta oljepumpekjede, registerkjede og sleider i vinter på K1300GT, og å fylle kjølesystemet på gamlemåten er ikke noe problem. Greit å skru på, men man forstår hvorfor service på BMW har blitt dyrere, det er skrudd meget kompakt og fint sammen, ikke noe man fikser i veikanten akkurat.
Bilde

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest